• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Premiéra Tipsport extraligy na O2 TV: první přenos se neobešel bez chyb

Juraj Koiš Publikováno 16. 9. 2018
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Logo O2 TV Sport. Screenshot z vysílání

Televizní služba O2 TV v pátek poprvé ukázala svým divákům vlastní přenosy z hokejové Tipsport ligy. Pokud si odmyslíme tradiční marketingové lákadlo v podobě snahy „udělat z diváka režiséra“ lze první přenos zápasu Sparty s Hradcem Králové hodnotit pozitivně. Vyskytly se však některé chyby. Především je divák v placených přenosech přehlcen různými komerčními sděleními, které se projevují dokonce i v televizní grafice. A reklama navíc zasáhla i do průběhu české hymny.

Předzápasové studio, grafika i celkové provedení přenosu si zaslouží kladné hodnocení. Co však vyloženě zklamalo, bylo přerušení průběhu české hymny reklamou. Moc dobrý dojem neudělala ani multidimenze. Divák-režisér měl k dispozici pouze čtyři různé feedy, přičemž jediná opravdu přidaná hodnota byla ve zpomalených opakovačkách, kde bylo možné ještě v průběhu přenosu sledovat nejdůležitější momenty dosavadního průběhu. Jinak, záběry brankových kamer působily dojmem, že tam jsou jen aby se neřeklo. Není divu, že se kruhový obraz z brankových kamer používá jen na zpomalené záběry po gólech.

Analýza: IPTV službu si můžete vzít na dovolenou, satelitní kartu zatím ne

O2 TV vyprodukuje v průběhu sezóny více než stovku hokejových přenosů. Produkční tým bude mít ještě dostatek příležitosti, aby průběžně odladil nedostatky. Nemělo by například docházet k tomu, aby televizní diváci viděli pouze druhou polovinu hymny jelikož režie ještě v průběhu hymny dohrává reklamy (viz ukázka na konci článku). Rovněž stojí za zamyšlení, zda je dobrý nápad umísťovat barvy hlavního sponzora úplně všude – i do zápasové grafiky – byť v tomto konkrétním případě lze argumentovat, že barvy Tipsportu a O2 TV Sport jsou podobné. Nicméně u fotbalových přenosů tento argument neplatí.

Hokejová grafika přenosů je podobná barvám Tipsportu, ta fotbalová zas v barvách konkurenční Fortuny. Z obchodního hlediska to lze chápat. Na druhou stranu, sportovní programy O2 TV si platí sami diváci a tak by alespoň grafika, která je na očích v průběhu celého přenosu, mohla být neutrální. Vizuální provedení hokejových přenosů O2 je ovšem lepší než u České televize.

Skupina O2 si nicméně zaslouží pochvalu za to, že svou angažovaností posouvá domácí sport kupředu. Jeho vlastní sportovní přenosy mají skutečně vysokou úroveň. V rámci letní akce dal operátor navíc divákům možnost vyzkoušet si sportovní programy na 30 dní za symbolickou korunu. Každý tedy může sám posoudit, zda mu extraligové přenosy v nové podobě vyhovují. Pokud ne, stále bude mít k dispozici i slušnou porci volně dostupných zápasů od České televize.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
czech pay tvdigitální kabelová televizeiptv freeiptv operátoro2 tv sportplacená televizeprvnítelevize přes internettipsport extraliga


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Atmedia index: Placenou televizi v ČR využívá 57 procent diváků ve věku 15-69 let
23. 3. 2023
Končí satelitní služba FLIX TV
Čtěte dále

Končí satelitní služba FLIX TV

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter