• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Růst Netflixu zpomaluje, 6 milionů nových předplatných prý není dost

Juraj Koiš Publikováno 19. 4. 2021
1


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Majitelé a investoři globálních streamingových platforem si navykli na neomezený a rychlý růst těchto služeb. Jakékoliv zpomalení růstu je tak vnímáno v podstatě jako stagnace, a nikoliv jako možné dosažení stropu. To se nyní týká i dominantního Netflixu, u něhož se nyní očekává zveřejnění nových hodnot předplatitelů za první kvartál 2021. Analytická společnost Ampere předpokládá, že růst bude „pouhých“ 6 milionů předplatitelů, což je v případě Netflixu poměrně nízká hodnota.

Loni touto dobou zaznamenal Netflix až 16 milionů nových předplatných, což bylo sice zčásti i vlivem nastupujících lockdownů, ovšem na to se v dlouhodobém měřítku nikdo dívat nebude. Podstatné je, aby Netflix rostl „tady a teď“, a aby překonával veškeré dosavadní rekordy. Pokud to nedokáže, pozornost se očekávatelně přesune k jiným hráčům, kteří „růst umí“.

Je ovšem zvláštní, že se doposud nikdo nezamyslel nad tím, na jakých hodnotách končí přirozený růst globálních platforem. Mnoho různých průzkumů dokazuje, že značná část diváků stále upřednostňuje standardní lineární televizi u tradičních operátorů. Pokud tito operátoři zároveň nabízí možnost zpětného zhlédnutí a přeskakování reklam, jsou tyto služby velmi silnou konkurencí pro globální streamingové hráče. Nelze na jedné straně očekávat neustálý růst Netflixu a na druhé straně odepisovat silné lokální služby.

S přibývajícím počtem nových placených služeb je zřejmé, že značná část diváků půjčuje hesla svým známým, nebo sdílí přístup k více účtům s cílem ušetřit peníze za předplatné. Na sdílení hesel přitom nejvíc doplácí největší globální hráč, a tím je právě Netflix.

V případě Netflixu je navíc zajímavý i fenomén binge watchingu, který byl ještě před několika lety standardem. Netflix byl známý tím, že všechny nové díly sérií svých ikonických seriálů vypustil vždy najednou – v den premiéry. Postupně od této praxe upustil, neboť snižovala loajalitu předplatitelů. K zhlédnutí všech dílů nového seriálu vám obvykle stačilo předplatné na 1-2 měsíce. Nyní však Netflix přináší nové epizody postupně a ztrácí svou konkurenční výhodu ve srovnání s běžnými seriály v televizi nebo na prémiových programech typu HBO, Showtime apod.

Netflix a další streamingoví operátoři si navíc začínají stále pozorně všímat problém sdílených hesel k placeným účtům. S přibývajícím počtem nových placených služeb je zřejmé, že značná část diváků půjčuje hesla svým známým, nebo sdílí přístup k více účtům s cílem ušetřit peníze za předplatné. Na sdílení hesel přitom nejvíc doplácí největší globální hráč, a tím je právě Netflix.

V tomto kontextu je tedy růst o 6 milionů nových předplatitelů velkým úspěchem pro Netflix. Je však přirozené očekávat, že jeho nejbližší konkurence poroste mnohem rychleji.

Další informace k tématu:

  • Netflix nezískal předpokládaný počet nových předplatitelů
  • Počet abonentů placené televize v USA za 6 let klesl o čtvrtinu. Náhradou je placený streaming
  • Placený streaming v rozporu s podmínkami sdílí až 27 procent domácností v USA
  • Streamingoví hráči v USA mají víc předplatných než lidí. Má to ale háček
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv operátortelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
V srpnu odstartuje fotbalová Superliga. Její vznik je zřejmě neodvratný
Čtěte dále

V srpnu odstartuje fotbalová Superliga. Její vznik je zřejmě neodvratný

1 názor

JanM
21. 4. 2021 v 19:34
Pro vložení odpovědi na komentář se musíte přihlásit

Článek správně zmiňuje že SVOD mají konkurenční výhodu v možnosti sledovat pořad kdykoliv, pro běžného zákazníka je ale postatný obsah kde stále jasně vede běžná TV a díky které je stále tvrdým konkurentem SVOD služeb, přestože jde o koncept distribuce z 50. let. Pokud tedy nebudou mít SVOD služby alespon 70% obsahu běžné TV tak ji počtem zákazníků nepřekonají i přestože mají lepší funkce. Přeskakování reklam není nic nového, zvládá to TV od analogu přes DVB-T/T2/S/S2/C až po IPTV a už v době počátku DVB-T (odhaduju tak rok 2008) jsem tuto funkci běžně používal. Funkce zpětného zhlédnutí jakožto hybrid TV a SVOD je zajímavý nápad, v současné době ale naráží na omezenou 14denní dostupnost, takže série nikdy není dostupná celá a pokud ji objevíte třeba kolem 6 dílu tak první 4 už nejsou dostupné: Přitom právě tady by koncept SVOD dával smysl.


Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter