• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Průzkum: Reklamy v rámci streamingu jsou výrazně přijatelnější než v běžné televizi

Juraj Koiš Publikováno 3. 2. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Reklama umístěná ve streamingových platformách může být za jistých okolností účinnější než reklama v běžném televizním vysílání. K těmto závěrům přišla globální studie společnosti Samsung, která zkoumala chování diváků u streamingových platforem. Na podobné závěry je však potřeba nahlížet s určitou rezervou.

Zábava u televize. Ilustrační foto: Pixabay.com, autor: yousafbhutta

Oslovení diváka a spotřebitele přes televizní reklamu patří i v dnešní době k nejúčinnějším způsobům zásahu masového publika. Reklama umístěná ve streamingových platformách může být ovšem ještě účinnější, soudě alespoň podle ohlasů respondentů v některých průzkumech. Pro většinu diváků je totiž reklama ve volně dostupných streamovaných programech přijatelnější než v běžných komerčních programech. Zásadním důvodem je fakt, že reklamní bloky v komerčních televizích jsou výrazně delší, a pro diváky jsou tedy rušivé.

K těmto závěrům přišla globální studie společnosti Samsung, která zkoumala chování diváků u streamingových platforem. Na tyto závěry je však potřeba nahlížet s určitou rezervou, jelikož na trhu on-line platforem se projevuje rostoucí tlak na vyšší efektivitu sledovaných reklam. Samotná reklama tak musí být pro diváky přijatelnější zvláště s ohledem na to, pokud si za určitou streamingovou službu platí.

Lze však obecně říci, že sledování reklam v on-line streamingových platformách je skutečně méně obtěžující než v televizi. Pokud máte zkušenosti s platformami Pluto TV, Waipu nebo dalšími, určitě jste postřehli, že reklamní bloky v těchto službách jsou výrazně kratší než u komerčních televizí. Bloky u specializovaných internetových televizí jsou kolem 2-3 minut včetně upoutávek, zatímco v běžné televizi trvá jeden reklamní blok společně s upoutávkami i 8 nebo 9 minut.

Pokud budou chtít tradiční komerční televize úspěšně působit i v on-line prostředí, budou se muset těmto trendům přizpůsobit, a reklamní bloky budou muset být kratší. V nejbližších letech se však manageři klasických televizí nemusí moc obávat, jelikož on-line streaming zatím ještě není zas tak velkou hrozbou pro tradiční sledování televize.

I na velmi pokročilém americkém trhu je totiž podíl streamingu na celkově odsledovaném čase jen přibližně 30 procent. Tradiční televize si tak pro sebe stále ještě ukrajuje velmi vysoký podíl 60-70 procent na lineárních platformách, kde divák nemůže reklamu nijak přeskočit.

Zajímavost: Některé značky Warner Bros Discovery přesunou původní tvorbu z TV vysílání do online prostředí
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv freeiptv operátorsvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
11. 7. 2025
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
9. 7. 2025
Poznámka: Nova vysílá 29 let. Stále je nejúspěšnější skupinou na českém televizním trhu
Čtěte dále

Poznámka: Nova vysílá 29 let. Stále je nejúspěšnější skupinou na českém televizním trhu

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter