• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

První zkušenosti z měření televizní sledovanosti přes HbbTV jsou pozitivní. Došlo k omezení tzv. nulové sledovanosti

Juraj Koiš Publikováno 21. 3. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Jednoduchý dálkový ovladač s teletextovým tlačítkem. Ilustrační foto, zdroj Pixabay.com, úprava TVKOMPAS.cz

Rakouské televize už od podzimu experimentují s doplňkovým měřením televizní sledovanosti přes televizory připojené k internetu. Měření přes platformu HbbTV má přispět k přesnějším výsledkům, jelikož využívá podstatně širší vzorky zapojených domácností. Díky tomu se může omezit tzv. nulová sledovanost, která vzniká v důsledku úzké vzorky v rámci standardního elektronického měření. Nové výstupy by měly eliminovat stav, kdy se nepodaří změřit sledovanost určitých pořadů zaměřených na užší cílové skupiny.

První výsledky nového systému měření sledovanosti v Rakousku, jsou zatím vnímány pozitivně. Tvrdí to alespoň iniciátoři celého projektu, na němž se podílí Screenforce Österreich, oborové sdružení provozovatelů vysílání a reklamních prodejních agentur a samotný realizátor Arbeitsgemeinschaft Teletest AGTT, jenž sdružuje jednotlivé televizní skupiny.

Nový systém měření rozšiřuje tradiční panelová data o poznatky v reálném čase z více než milionu zařízení HbbTV. Byl spuštěn na podzim 2024, a nyní je v provozu již 200 dní.

Projekt s názvem Teletest 2.0 funguje od září a jeho cílem je poskytnout provozovatelům vysílání, inzerentům a mediálním agenturám podrobnější a přesnější data k televizní sledovanosti. Využívá k tomu televizory a set-top-boxy s podporou HbbTV, které jsou připojené k internetu.

Jedním z klíčových vylepšení bylo snížení počtu pořadů a spotů s „nulovou sledovaností“, což se projevuje u tradičního měření, kdy určité pořady nebo časové úseky nezaznamenávají žádnou sledovanost. Data v reálném čase generovaná aplikací Teletest 2.0 rovněž přispěla k vývoji TV-LOAD, nástroje určeného k optimalizaci reklamních přestávek v reálném čase.

Kromě měření reklamy pomáhá Teletest 2.0 i programovým pracovníkům reagovat na trendy sledovanosti a upravovat své programové strategie.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropapříjem televizerakousko


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Programové tipy pro sváteční dny. Přejeme šťastné a veselé Vánoce!
Juraj Koiš 24. 12. 2025
Přemíra videoobsahu. Podle čeho si diváci vybírají? Vítězí televize nebo streaming?
Juraj Koiš 18. 12. 2025
Mohlo by vás zajímat
Přemíra videoobsahu. Podle čeho si diváci vybírají? Vítězí televize nebo streaming?
18. 12. 2025
Streamingová platforma Amazon Prime Video zastavila využití umělé inteligence v dabingu a souhrnech seriálů
15. 12. 2025
Boj o Warner Bros. Discovery nekončí. Paramount se nevzdává, nově nabízí 108 miliard dolarů
8. 12. 2025
ESPN vidí v americkém fotbalu klíč k udržení platícího publika u sportovního streamingu
Čtěte dále

ESPN vidí v americkém fotbalu klíč k udržení platícího publika u sportovního streamingu

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Programové tipy pro sváteční dny. Přejeme šťastné a veselé Vánoce!
    • Soud v Mnichově dospěl k závěru, že Amazon neoprávněně zařazuje reklamu do služby Prime Video
    • Liberty Global se stahuje i ze Slovenska. Kabelového operátora UPC prodá společnosti O2 Slovakia

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter