Svět streamingu: Původní dramatická tvorba už nestačí. Netflix se znovu pokusil o významný sportovní přenos
Streamingový gigant Netflix stále hledá nové možnosti, jak zachovat růst své klientské báze. V minulosti neměla tato platforma zájem jít do velkých bitev o sportovní práva. Tento postoj zřejmě platí i nadále. Ovšem Netflix se stále pokouší získat alespoň jednotlivé významné sportovní přenosy pro účely marketingu k nalákání dalších nových diváků.

Americký fotbal. Ilustrační fotografie: Pexels, fotobanka Pixabay.com
Právě to je důvod, proč se Netflix pustil i do některých bizarních sportovních exhibicí, jako byl boxerský souboj Mike Tyson – Jake Paul. U Netflixu totiž zdaleka nejde jen o samotný exkluzivní přenos, ale o celý mediální a marketingový „ekosystém“, který se vytvoří kolem této akce. Souboj Tyson-Paul byl obrovskou mediální atrakcí, a přilákal k značce Netflix pozornost prakticky všech relevantních médií z celého světa. Vedle toho vznikla i třídílná dokumentární série, která mapovala přípravu obou bojovníků.
Nyní se Netflix pokusil získat další událost ohromného významu, alespoň pro americké publikum. A z licenčních důvodů to měla být znovu jen sportovní exhibice, ovšem tentokrát by šlo o vysokoškolský zápas v americkém fotbale. Jde významný souboj dvou rivalů, který se hraje od roku 1926. Z historických a marketingových důvodů se však hraje pouze jednou ročně. Týmy Notre Dame Fighting Irish a USC Trojans generují ohromnou mediální pozornost na americkém trhu, a jejich vzájemný souboj bývá ozdobou celé sezóny.
Platné kontrakty ovšem neumožňují zakoupit vysílací práva pouze na jeden konkrétní zápas. A dlouhodobá práva na zápasy těchto dvou týmů vlastní až do roku 2030 konkurenční streamingová platforma Peacock.
Netflix chtěl toto omezení obejít tak, že by zorganizoval dodatečné utkání obou týmů na neutrální půdě v Las Vegas nebo dokonce za hranicemi v Mexico City. Platforma by tím získala jeden z nejžádanějších zápasů college football sezóny, a nemusela by se ucházet o exkluzivní práva na celou soutěž. Pořadatelská organizace však tento nápad poměrně brzy shodila ze stolu, jak informoval web Puck.news.
Netflix se však zcela jistě pokusí o něco podobného v jiných sportovních disciplínách. Stále tedy platí jeho dřívější postoj, že se nehodlá účastnit cenových válek a soutěžit o dlouhodobá sportovní práva. Místo toho se chce zaměřit na jednotlivé události velkého významu s cílem vzbudit zájem médií z celého světa.
Další analýza ze sekce Svět streamingu: Problémy se streamingem mohou mít i giganti. Služba YouTube TV vypadla v nejméně vhodnou dobu