• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Studie: Reklama v chytrých televizích funguje, problémem je však nižší transparentnost

Juraj Koiš Publikováno 23. 2. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Jednoduchý dálkový ovladač s teletextovým tlačítkem. Ilustrační foto, zdroj Pixabay.com, úprava TVKOMPAS.cz

Chytré televize připojené k internetu skýtají v sobě obrovský potenciál pro televizní společnosti i zadavatele reklamy. Významným televizním skupinám umožňují získat nezanedbatelné doplňkové příjmy díky IPTV/OTT aplikacím a hybridní platformě HbbTV. Vkládaná reklama do internetového vysílání zároveň umožňuje menším značkám dostat se na obrazovku za velmi výhodných podmínek, i když jen formou úzce personalizované reklamy.

Nová studie s názvem The Power and Potential of Connected TV in Europe však přináší pohled i na další aspekty, o kterých se moc často nemluví. Největším problémem u online kampaní v chytrých televizích – alespoň z pohledu zadavatelů – je nedostatečná transparentnost. Zadavatel totiž nemá vždycky k dispozici informace o tom, kde a za jakých podmínek kampaň proběhla. Zejména nemůže ověřit fakt, zda cílový divák předmětnou reklamu skutečně viděl.

Studie například zmiňuje, že jen třetina zadavatelů uvádí, že je spokojená s mírou dat, které dostane ke svým kampaním. Až 27 procent zadavatelů přitom nedostává dostatečná data ke svým kampaním, případně neví, zda se jejich reklama objevuje v pořadech, které jsou relevantní k cílovým skupinám. Studie dokonce uvádí, že až 30 procent impresí se započítá v situacích, kdy je chytrá televize vypnutá. Online inzerce na chytrých televizních zařízeních přitom patří k těm nejcennějším. V důsledku toho tak může docházet k významnému plýtvání prostředků zadavatelů, pokud se jejich reklama k divákovi nedostane.

Studie se zmiňuje i o možných podvodných reklamách na chytrých televizích (v angličtině CTV fraud schemes). Počet těchto reklam se měl ztrojnásobit v průběhu let 2020 a 2022. I tento fakt ilustruje výrazně rostoucí poptávku po internetové reklamě cílené na připojené chytré televize.

Podrobnější informace přináší tisková zpráva v angličtině, kterou přinesl například web Advanced Television. Předmětnou studii realizovala platforma DoubleVerify, což je softwarová platforma pro měření digitálních kampaní. V rámci studie bylo osloveno přes 420 seniorních osob v různých společnostech, které jsou zadavateli digitálních kampaní, nebo se určitým způsobem podílejí na jejich realizaci.

Jen třetina zadavatelů uvádí, že je spokojená s mírou dat, které dostane ke svým kampaním. Až 27 procent zadavatelů přitom nedostává dostatečná data ke svým kampaním, případně neví, zda se jejich reklama objevuje v pořadech, které jsou relevantní k cílovým skupinám. Studie dokonce uvádí, že až 30 procent impresí se započítá v situacích, kdy je chytrá televize vypnutá.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuiptv operátorsvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
Juraj Koiš 18. 9. 2025
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
Juraj Koiš 11. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Trendy a čísla v platformě Telly: Internetová TV roste, diváci si však ponechávají i satelit
18. 9. 2025
Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
18. 9. 2025
Amazon testuje přenosy Ligy mistrů UEFA s grafikou a „živými daty“ jako ve videohrách
17. 9. 2025
Nova Sport 5 a Nova Sport 6 míří na Voyo. Zatím jen na Slovensku
Čtěte dále

Nova Sport 5 a Nova Sport 6 míří na Voyo. Zatím jen na Slovensku

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Trendy a čísla v platformě Telly: Internetová TV roste, diváci si však ponechávají i satelit
    • Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
    • Amazon testuje přenosy Ligy mistrů UEFA s grafikou a „živými daty“ jako ve videohrách

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter