• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Témata a rubriky
    • Analýzy TV trhu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
  • TÉMA: Uvolňování 700 MHz v Evropě
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Témata a rubriky
    • Analýzy TV trhu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
  • TÉMA: Uvolňování 700 MHz v Evropě

Satelitní služba UPC Direct od února pod značkou Direct One

Juraj Koiš Publikováno 29. 1. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Nejstarší stále aktivní značka placené satelitní televize ve střední Evropě napíše od 1. února novou kapitolu. Platforma UPC Direct, která je k dispozici divákům v Maďarsku, vypustí z názvu značku původního majitele a bude působit pod označením Direct One. Služba patří do portfolia lucemburské skupiny M7 Group, nově CANAL+ Luxembourg. Další původní satelitní služby z někdejšího portfolia UPC pokračují pod svými dosavadními názvy. V České republice a na Slovensku i nadále působí freeSAT a v Rumunsku FocusSAT.

Satelitní služba UPC Direct začala působit v roce 2000 v České republice, na Slovensku a rovněž v Maďarsku. Byla doplňkem ke kabelové televizi od UPC. Díky satelitu se však mohla dostat i do oblastí, kde by se nevyplatilo budovat kabelové sítě.

Začátky byly poměrně náročné, služba nabízela především programy, které nebyly k dispozici na anténě. V prvních letech byl problém dostat na satelit nejsledovanější komerční televize Nova nebo Markíza. Podařilo se to až po velmi dlouhých a komplikovaných jednáních, jelikož smlouvy televizí k vysílaným pořadům nezahrnovaly možnost šíření přes placenou satelitní televizi.

Jaromír Glisník, M7 Group: Prima od nás žádá několikanásobně víc za to, co vysílá na anténě zdarma

UPC Direct byla i přesto programově velmi atraktivní. Přinesla na český a slovenský trh jedny z prvních erotických programů, které byly v té době vnímány jako prémiové. Skutečně prémiovým programem však byl exkluzivní sportovní kanál Sport1, který tehdy nabízel to nejlepší, co ve sportovním bylo k mání.

Společnost UPC Sport však výrazně přeplácela hodnotu sportovních práv a po roce vysílání byla nucena ukončit činnost. Zajímavý sportovní kanál za astronomickou cenu 200-300 Kč měsíčně v roce 2000 totiž přilákal jen 36 tisíc platících abonentů. Manažeři UPC prý očekávali minimálně 2krát tolik. Jak v jednom z rozhovorů řekl respektovaný komentátor Jaromír Bosák, ten kanál „prostě musel zkrachovat“.

Současné kanály Sport1 a Sport2 přišly na český a slovenský trh až o několik let později.

UPC Direct byla programově velmi atraktivní. Přinesla na český a slovenský trh jedny z prvních erotických programů, které byly v té době vnímány jako prémiové. Skutečně prémiovým programem však byl exkluzivní sportovní kanál Sport1, který tehdy nabízel to nejlepší, co ve sportovním bylo k mání.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
digitální satelitní televizemaďarskoplacená televizesatelitní operátorsatelitní televize


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Názor: Skylink má konečně korektní ceník bez zbytečných otázek
Juraj Koiš 7. 4. 2021
V srpnu odstartuje fotbalová Superliga. Její vznik je zřejmě neodvratný
Juraj Koiš 19. 4. 2021
Mohlo by vás zajímat
Budoucnost slovenského Orange sportu je nejasná. Exkluzivní produkty přenechal konkurenci
19. 4. 2021
Uvidíme letos Olympiádu? Tato otázka trápí i operátory placené televize
16. 4. 2021
USA: Počet abonentů placené televize za 6 let klesl o čtvrtinu. Náhradou je placený streaming
16. 4. 2021
T-Mobile TV s cenovou akcí a promo vysíláním kanálu Premier sport
Čtěte dále

T-Mobile TV s cenovou akcí a promo vysíláním kanálu Premier sport

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Budoucnost slovenského Orange sportu je nejasná. Exkluzivní produkty přenechal konkurenci
    • V srpnu odstartuje fotbalová Superliga. Její vznik je zřejmě neodvratný
    • Růst Netflixu zpomaluje, 6 milionů nových předplatných prý není dost

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter