• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Poznámka k zastavení příprav veřejnoprávního rádia Lidovka

Juraj Koiš Publikováno 24. 6. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Starší rozhlasový přijímač. Ilustrační foto, autoři S. Hermann a F. Richer, fotobanka Pixabay.com

Vedení Českého rozhlasu oznámilo zastavení příprav ke spuštění nového okruhu s pracovním názvem Lidovka, důvodem by měl být nedostatek financí na spuštění a provoz nové stanice. Generální ředitel rozhlasu René Zavoral oznámil členům Rozhlasové rady, že ve strategii rozvoje do roku 2027 nepočítá se spuštěním nových stanic. Podrobnosti jsou k dispozici na webu Digitální rádio.

Tato informace je nicméně překvapivá, jelikož o novém veřejnoprávním rádiu Lidovka se mluvilo minimálně od loňského listopadu. A podle některých archivních textů na webu ČRo mělo jít o projekt nízkonákladový, tedy v podstatě o automatizovaný hudební program s minimálními údržbovými nebo provozními náklady. Z tohoto pohledu je přinejmenším zvláštní, že by vedení rozhlasu nedokázalo najít v rozpočtu peníze na podobnou nízkorozpočtovou stanici, zvláště když dokáže provozovat některé výrazně dražší a rovněž čistě digitální kanály – například okruh Radiožurnál Sport nebo Radio DAB Praha.

Chápu, že z pohledu potenciální posluchačské skupiny jsou zmíněné dvě stanice pro Český rozhlas mnohem důležitější. Jenomže připravované Rádio Lidovka mělo mířit především mezi důchodce, a ti jsou zase jednou z klíčových posluchačských skupin, kterou veřejnoprávní rozhlas obsluhuje. Tito posluchači mají omezené možnosti jak najít vhodnou programovou alternativu u soukromých rádií. Proto bylo přirozené, že Český rozhlas hodlal starší generaci oslovit i prostřednictvím samostatné celoplošně vysílající digitální stanice s velmi tradiční hudbou.

Z pohledu starších posluchačů je tedy škoda, že nový program zatím nevznikne. Vedení rozhlasu však mohlo uvést přece jen o něco uvěřitelnější důvod než je nedostatek financí.

Chápu snahu generálního ředitele připomínat politikům, že výše koncesionářského poplatku je nedostatečná. Mám však problém uvěřit tomu, že by Český rozhlas byl v tak špatné ekonomické situaci, aby si nemohl dovolit spuštění ještě jednoho nízkonákladového hudebního programu bez moderace.

Připravované rádio s pracovním názvem „Lidovka“ mělo mířit především mezi důchodce. Ti jsou jednou z klíčových posluchačských skupin, kterou veřejnoprávní rozhlas obsluhuje. Starší posluchači mají omezené možnosti jak najít vhodnou programovou alternativu u soukromých rádií.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
poznámky a glosyrádioradio textyvysílače dvb-t2


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Americký operátor DISH dosáhl významného vitězství v kauze přeskakování reklam
21. 3. 2023
Placenou televizi v Portugalsku si platí víc diváků než kolik je tam domácností
20. 3. 2023
Glosa: BBC a Gary Lineker už jsou zase kamarádi
14. 3. 2023
Operátor Lepší TV zavedl nový balíček Lepší TV MAX a přestal nabízet balíček Mini
Čtěte dále

Operátor Lepší TV zavedl nový balíček Lepší TV MAX a přestal nabízet balíček Mini

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter