• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

USA: Počet abonentů placené televize za 6 let klesl o čtvrtinu. Náhradou je placený streaming

Juraj Koiš Publikováno 16. 4. 2021
1


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Ještě v roce 2015 se přibližně 80 procent amerických domácností hlásilo k placené kabelové nebo satelitní televizi. Dnes je tržní podíl těchto dvou platforem na úrovni 60 procent. Za posledních 6 let tak přišli tradiční pay TV operátoři o přibližně čtvrtinu svých klientů. Ovšem řada z nich si je dokázala udržet díky placenému streamingu.

Pod placeným streamingem si lze představit nejen nejznámější SVOD služby typu Netflix, Amazon Prime nebo Disney+, ale streamingové produkty tradičních pay TV hráčů, kteří významnou měrou ovlivňují dění na trhu. Telekomunikační gigant AT&T má například svou vlastní platformu AT&T TV Now, a jeho satelitní platforma DIRECTV má rovněž svou streamingovou alternativu.

Další satelitní gigant DISH Network patří k pionýrům online streamingu, když právě před 6 lety, v únoru 2015 spustil vůbec první „kabelovou televizi přes internet“ pod názvem SLING TV. Z tohoto pohledu tak není nominální pokles počtu abonentů kabelové a satelitní televize tak výrazným problémem, jak by se mohlo zdát. Většina tradičních konzumentů placené televize se prostě jen přesunula k levnějším alternativám dostupným přes internet.

S poklesem počtu abonentů se potýkají prakticky všichni významní operátoři placené televize ve světě. Tento efekt je potřeba vnímat v kontextu transformace trhu, kdy tradiční lineární platformy nahradí v příštích deseti letech právě placený streaming. Vítězem budou ty společnosti, které úspěšně nalákají své nynější abonenty ke svým nelineárním službám.

Nominální pokles počtu abonentů  kabelové a satelitní televize není tak výrazným problémem, jak by se mohlo zdát. Většina tradičních konzumentů placené televize se prostě jen přesunula k levnějším alternativám dostupným přes internet.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv freeiptv operátorplacená televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Saúdská fotbalová Pro League bude k vidění exkluzivně na Strike TV i s českým komentářem
Juraj Koiš 29. 8. 2025
Odstartoval grand slam US Open 2025. Kde můžete sledovat zápasy?
Juraj Koiš 19. 8. 2025
Mohlo by vás zajímat
Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
2. 9. 2025
Paramount plánuje výrazné propouštění, chce ušetřit několik miliard dolarů
1. 9. 2025
Saúdská fotbalová Pro League bude k vidění exkluzivně na Strike TV i s českým komentářem
29. 8. 2025
Značky Viasat a Canal Digital se sloučily do nové platformy
Čtěte dále

Značky Viasat a Canal Digital se sloučily do nové platformy

1 názor

JanM
23. 4. 2021 v 13:56
Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Já bych řekl že vítězem budou ty služby které dokážou přemístit obsah z lineárních na nelineární platformy. Přesun ale postupuje hlemýždím tempem


Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
    • Transformace na Primě: Marek Singer se posouvá do strategického vedení, výkonným ředitelem je Lukáš Kubát
    • Paramount plánuje výrazné propouštění, chce ušetřit několik miliard dolarů

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter