• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Svět streamingu: Původní dramatická tvorba už nestačí. Netflix se znovu pokusil o významný sportovní přenos

Juraj Koiš Publikováno 25. 9. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Streamingový gigant Netflix stále hledá nové možnosti, jak zachovat růst své klientské báze. V minulosti neměla tato platforma zájem jít do velkých bitev o sportovní práva. Tento postoj zřejmě platí i nadále. Ovšem Netflix se stále pokouší získat alespoň jednotlivé významné sportovní přenosy pro účely marketingu k nalákání dalších nových diváků.

Americký fotbal. Ilustrační fotografie: Pexels, fotobanka Pixabay.com

Zdá se, že potenciál původní tvorby se postupně vyčerpal. V době, kdy všichni globální konkurenti neustále točí nová dramatická díla, přirozeně stoupá i cena za produkci každého nového dílu určitého seriálu. Výsledkem je, že nových seriálů sice stále přibývá, ovšem nových dílů je méně. Mnoho i úspěšných seriálů končí po druhé nebo třetí sérii, jelikož streamingový gigant potřebuje investovat do nových titulů, aby přilákal i další publikum a nejen „nasytil“ to stávající.

Právě to je důvod, proč se Netflix pustil i do některých bizarních sportovních exhibicí, jako byl boxerský souboj Mike Tyson – Jake Paul. U Netflixu totiž zdaleka nejde jen o samotný exkluzivní přenos, ale o celý mediální a marketingový „ekosystém“, který se vytvoří kolem této akce. Souboj Tyson-Paul byl obrovskou mediální atrakcí, a přilákal k značce Netflix pozornost prakticky všech relevantních médií z celého světa. Vedle toho vznikla i třídílná dokumentární série, která mapovala přípravu obou bojovníků.

Nyní se Netflix pokusil získat další událost ohromného významu, alespoň pro americké publikum. A z licenčních důvodů to měla být znovu jen sportovní exhibice, ovšem tentokrát by šlo o vysokoškolský zápas v americkém fotbale. Jde významný souboj dvou rivalů, který se hraje od roku 1926. Z historických a marketingových důvodů se však hraje pouze jednou ročně. Týmy Notre Dame Fighting Irish a USC Trojans generují ohromnou mediální pozornost na americkém trhu, a jejich vzájemný souboj bývá ozdobou celé sezóny.

Platné kontrakty ovšem neumožňují zakoupit vysílací práva pouze na jeden konkrétní zápas. A dlouhodobá práva na zápasy těchto dvou týmů vlastní až do roku 2030 konkurenční streamingová platforma Peacock.

Netflix chtěl toto omezení obejít tak, že by zorganizoval dodatečné utkání obou týmů na neutrální půdě v Las Vegas nebo dokonce za hranicemi v Mexico City. Platforma by tím získala jeden z nejžádanějších zápasů college football sezóny, a nemusela by se ucházet o exkluzivní práva na celou soutěž. Pořadatelská organizace však tento nápad poměrně brzy shodila ze stolu, jak informoval web Puck.news.

Netflix se však zcela jistě pokusí o něco podobného v jiných sportovních disciplínách. Stále tedy platí jeho dřívější postoj, že se nehodlá účastnit cenových válek a soutěžit o dlouhodobá sportovní práva. Místo toho se chce zaměřit na jednotlivé události velkého významu s cílem vzbudit zájem médií z celého světa.

Další analýza ze sekce Svět streamingu: Problémy se streamingem mohou mít i giganti. Služba YouTube TV vypadla v nejméně vhodnou dobu
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhunetflixplacená televizesvět streamingu


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
Juraj Koiš 18. 9. 2025
Trendy a čísla v platformě Telly: Internetová TV roste, diváci si však ponechávají i satelit
Juraj Koiš 18. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney+ zvýší ceny v USA i ve Velké Británii. O dalších trzích zatím nemluví
25. 9. 2025
Výzkum Atmedia: Cena za placenou televizi vzrostla meziročně o devět procent
23. 9. 2025
Problémy se streamingem mohou mít i giganti. Služba YouTube TV vypadla v nejméně vhodnou dobu
22. 9. 2025
Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Svět streamingu: Původní dramatická tvorba už nestačí. Netflix se znovu pokusil o významný sportovní přenos
    • Nizozemská veřejnoprávní instituce NPO zavře jednu televizi a tři rozhlasové kanály
    • Disney+ zvýší ceny v USA i ve Velké Británii. O dalších trzích zatím nemluví

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter