• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Svět streamingu: Podíl zrušených a nových předplatných se postupně vyrovnává

Juraj Koiš Publikováno 30. 11. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Ještě donedávna platilo, že přísun nových platících diváků byl výrazně vyšší než odchod těch stávajících. Nyní se však ukazuje, že příchody a odchody jsou víceméně v rovnováze. Platí to alespoň o 20 nejpoužívanějších placených streamingových službách v USA.

Tradiční kino je pro filmovou distribuci stále klíčové. Ilustrační foto Pixabay.com

Globální streamingové služby hodnotí úspěch svých produktů podle mnoha kritérií. Jednou z klíčových metrik je však tzv. „churn rate“, tedy počet uživatelů, kteří zruší předplatné služby v určitém období. Prémiové streamingové služby se na jednu stranu vyznačují velmi vysokým přílivem nových klientů. Řada studií však odhaluje, že poměr mezi novými a odcházejícími platícími klienty se postupně vyrovnává. Proto řada služeb zavádí mírně levnější balíčky dotované reklamou, aby se podařilo minimalizovat odchody dlouhodobých klientů.

Řada klientů prémiových streamingových služeb přehodnocuje, které služby hodlá i nadále odebírat, a které může do budoucna postrádat. Netflix je u všech průzkumů v čele tzv. „nepostradatelných služeb“, které klienti obvykle nezruší. Jiné služby však musí o každého platícího zákazníka bojovat.

Důvod, proč značná část diváků přehodnocuje, u které služby setrvá, je v tom, že určité domácnosti si v mnoha případech platí víc než 6 placených služeb současně. Na nejlukrativnějším americkém trhu je to dokonce víc než 10 služeb.

V pásmu ohrožení jsou většinou menší, cenově nepříliš drahé služby, které však diváci využívají poměrně málo. S postupnou fragmentací trhu zároveň platí, že každý klient streamingu začíná být stále citlivější na cenu. Předpoklad, že nejvíc si své streamingové výdaje hlídají diváci s nižšími příjmy, se v realitě ukazuje jako nepřesný.

Období raketového růstu streamingu postupně končí, a přichází období stabilizace. Globálně působící streamingové platformy už nemohou očekávat výrazné přírůstky nových platících klientů, spíš musí počítat s tím, že jejich zákaznická báze bude stabilní, a příchody a odchody budou vyrovnané.

Zábava u televize. Ilustrační foto: Pixabay.com, autor: yousafbhutta

Výše příjmů nemá výrazný vliv na rušení předplatných

Své náklady za streaming si paradoxně nejvíc hlídají domácností s vyššími příjmy, kde jsou i technologicky vyspělejší uživatelé. Ti mohou využívat různé prostředky na ochranu proti dlouhodobě opakujícím se platbám.

Různé online finančí instituce umožňují generovat například virtuální platební karty pro každou službu zvlášť. Divák tak nemusí řešit automatické obnovování předplatného bez jeho vědomí. Pouze si nastaví přibližnou dobu, jak dlouho chce kterou službu využívat. A díky tomu má své výdaje pod kontrolou.

Velmi důležité je zároveň zjištění konzultační společnosti Magid’s, která ve své studii vidí postupné vyrovnávání počtu zrušených a nových předplatitelů u 20 nejvyužívanějších streamingových služeb v USA. Doposud totiž platilo, že přísun nových předplatitelů byl vždy výrazně vyšší než odchod těch stávajících. Nyní se však ukazuje, že příchody a odchody jsou víceméně v rovnováze.

Tento fakt naznačuje, že období raketového růstu streamingu postupně končí, a přichází období stabilizace. Globálně působící streamingové platformy už nemohou očekávat výrazné přírůstky nových platících klientů, spíš musí počítat s tím, že jejich zákaznická báze bude stabilní, a příchody a odchody budou vyrovnané.

I když tento fakt vyznívá na první pohled velmi optimisticky, neplatí to pro všechny hráče. Streamingové služby mnoha významných mediálních společností jsou totiž v obrovských ztrátách navzdory tomu, že mají desítky milionů platících klientů. Pokud by v příštích letech jejich počty klientů přestaly růst, musely by tyto společnosti přistoupit k radikálnímu snížení nákladů, aby se jejich streamingové platformy dostaly do černých čísel.

A to nebude jednoduché…

Globálně působící streamingové platformy už nemohou očekávat výrazné přírůstky nových platících klientů, spíš mohou počítat s tím, že jejich zákaznická báze bude stabilní, a příchody a odchody budou vyrovnané. I když tento fakt vyznívá na první pohled velmi optimisticky, neplatí to pro všechny hráče.
Související článek: Svět streamingu, kvantita nebo kvalita?
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuiptv operátorplacená televizesvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Saúdská fotbalová Pro League bude k vidění exkluzivně na Strike TV i s českým komentářem
Juraj Koiš 29. 8. 2025
Odstartoval grand slam US Open 2025. Kde můžete sledovat zápasy?
Juraj Koiš 19. 8. 2025
Mohlo by vás zajímat
Saúdská fotbalová Pro League bude k vidění exkluzivně na Strike TV i s českým komentářem
29. 8. 2025
Dvě nové streamingové služby na americkém a potenciálně i globálním trhu
27. 8. 2025
Bezplatná stanice SPORTY TV spustila online vysílání na svém webu
24. 8. 2025
Asociace komerčních televizí dosáhla významného úspěchu v boji proti pirátství
Čtěte dále

Asociace komerčních televizí dosáhla významného úspěchu v boji proti pirátství

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Saúdská fotbalová Pro League bude k vidění exkluzivně na Strike TV i s českým komentářem
    • PPF prodává svůj podíl v ProSiebenSat.1. Souboj o vliv vyhrála italská MFE
    • Dvě nové streamingové služby na americkém a potenciálně i globálním trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter