• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

První zkušenosti z měření televizní sledovanosti přes HbbTV jsou pozitivní. Došlo k omezení tzv. nulové sledovanosti

Juraj Koiš Publikováno 21. 3. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Jednoduchý dálkový ovladač s teletextovým tlačítkem. Ilustrační foto, zdroj Pixabay.com, úprava TVKOMPAS.cz

Rakouské televize už od podzimu experimentují s doplňkovým měřením televizní sledovanosti přes televizory připojené k internetu. Měření přes platformu HbbTV má přispět k přesnějším výsledkům, jelikož využívá podstatně širší vzorky zapojených domácností. Díky tomu se může omezit tzv. nulová sledovanost, která vzniká v důsledku úzké vzorky v rámci standardního elektronického měření. Nové výstupy by měly eliminovat stav, kdy se nepodaří změřit sledovanost určitých pořadů zaměřených na užší cílové skupiny.

První výsledky nového systému měření sledovanosti v Rakousku, jsou zatím vnímány pozitivně. Tvrdí to alespoň iniciátoři celého projektu, na němž se podílí Screenforce Österreich, oborové sdružení provozovatelů vysílání a reklamních prodejních agentur a samotný realizátor Arbeitsgemeinschaft Teletest AGTT, jenž sdružuje jednotlivé televizní skupiny.

Nový systém měření rozšiřuje tradiční panelová data o poznatky v reálném čase z více než milionu zařízení HbbTV. Byl spuštěn na podzim 2024, a nyní je v provozu již 200 dní.

Projekt s názvem Teletest 2.0 funguje od září a jeho cílem je poskytnout provozovatelům vysílání, inzerentům a mediálním agenturám podrobnější a přesnější data k televizní sledovanosti. Využívá k tomu televizory a set-top-boxy s podporou HbbTV, které jsou připojené k internetu.

Jedním z klíčových vylepšení bylo snížení počtu pořadů a spotů s „nulovou sledovaností“, což se projevuje u tradičního měření, kdy určité pořady nebo časové úseky nezaznamenávají žádnou sledovanost. Data v reálném čase generovaná aplikací Teletest 2.0 rovněž přispěla k vývoji TV-LOAD, nástroje určeného k optimalizaci reklamních přestávek v reálném čase.

Kromě měření reklamy pomáhá Teletest 2.0 i programovým pracovníkům reagovat na trendy sledovanosti a upravovat své programové strategie.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropapříjem televizerakousko


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
Juraj Koiš 18. 9. 2025
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
Juraj Koiš 11. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Trendy a čísla v platformě Telly: Internetová TV roste, diváci si však ponechávají i satelit
18. 9. 2025
Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
18. 9. 2025
Amazon testuje přenosy Ligy mistrů UEFA s grafikou a „živými daty“ jako ve videohrách
17. 9. 2025
ESPN vidí v americkém fotbalu klíč k udržení platícího publika u sportovního streamingu
Čtěte dále

ESPN vidí v americkém fotbalu klíč k udržení platícího publika u sportovního streamingu

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Trendy a čísla v platformě Telly: Internetová TV roste, diváci si však ponechávají i satelit
    • Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
    • Amazon testuje přenosy Ligy mistrů UEFA s grafikou a „živými daty“ jako ve videohrách

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter