• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Svět streamingu: Diváci jsou ochotni akceptovat reklamy, jen nesmí být součástí placených balíčků

Juraj Koiš Publikováno 19. 3. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Podle výsledků studie jsou diváci ochotni akceptovat reklamy, ale jen v případě, pokud je služba dostupná vyloženě zadarmo. 79 % spotřebitelů se domnívá, že pokud za streamovací službu platí, nechtějí žádné reklamy, zatímco 81 % tvrdí, že sledování reklam je spravedlivým kompromisem za přístup k bezplatnému obsahu.

Streamingové aplikace v chytré televizi. Photo credit: yousafbhutta, fotobanka Pixabay.com

Prémiové streamingové služby stále více experimentují se zařazováním reklamy, a to i v placených balíčcích. Diváci využívající základní balíček Netflixu a dalších prémiových platforem mohou vidět vloženou reklamu u nejlevnějších balíčků výměnou za nižší cenu služby. Nicméně další z realizovaných průzkumů potvrzuje, že klienti prémiových služeb vnímají reklamu jako nežádoucí, pokud si za streamingovou službu platí. Většina dotazovaných odmítá reklamu jako takovou u placených služeb. Jsou ochotni ji akceptovat pouze pokud je daná služba k dispozici zadarmo.

S podobným závěrem přišla studie společnosti Tubi, která patří skupině Fox. Tubi je jedním z předních hráčů na poli FAST platforem, tedy neplaceného streamingu. Její průzkum tedy může být do jisté míry ovlivněn tím, že Tubi působí na trhu bezplatných platforem, které fungují právě díky reklamě. Zařazování reklam do prémiových streamingových služeb, které jsou placené, vnímají manažeři Tubi jako nevítanou konkurenční praktiku. I to může být jejich motivace k vydání podobné studie.

Podle výsledků studie jsou diváci ochotni akceptovat reklamy, ale jen v případě, pokud je služba dostupná vyloženě zadarmo. 79 % spotřebitelů se domnívá, že pokud za streamovací službu platí, nechtějí žádné reklamy, zatímco 81 % tvrdí, že sledování reklam je spravedlivým kompromisem za přístup k bezplatnému obsahu.

K dalším důležitým částem studie patří i zkoumání toho, jakou sumu vynaloží klienti za placené streamingové služby, resp. za placené televizní předplatné. Podle Tubi se tato hodnota pohybuje v průměru na úrovni 129 dolarů za měsíc a více než polovina respondentů – 56 procent – pečlivě sleduje své výdaje za streamingové služby.

Reálně je na globálním trhu prostor pro několik silných hráčů. Ovšem je potřeba vnímat i silnou lokální konkurenci na různých trzích. Uživatelé jsou podle těchto závěrů ochotni si platit až 4 různé prémiové služby, pokud k tomu mají důvod.

Online streaming. Ilustrační foto Pixabay.com

Mladí lidé si začínají hlídat své výdaje za streaming

Zejména mladší diváci si začínají uvědomovat rostoucí náklady na streamingové služby. Až 76 procent z nich uvedlo, že již ukončilo nebo hodlá ukončit předplatné určitých streamovacích služeb, pokud vzroste jejich cena.

Průměrný strávený čas u streamingu se liší. Přibližně 57 procent respondentů uvádí, že sleduje obsah 1-3 hodiny denně. Dalších 38 procent připouští, že streamují více než 3 hodiny denně.

Ještě zajímavější data přináší studie v oblasti počtu streamingových služeb, které si jednotliví uživatelé platí. V průměru využívají téměř sedm různých streamovacích služeb, přičemž se jedná o kombinaci placených i neplacených platforem. U placených služeb se průměr šplhá ke čtyřem různým streamingovým službám. Pokud jde o neplacené služby, diváci upřednostňují minimálně dvě různé značky, bez uvedení podrobností. Průměr se však pohybuje na úrovni 2,6 služeb.

Tyto údaje naznačují, v jakém prostoru se globální sreamingoví hráči mohou pohybovat. Reálně je na globálním trhu prostor pro několik silných hráčů. Ovšem je potřeba vnímat i silnou lokální konkurenci na různých trzích. Uživatelé jsou podle těchto závěrů ochotni si platit až 4 různé prémiové služby, pokud k tomu mají důvod.

Američtí diváci v průměru využívají téměř sedm různých streamovacích služeb, přičemž se jedná o kombinaci placených i neplacených platforem. U placených služeb se průměr šplhá ke čtyřem různým streamingovým službám.

Streamingové služby umožňují sledovat obsah na několika zařízeních současně. Ilustrační foto: William Iven, fotobanka Pixabay.com

Co z toho plyne pro český trh?

Výsledky této studie a průzkumů obsažených v ní se primárně týkají amerického trhu. Společnost Tubi působí primárně v USA, a proto zaměřila svou pozornost zejména na americké respondenty. Některé závěry jsou ovšem univerzální, a lze je vztáhnout i na český nebo slovenský trh.

V kontextu českého trhu by to mohlo znamenat, že vedle Netflixu a Disney+ je zde prostor pro další dva streamingové hráče. Divák si tedy vedle standardních placených služeb na vyžádání může platit i jedno nebo dvě předplatné tradičních pay-tv operátorů, kteří přináší lineární televizní vysílání přes internet. Pokud by se čeští diváci nakonec chovali podobně jako jejich američtí protějšci, znamenalo by to, že průměrný uživatel bude mít přístup až ke čtyřem různým placeným platformám.

Americký trh má sice v tomto směru mnohem výraznější potenciál, ovšem ukazuje se, že ani peněženky tamních diváků nejsou bezedné. V plusovém hospodaření je zatím stabilně jen nejsilnější globální platforma Netflix. Do kladných hodnot se postupně dostává i Disney+, zejména díky spojení s pay-tv platformou hulu.

Majitelé dalších platforem však stále ještě musí trpělivě čekat než se jejich produkty dostanou do zisku. A je otázkou, kolik reálně může být ziskových hráčů na trhu placeného streamingu.

Kuriozita: Mladí lidé sledují filmy a seriály v pracovní době a neříkají o tom pravdu
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv operátorplacená televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Terestrická platforma je velmi drahá. CANAL+ ve Francii se rozhodl ji opustit
10. 6. 2025
Asociace komerčních televizí uzavřela dohodu s provozovateli služeb Přehraj.to a Datoid
Čtěte dále

Asociace komerčních televizí uzavřela dohodu s provozovateli služeb Přehraj.to a Datoid

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
    • Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
    • Volba ředitele: Rada ČT vybrala pět finalistů, rozhodne se za týden

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter