• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Spojení TV služeb a internetu nabírá na důležitosti

Juraj Koiš Publikováno 26. 3. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Operátoři televizních služeb poskytovaných přes internet už před nějakou dobou přišli na trh s kombinovanými nabídkami internetu a televizního příjmu skrz IPTV/OTT. O tom, že jde o správný trend, vypovídá nejnovější studie, která zkoumala chování spotřebitelů na americkém trhu. Studie s názvem 360 View: Broadband Services in the US, víceméně potvrzuje předpoklady, že pro diváky je v první řadě klíčové mít přístup ke kvalitnímu internetovému připojení. Až 60 procent dotázaných uvedlo, že sledování televizních programů je pro ně až na druhém místě důležitosti.

Jinými slovy, pokud by se průměrný divák měl rozhodnout, zda vypoví placenou televizi nebo internet, až 60 procent lidí by zrušilo předplatné televize. Televizní operátoři nejen v USA s podobnou situací přirozeně počítají, a proto se snaží kombinovat balíčky internetu a televize. Dělá to tak prakticky každý významnější operátor. Další informace týkající se této studie přináší web Advanced Television.

Studie mimo jiné doporučuje poskytovatelům internetu, aby v rámci kombinovaných balíčků poskytovali vedle internetu i přístup k žádaným OTT službám, například k Netflixu nebo Disney+.

Na českém trhu je možné získat příjem placených TV programů prakticky zdarma k internetovému balíčku. Podmínkou je, že televizní službu a internet musíte mít u stejného operátora a následně obě služby máte na stejné faktuře. Základní televizní balíček je v některých případech zahrnut už v ceně připojení k internetu.

Sběr dat pro předmětnou studii proběhl na americkém trhu ve třetím čtvrtletí roku 2019. Cílem bylo zjistit, jak vnímají broadbandové služby američtí spotřebitelé. Studie mimo jiné doporučuje poskytovatelům internetu, aby v rámci kombinovaných balíčků poskytovali vedle internetu i přístup k žádaným OTT službám. Tento trend se postupně projevuje ve světě, kde řada operátorů poskytuje v rámci balíčku nejen internet a běžnou lineární televizi, ale i videotéky typu Netflix nebo Disney+.

Zároveň však platí, že pouze každý pátý abonent využívá kombinovaný přístup k těmto videotékám v rámci balíčku od svého operátora. Mnoho příznivců se k atraktivnímu placenému obsahu dostává tak, že si jej ve skutečnosti nezaplatí, pouze využívá sdílení hesla k účtu pro více zařízení. To je další problém, se kterým se budou muset časem vypořádat poskytovatelé prémiového obsahu.

Názor k tématu: Časté výpadky poškozují nejen operátora, ale i platformu
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv freeiptv operátoritálieněmeckoplacená televizeportugalskorakouskoslovenskošpanělskošvýcarskotelevize přes internetusavelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Trendy v placené televizi na západě: Obsahová exkluzivita již není klíčová, střídá ji agregace
28. 3. 2023
Společná „národní“ platforma nefungovala. Francouzské televize zavřely službu Salto
28. 3. 2023
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Netflix měl ve středu krátký výpadek, který pocítili diváci v Evropě
Čtěte dále

Netflix měl ve středu krátký výpadek, který pocítili diváci v Evropě

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Trendy v placené televizi na západě: Obsahová exkluzivita již není klíčová, střídá ji agregace
    • Společná „národní“ platforma nefungovala. Francouzské televize zavřely službu Salto
    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter