• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Počítač, mobil a tablet může zastoupit televizi, ale nenahradí ji

Juraj Koiš Publikováno 6. 5. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

V průběhu roku 2020 rekordně vzrostl prodej nových televizorů ve Velké Británii, a to až o 19 procent. Tento růst byl přitom spontánní a nebyl způsoben přechodem na jinou vysílací platformu.

První kamenná prodejna operátora placené televize SKY UK v Liverpoolu. Zdroj: Press centrum SKY UK

Rekordní prodeje nových televizorů v některých zemích naznačují, že televizní přijímač jako zařízení je stále klíčové pro drtivou většinu diváků. Mobilní zařízení včetně počítače sice mohou posloužit jako náhrada pro sledování audiovizuálního obsahu v určitých situacích, ovšem televizor je stále v popředí zájmu. Naznačuje to analýza State of the Nation report od britské skupiny DIGITAL TV GROUP – DTG. Tento trend potvrzují i nedávno zveřejněné výsledky společnosti LG Electronics, která je jedním z nejvýznamnějších výrobců televizorů.

Významná část mladých lidí ve věku od 16 do 30 let v průzkumech přiznává, že místo televize dává přednost jiným zařízením. Ovšem i podle odhadů průzkumníků jde o menší skupinu, jen zhruba 24 procent z celkového počtu možných respondentů v této věkové skupině. To však znamená, že až 76 procent mladých lidí rovněž konzumuje audiovizuální obsah na televizoru.

V podstatě jde o otázku životního stylu. Mladí lidé jsou neustále online přes smartphone, a je tedy přirozené, že touto cestou konzumují i televizní obsah. Ovšem jakmile dospějí a založí si rodinu, obvykle si do své nové domácnosti pořídí i „tradiční“ televizor. I pro tuto skupinu lidí tak jde o nepostradatelné zařízení, jelikož život bez televize je přece jen méně komfortní.

Jiná věc je, zda musí být nový televizor chytrý nebo nikoliv. Ještě stále žijeme v době převládajícího lineárního sledování televize, k čemuž dopomáhají tradiční příjmové platformy, jako je televize přes satelit a kabelové rozvody, případně terestrika. V budoucnu se však očekává stále výraznější přesun diváků k modernějším nelineárním platformám, především k IPTV a OTT.

Mimochodem, v průběhu roku 2020 rekordně vzrostl prodej nových televizorů ve Velké Británii, a to až o 19 procent. Tento růst byl přitom spontánní a nebyl způsoben nutností přechodu na jinou vysílací platformu.

Významná část mladých lidí ve věku od 16 do 30 let v průzkumech přiznává, že místo televize dává přednost jiným zařízením. Mladí lidé jsou neustále online přes smartphone, a je tedy přirozené, že touto cestou konzumují i televizní obsah. Ovšem i podle odhadů průzkumníků jde o menší skupinu, jen zhruba 24 procent z celkového počtu možných respondentů v této věkové skupině.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropapříjem televizevelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
Juraj Koiš 2. 9. 2025
Saúdská fotbalová Pro League bude k vidění exkluzivně na Strike TV i s českým komentářem
Juraj Koiš 29. 8. 2025
Mohlo by vás zajímat
Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
5. 9. 2025
PPF prodává svůj podíl v ProSiebenSat.1. Souboj o vliv vyhrála italská MFE
28. 8. 2025
Německá Sky ukázala, že se obejde i bez konferenčních přenosů. Zavedla Multiview a Watchparty
25. 8. 2025
Platforma DAZN v Itálii posiluje exkluzivitu sportovních práv
Čtěte dále

Platforma DAZN v Itálii posiluje exkluzivitu sportovních práv

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
    • Libor Bouček od příštího týdne v nové roli v soutěži Na lovu
    • Služba MAGENTA TV zařadila stanice CANAL+ Sport 2 a 3, prodloužila CANAL+ Action

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter