• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Sledování online obsahu přes chytré televize roste v Evropě pomaleji než v USA

Juraj Koiš Publikováno 25. 2. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Ilustrační fotografie – prezentační foto k televizi Samsung Q900R z oficiálního webu značky Samsung.com

Chytrá televize se stává hlavním zařízením, kde lidé „konzumují“ multimediální obsah z internetu. Díky různým aplikacím se chytrá televize v domácnosti dostává do popředí. Tímto způsobem lze sledovat například videa z YouTube nebo různé bezplatně dostupné streamingové služby a videotéky. Samozřejmostí jsou i placené a prémiové streamingové služby, které přes chytrou televizi už sledují i technicky méně zdatní uživatelé. Nejznámější streamingové značky jsou totiž předinstalované právě na těchto televizních přijímačích.

Chytrý televizor je už primární obrazovkou pro většinu uživatelů ve věkové kategorii 18-64 let. Tato data sice vycházejí z amerického trhu, ovšem hodnoty budou velmi podobné i v některých západoevropských zemích. Zajímavé je i to, že uživatelé před rokem 2021 sledovali multimediální obsah na různých zařízeních, především na PC a na mobilu.

Nejnižší podíl mají dlouhodobě tablety, které pro tento účel využívají jen jednotky procent diváků. Ovšem chytrá televize je už „domovem“ on-line obsahu pro většinu lidí. Za poslední tři roky vzrostl počet lidí, kteří sledují obsah přes chytrou televizi, o přibližně jednu čtvrtinu.

Celkový průměrný čas sledování videoobsahu z internetu na obrazovce chytré televize je v USA na úrovni 1 hodiny a 35 minut. Vyplývá to ze studie společnosti Ampere Analysis. Počet odsledovaných minut se nejvíce zvýšil u osob ve věku 55-64 let. Tyto věkové skupiny postupně objevují chytré funkce moderních televizních přijímačů, a právě díky předinstalovaným aplikacím různých streamingových služeb, se stále více dostávají ke sledování digitálního obsahu přes internet.

Vývoj v Evropě je velmi podobný vývoji v USA. V posledních třech letech došlo k nárůstu počtu odsledovaných minut o 25 procent i u evropského publika. Evropští diváci ale tráví u internetové televize méně času než diváci v USA. Průměrný Evropan sleduje internetovou televizi jen zhruba 57 minut denně. Na starém kontinentu je stále velmi velký zájem o tradiční lineární televizní vysílání přes satelit, kabel nebo přes anténu.

Související článek: Klíčová je hlavní obrazovka. YouTube už lidé sledují víc v televizích než v mobilech
Další informace: Tradiční sledování televize stagnuje, ovšem pokles není zdaleka tak výrazný
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv operátorpříjem televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Terestrická platforma je velmi drahá. CANAL+ ve Francii se rozhodl ji opustit
10. 6. 2025
Značky O2 TV a Voyo končí, nahradí je nová služba Oneplay. Přinášíme odpovědi na nejčastěji dotazy
Čtěte dále

Značky O2 TV a Voyo končí, nahradí je nová služba Oneplay. Přinášíme odpovědi na nejčastěji dotazy

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
    • Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
    • Volba ředitele: Rada ČT vybrala pět finalistů, rozhodne se za týden

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter