• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Rostoucí televizní sledovanost v době celostátní karantény

Juraj Koiš Publikováno 6. 4. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pay-tv operátoři nabízí zájemcům sledování na několika zařízeních současně. Ilustrační foto Pixabay.com

Češi tráví před obrazovkami v době celostátní karantény podle očekávání výrazně více času, a to zejména mladší diváci. Potvrzují to data vycházející z oficiálního elektronického měření televizní sledovanosti, které zaslala novinářům společnost Atmedia zastupující řadu tematických stanic. Z analýzy provedené touto společností vyplývá, že za první dva týdny celostátní karantény vzrostla sledovanost oproti stejnému období v roce 2019 přibližně o jednu třetinu. U mladých diváků pak narostla o více než 50 %.

K televizním obrazovkám nyní usedá denně necelých 80 procent Čechů. Celkový čas před televizí se pohybuje v rozmezí čtyř až pěti hodin denně. Značný nárůst času stráveného u televize je výrazný především u mladší divácké kategorie.

U dětí lze v důsledku uzavření škol pozorovat změny v mediálních návycích, sledovanost u nich narostla o 51% a průměrná denní doba u TV poskočila na 2,5 hodiny. Ještě výraznější nárůst televizní sledovanosti je vidět u diváků ve věku 15–24 let. Meziročně je vyšší o 54 % a diváci tzv. „generace Z“ tráví u televize přes 1,5 hodiny denně.

„Neplatí, že se mladí dívají pouze na videa na internetu nebo na filmy a seriály na VOD aplikacích typu Netflix. Televize hraje v jejich životě stále důležitou roli, což dokazují data,“ říká Pavel Müller, Head of Research & Marketing Department ve společnosti Atmedia.

Analýza agentury Atmedia vychází z dat elektronického měření sledovanosti ATO / Nielsen Admosphere v České republice a rovněž ze studie skupiny Nielsen ve světě.

Sledovanost v době karantény. Infografiku vytvořila a poskytla společnost Atmedia

Psali jsme: Odhad sledovanosti přes IPTV platformy: největší zájem je o zpravodajské kanály

Po vyhlášení celostátní karantény věnují lidé více času především zpravodajským formátům, některé z nich v době karantény zaznamenaly i nejvyšší sledovanost za poslední roky.Výrazně vyšší čas tráví Češi také u tematických stanic, zejména filmových a seriálových. Sledovanost televizních kanálů jako AMC, AXN, CS Film, FilmBox, Film+ nebo JOJ Cinema vzrostla v průměru o polovinu v porovnání s obdobím před zaváděním opatření proti šíření viru.

„Vyšší zájem o filmové a seriálové stanice u mladých diváků jsme pozorovali již delší dobu, ještě před vyhlášením opatření kvůli COVID-19. Oproti minulému roku je sledovanost těchto televizních stanic u diváků ve věku 15–24 vyšší o 89 %. Je vidět, že televizní kanály mohou svým kvalitním obsahem přilákat k obrazovkám právě i mladou generaci,“ doplňuje Müller. S uzavřením škol lze pozorovat také výrazný nárůst sledovanosti u dětských stanic. Cartoon Network, Disney Channel a Minimax mají v průměru o 43 % vyšší sledovanost.

Nárůst televizní sledovanosti hlásí také další zahraniční státy, a to v závislosti na tom, jak jsou postupně uplatňována opatření v souvislosti s onemocněním COVID-19. Výzkumná společnost Nielsen uvádí například pětinový nárůst televizní sledovanosti mezi diváky do 17 let v USA. Vyšší zájem je především o zpravodajské formáty, ale také dramatické pořady, mezi které se řadí filmy nebo seriály. V Jižní Koreji pak vzrostla televizní sledovanost o 17 %, v nejvíce zasaženém italském regionu Lombardie o 15 %.

Dle výzkumné agentury Nielsen by se mohla konzumace médií z důvodu většího počtu lidí uzavřených ve svých domovech zvýšit o 60 %. „Kvůli současné situaci ve světě je televize pro veřejnost jedním z nejdůležitějších zdrojů informací, ale také zábavy. Lidé chtějí mít neustálý přehled o dění kolem pandemické situace, zároveň hledají oddech od denního přívalu zpráv. V televizi nacházejí rozptýlení, a to i ti, kteří na to nejsou v každodenním životě v takové míře zvyklí,“ uzavírá Pavel Müller z agentury Atmedia.

Nárůst televizní sledovanosti hlásí také další zahraniční státy, a to v závislosti na tom, jak jsou postupně uplatňována opatření v souvislosti s virem COVID-19. Výzkumná společnost Nielsen uvádí například pětinový nárůst televizní sledovanosti mezi diváky do 17 let v USA.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhučeská televizečeská televize i vysíláníčt 4 sport onlineczech pay tvdigi tv czdigitální kabelová televizedigitální satelitní televizeevropaiptv freeiptv operátoritáliekabelová televizekabelový operátorněmeckoo2 tvo2 tv fotbalo2 tv sportplacená televizepříjem televizesatelitní operátorsatelitní televizeskylinkslovenskošpanělskošvýcarskotelevize na běžnou anténutelevize přes internettv barrandovtv novatv primausavelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
16. 6. 2025
FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
13. 6. 2025
Televize REBEL 2 Slušnej kanál vypnula vysílání. Přinášíme celé prohlášení
Čtěte dále

Televize REBEL 2 Slušnej kanál vypnula vysílání. Přinášíme celé prohlášení

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter