• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Skupina Disney potvrdila, že Simpsonovi se vrátí v novém filmu po 20 letech

Juraj Koiš Publikováno 1. 10. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Fakt, že se Disney spolehne i v roce 2027 primárně na kinodistribuci jen potvrzuje, že tradiční způsoby sledování obsahu jsou i pro velké nadnárodní korporace stále klíčové. A promítání v kinech je pro zhodnocení áčkových filmů komerčně nejzajímavější, dokonce výrazně lukrativnější než streaming.

Tradiční kino je pro filmovou distribuci stále klíčové. A bude to platit i v roce 2027. Ilustrační foto Pixabay.com

Společnost Disney připravuje uvedení druhého filmu s postavami ze seriálu Simpsonovi. Vůbec první film natočený podle slavného seriálu se objevil v roce 2007, a The Walt Disney Company chystá nové celovečerní dílo přesně po 20 letech. Film by se sice měl objevit až za dva roky, ale půjde jen o druhý případ, kdy se známé postavičky objeví v kinech. A právě tento fakt je na celém filmu zajímavý. Disney totiž neuvede Simpsonovi ve filmu 2 exkluzivně jen ve své platformě Disney+, ale prvně jej odpremiéruje v kinech. Až po zhodnocení díla v kinodistribuci bude následovat uvedení na internetu. Tak to alespoň vyplývá z doposud zveřejněných informací, i když plány se pochopitelně mohou ještě změnit.

Film bude uveden v období letních prázdnin. Předběžné datum premiéry je stanoveno na 23. července 2027. Fakt, že se Disney spolehne i v roce 2027 primárně na kinodistribuci jen potvrzuje, že tradiční způsoby sledování obsahu jsou i pro velké nadnárodní korporace stále klíčové. A promítání v kinech je pro zhodnocení áčkových filmů komerčně nejzajímavější, dokonce výrazně lukrativnější než streaming.

Výborně to lze ilustrovat na úspěchu prvního filmu v roce 2007. Ten v kinech vydělal celosvětově přibližně 550 milionů dolarů. Tehdy sice kinu ještě nekonkuroval streaming, ovšem dnes – po necelých 20 letech – mohou být tržby z kinodistribuce ještě výrazně vyšší.

Další informace: Hollywood se vrací ke kinodistribuci. Očekává úspěšný rok

Disney totiž už v minulosti experimentoval s exkluzivním uvedením některých svých nových filmů formou pay-per-view i na streamingu. Ovšem návrat ke kinodistribuci dokládá, že jen streaming nestačí. Klienti streamingových platforem totiž nejsou navyklí platit za každé jednotlivé zhlédnutí. Chtějí mít přístup k celé videotéce za jeden měsíční paušál. Podobný obchodní model tak nemůže zaplatit drahý film s rozpočtem několika stovek milionů dolarů.

Aby se vám vrátila investice do drahého áčkového filmu potřebujete přilákat co nejvíc lidí, kteří jsou ochotni zaplatit za jedno zhlédnutí, a za osobu. A pro tento účel je vhodné jen kino.

Disney se zřejmě souběžně pokusí uvést pay-per-view verzi filmu i v platformě Disney+, aby tak maximalizoval možné tržby, jenomže tento fakt zatím nebyl potvrzen. Pro exkluzivní uvedení v kinech nicméně mluví několik faktorů. Kromě výjimečného zážitku ze sledování filmu v kině jde především o efektivní způsob, jak výrazně omezit pirátské sledování.

Zpřístupnění filmu v online prostředí by totiž mohlo vést k rychlejšímu rozšíření neautorizovaných kopií, které mohou piráti pořídit z legálně zaplaceného sledování. Kopírování nebo grabování jakéhokoliv díla v online prostředí je totiž nesrovnatelně jednodušší než tajné nahrávání díla v kinech. Nemluvě o výrazném rozdílu v kvalitě.

Proto by nebylo překvapivé, kdyby se kinopremiéra Simpsonovi ve filmu 2 odehrála výhradně v kinech. A pro provozovatele multiplexů půjde nepochybně o jeden z nejžádanějších filmů posledních let.

Aby se vám vrátila investice do drahého áčkového filmu potřebujete přilákat co nejvíc lidí, kteří jsou ochotni zaplatit za jedno zhlédnutí, a za osobu. A pro tento účel je vhodné jen kino.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropapoznámky a glosyusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Volby na obrazovkách ČT: online sčítání hlasů, podrobná data na unikátní projekci
Juraj Koiš 3. 10. 2025
Sport a dokumenty v říjnu na Skylinku a freeSATu pro všechny
Juraj Koiš 1. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Sto dílů Kriminálky Anděl. Pár slov k proměnám a posunům v seriálu
3. 10. 2025
Disney posílí na trhu prémiového streamingu. Získá sportovní platformu Fubo
2. 10. 2025
Francouzská veřejnoprávní televize se chystá „vysát“ belgický reklamní trh
2. 10. 2025
Francouzská veřejnoprávní televize se chystá „vysát“ belgický reklamní trh
Čtěte dále

Francouzská veřejnoprávní televize se chystá „vysát“ belgický reklamní trh

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Sto dílů Kriminálky Anděl. Pár slov k proměnám a posunům v seriálu
    • Volby na obrazovkách ČT: online sčítání hlasů, podrobná data na unikátní projekci
    • Disney posílí na trhu prémiového streamingu. Získá sportovní platformu Fubo

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter