• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Satelitní služba UPC Direct od února pod značkou Direct One

Juraj Koiš Publikováno 29. 1. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Nejstarší stále aktivní značka placené satelitní televize ve střední Evropě napíše od 1. února novou kapitolu. Platforma UPC Direct, která je k dispozici divákům v Maďarsku, vypustí z názvu značku původního majitele a bude působit pod označením Direct One. Služba patří do portfolia lucemburské skupiny M7 Group, nově CANAL+ Luxembourg. Další původní satelitní služby z někdejšího portfolia UPC pokračují pod svými dosavadními názvy. V České republice a na Slovensku i nadále působí freeSAT a v Rumunsku FocusSAT.

Satelitní služba UPC Direct začala působit v roce 2000 v České republice, na Slovensku a rovněž v Maďarsku. Byla doplňkem ke kabelové televizi od UPC. Díky satelitu se však mohla dostat i do oblastí, kde by se nevyplatilo budovat kabelové sítě.

Začátky byly poměrně náročné, služba nabízela především programy, které nebyly k dispozici na anténě. V prvních letech byl problém dostat na satelit nejsledovanější komerční televize Nova nebo Markíza. Podařilo se to až po velmi dlouhých a komplikovaných jednáních, jelikož smlouvy televizí k vysílaným pořadům nezahrnovaly možnost šíření přes placenou satelitní televizi.

Jaromír Glisník, M7 Group: Prima od nás žádá několikanásobně víc za to, co vysílá na anténě zdarma

UPC Direct byla i přesto programově velmi atraktivní. Přinesla na český a slovenský trh jedny z prvních erotických programů, které byly v té době vnímány jako prémiové. Skutečně prémiovým programem však byl exkluzivní sportovní kanál Sport1, který tehdy nabízel to nejlepší, co ve sportovním bylo k mání.

Společnost UPC Sport však výrazně přeplácela hodnotu sportovních práv a po roce vysílání byla nucena ukončit činnost. Zajímavý sportovní kanál za astronomickou cenu 200-300 Kč měsíčně v roce 2000 totiž přilákal jen 36 tisíc platících abonentů. Manažeři UPC prý očekávali minimálně 2krát tolik. Jak v jednom z rozhovorů řekl respektovaný komentátor Jaromír Bosák, ten kanál „prostě musel zkrachovat“.

Současné kanály Sport1 a Sport2 přišly na český a slovenský trh až o několik let později.

UPC Direct byla programově velmi atraktivní. Přinesla na český a slovenský trh jedny z prvních erotických programů, které byly v té době vnímány jako prémiové. Skutečně prémiovým programem však byl exkluzivní sportovní kanál Sport1, který tehdy nabízel to nejlepší, co ve sportovním bylo k mání.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
digitální satelitní televizemaďarskoplacená televizesatelitní operátorsatelitní televize


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
9. 7. 2025
MotoGP se vrací do Brna. Nova zařadí vybrané závody i Televizní noviny z Brna
9. 7. 2025
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
3. 7. 2025
T-Mobile TV s cenovou akcí a promo vysíláním kanálu Premier sport
Čtěte dále

T-Mobile TV s cenovou akcí a promo vysíláním kanálu Premier sport

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
    • MotoGP se vrací do Brna. Nova zařadí vybrané závody i Televizní noviny z Brna
    • Nová streamingová platforma ESPN chce prorazit díky dohodám s operátory. Tím jen zkonsoliduje své současné publikum

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter