• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Přesun od kabelu na internet. Miliony lidí v USA přešli k on-line placené televizi

Juraj Koiš Publikováno 14. 3. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Lockdowny přiměly většinu diváků k vyzkoušení různých streamingových služeb. Cílený marketing největších streamingových hráčů jim přihrál desítky milionů nových platících diváků, v mnoha případech právě na úkor tradičních pay-tv operátorů.

New York, ilustrační foto: Michael Pewny, Pixabay.com

Americký spotřebitelský trh je tradičně konzervativní, a to platí rovněž o kabelové a satelitní placené televizi. V posledních 8 letech se však začal pozvolný přesun od tradičních operátorů k internetovým platformám. Tento fenomén se původně označoval pojmem „cord-cutting“, tedy že se běžní diváci přesouvali od poměrně drahé kabelové televize k levnějším streamingovým platformám. V posledních dvou letech však tento přesun výrazně akceleruje vzhledem k tomu, že na online trhu začínají dominovat globální videotéky Netflix, Amazon Prime a další. To způsobuje, že velká část diváků mění tradičního pay-tv operátora za jiného poskytovatele obsahu.

Jen v posledních dvou letech se tento přesun projevil tak, že tradiční operátoři přišli dohromady o 8-12 milionů abonentů právě na úkor SVOD, tedy placených streamingových služeb. Agentura Leichtman Research Group to tvrdí v analýze, kde srovnává přesun klientů v letech 2020 a 2021, tedy v době, kdy probíhala různá opatření související se zamezením šíření nemoci Covid 19.

Právě tvrdé lockdowny přiměly většinu diváků k vyzkoušení různých streamingových služeb. Cílený marketing největších streamingových hráčů jim přihrál desítky milionů nových platících diváků, v mnoha případech právě na úkor tradičních pay-tv operátorů.

Pokud budou chtít operátoři tomuto trendu čelit, budou muset v nejbližších letech přijít se speciálními programovými balíčky namířenými na různé divácké skupiny. Doba velmi širokých „základních“ programových nabídek zřejmě časem skončí.

Možného odlivu platících diváků směrem k globálním streamingovým službám se obávají i zástupci českých operátorů. Tato hrozba je reálná v případě, pokud by došlo k citelnému omezení možnosti přetáčení reklam. Cena za měsíční základní balíček placené televize je totiž srovnatelná s cenou za Netflix a další streamingové služby. Pro diváka je v nynější online éře velmi jednoduché vyměnit tradičního operátora za Netflix nebo HBO MAX.

V této souvislosti je potřeba připomenout, že u zahraničních služeb funguje přetáčení obsahu bez omezení, a reklama se tam prakticky neobjevuje. Proto je potřeba myslet i na to, aby tuzemské IPTV služby byly vůči nadnárodním streamingovým gigantům konkurenceschopné. Jinak hrozí přesun diváků k nim, což by ve svém důsledku poškodilo nejen operátory, ale i české komerční televize, které inkasují významné měsíční sumy za zpřístupnění svého obsahu v IPTV platformách.

Další informace: Svět streamingu – vysoká cena může být překážkou. Řešením mohou být paradoxně dražší balíčky
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální kabelová televizeiptv operátorkabelová televizekabelový operátorplacená televizesatelitní operátorsatelitní televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Jak se projevilo omezení přetáčení reklam? Vyzkoušeli jsme několik TV aplikací
Juraj Koiš 8. 6. 2022
Fotbalový program CANAL+ Sport s přenosy Premier league zahájí vysílání 5. srpna
Juraj Koiš 17. 6. 2022
Mohlo by vás zajímat
Služba Paramount+ vstoupila do Británie. Počty předplatitelů navýší díky partnerství se SKY UK
24. 6. 2022
Operátor Lepší TV zavedl nový balíček Lepší TV MAX a přestal nabízet balíček Mini
24. 6. 2022
Eurosport bude streamovat všechny zápasy Wimbledonu živě, i pro české diváky
23. 6. 2022
Skylink měl včera krátký výpadek. Reakce byla rychlá, k obnovení služeb došlo do 30 minut
Čtěte dále

Skylink měl včera krátký výpadek. Reakce byla rychlá, k obnovení služeb došlo do 30 minut

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Služba Paramount+ vstoupila do Británie. Počty předplatitelů navýší díky partnerství se SKY UK
    • Operátor Lepší TV zavedl nový balíček Lepší TV MAX a přestal nabízet balíček Mini
    • Poznámka k zastavení příprav veřejnoprávního rádia Lidovka

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter