• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Témata a rubriky
    • Analýzy TV trhu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
  • TÉMA: Uvolňování 700 MHz v Evropě
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Témata a rubriky
    • Analýzy TV trhu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
  • TÉMA: Uvolňování 700 MHz v Evropě

Platforma DAZN je v obrovské ztrátě, doplácí i na loňské omezení sportu

Juraj Koiš Publikováno 5. 1. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Mezinárodní streamingová platforma DAZN pokračuje ve své expanzi. Její snaha působit jako „sportovní Netflix“ však přináší momentálně očekávané ztráty. Nyní jsou k dispozici údaje za finanční rok 2019, který částečně zasahoval i do loňského roku 2020. Provozovatel platformy zaznamenal ztrátu ve výši zhruba 1,4 miliardy dolarů, v předchozím roce to bylo 659 milionů amerických dolarů.

Platforma ještě ke konci roku 2020 realizovala svou mezinárodní expanzi do 200 zemí včetně České republiky a Slovenska. Na těchto trzích však nabízí jen jednu sportovní disciplínu a prozatím se neangažuje v tendrech o vysílací práva v menších zemích.

Jakékoliv omezení průběhu sportovních soutěží způsobuje, že značná část klientů nemá důvod ponechat si dlouhodobě své předplatné. Může jej obnovit kdykoliv na měsíční bázi.

Pro DAZN je klíčovým trhem Německo, Itálie, USA a částečně i domovská Velká Británie. Firma se však neomezuje výlučně na sportovní streaming. V Německu a Itálii už provozuje klasické lineární programy, které šíří přes satelit ve spolupráci s pay tv operátorem SKY.

Obrovská ztráta platformy DAZN je způsobena nákupem velmi drahých sportovních práv. Loňský rok byl navíc pro tuto společnost obzvláště bolestivý vzhledem k tomu, že atraktivní sportovní soutěže měly kvůli pandemii Covid-19 velmi omezený průběh. To způsobilo, že část abonentů DAZN přerušila své předplatné. DAZN totiž nevyžaduje od svých klientů vázanost a službu lze předplatit i na jeden měsíc.

Jakékoliv omezení průběhu sportovních soutěží způsobuje, že značná část klientů nemá důvod ponechat si dlouhodobě své předplatné. Může jej obnovit kdykoliv na měsíční bázi, jakmile se požadované sportovní soutěže znovu spustí.

Psali jsme před rokem: DAZN mohla být sportovním Netflixem. Momentálně hledá investora
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
daznevropaiptv operátorplacená televizetelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Odstartoval Paramount Network. Jak jej naladíte?
Juraj Koiš 12. 1. 2021
Operátoři jednají o nových kontraktech s Primou. Musí počítat s výrazným zdražením
Juraj Koiš 13. 1. 2021
Mohlo by vás zajímat
Nová funkcionalita Netflixu se časem přiblíží lineární televizi
27. 1. 2021
Služba Lepší TV expanduje na polský a chorvatský trh
26. 1. 2021
Programy Skylink 7 a CANAL+ Domo míří do peoplemetrů
26. 1. 2021
Amazon koupil fotbalovou Ligu mistrů v Itálii. Zaplatí 5 milionů euro za každý zápas
Čtěte dále

Amazon koupil fotbalovou Ligu mistrů v Itálii. Zaplatí 5 milionů euro za každý zápas

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Nová funkcionalita Netflixu se časem přiblíží lineární televizi
    • Služba Lepší TV expanduje na polský a chorvatský trh
    • Programy Skylink 7 a CANAL+ Domo míří do peoplemetrů

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter