„Trumpův efekt“ sledovanosti přestává fungovat. Americká síť MSNBC zaznamenala výrazný pokles

Bílý dům. Ilustrační foto: Pexels.com
Když byl Donald Trump podruhé zvolen prezidentem USA, přineslo to tamním zpravodajským televizím výrazný růst sledovanosti. Ten se ještě zvýraznil po jeho nástupu do úřadu letos v lednu. Už jen samotná přítomnost pana Trumpa v americkém veřejném životě přináší televizím a mnoha dalším médiím výrazný růst sledovanosti, poslechovosti i čtenosti. Nicméně po čtyřech měsících se zdá, že tzv. „Trumpův efekt“ postupně slábne.
Po ohromném zájmu na začátku jeho druhého funkčního období přichází jistá „únava“ diváků, které už nezajímá non-stop zpravodajství a reportáže, kde jediným klíčovým slovem je jméno Trump.
Přesvědčila se o tom i významná levicová stanice MSNBC, která je dlouhodobě druhou nejsledovanější zpravodajskou stanicí hned za pravicovou FOX News. Nicméně, aktuální hodnoty nejsou pro MSNBC příliš pozitivní. V letošním roce 2025 zaznamenala MSNBC výrazný pokles sledovanosti, alespoň podle údajů z prvního čtvrtletí. Pokles je výrazný nejen v celkové sledovanosti, ale i v klíčové demografické skupině diváků ve věku 25-54 let.
Navzdory růstu, který nastal po volbách v roce 2024 a začátkem roku 2025 se MSNBC potýká s meziročním poklesem sledovanosti.
V prvním čtvrtletí roku 2025 sledovalo MSNBC v primetime v průměru 1,02 milionu diváků, což představuje přibližně 18procentní pokles oproti předchozímu roku. Průměrná sledovanost ve skupině 25-54 let činila méně než 100 tisíc diváků, což je rovněž pokles o 18 %.
Průměrná sledovanost v průběhu celého dne rovněž nevyznívá pozitivně. MSNBC sledovalo v průměru 593 000 diváků, což představuje pokles o 27 procent. Ve skupině diváků 25-54 let sledovalo tuto značku jen 57 000 diváků, což představuje až 30procentní pokles.
Mimochodem, všechny tyto hodnoty vycházejí ze sledovanosti na obřím americkém trhu, kde se tradičním zpravodajským televizím nedaří uspět ve velmi silné konkurenci nových médií a modernějších zpravodajských kanálů.
Hodnoty sledovanosti všech významných zpravodajských televizí v USA přinesl tamní portál Deadline.