• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Placená televize Sky v Evropě ztrácí zákazníky, kompenzuje to streamingem

Juraj Koiš Publikováno 31. 1. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Sky navzdory menším ztrátám abonentů má za zády jednu z nejsilnějších amerických mediálních skupin, díky čemuž může investovat nejen do sportovního obsahu, ale především do atraktivní vlastní produkce, která zahrnuje filmovou i seriálovou tvorbu.

První kamenná prodejna operátora placené televize SKY UK v Liverpoolu. Zdroj: Press centrum SKY UK

Provozovatel evropské placené televize Sky zřejmě nebude hodnotit předchozí rok příliš pozitivně. Tradiční lineární placená služba působící na klíčových evropských trzích ve Velké Británii, Německu, Itálii a Rakousku totiž přišla zhruba o 200 tisíc klientů, a nyní jich má přibližně 23 milionů. To je stále velmi významná hodnota, ovšem je potřeba si uvědomit, že veškeré ztráty způsobila konkurence ze strany globálních streamingových platforem. I sport se totiž výrazně přesouvá do on-line světa, a tradičním pay-tv operátorům nyní konkuruje především značka DAZN ale i Amazon Prime.

Právě DAZN vytváří nejvýraznější konkurenční tlak na platformu SKY, zejména v Německu a Itálii. V Německu se totiž tato služba dostala už ke třem zápasům Bundesligy týdně, a „vyfoukla“ vysílateli Sky i klíčová práva k Lize mistrů UEFA. Na italském trhu vysílá DAZN všechny přenosy tamní Serie A, a dokonce kvůli tomu spustila i terestrický placený program.

Náročná je i situace na britském trhu, kde tamní značka SKY sdílí sportovní programy se svou konkurencí, a přišla tak o významnou výhodu exkluzivity, kterou si u většiny sportovních soutěží užívala po dobu dvou desetiletí.

Za těchto okolností je tak ztráta necelých 200 tisíc platících abonentů ještě poměrně dobrou zprávou. Sky navzdory těmto ztrátám má za zády jednu z nejsilnějších amerických mediálních skupin, díky čemuž může investovat nejen do sportovního obsahu, ale především do atraktivní vlastní produkce, která zahrnuje filmovou i seriálovou tvorbu. Díky tomu může alespoň částečně obsahem konkurovat globálním streamingovým službám Netflix nebo Disney+.

Související článek: Netflix zřejmě znovu zvýší ceny, už k tomu přistoupil v USA a Kanadě
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
digitální satelitní televizeevropaiptv operátoritálieněmeckoplacená televizerakouskosatelitní operátortelevize přes internetvelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Trendy v placené televizi na západě: Obsahová exkluzivita již není klíčová, střídá ji agregace
28. 3. 2023
Společná „národní“ platforma nefungovala. Francouzské televize zavřely službu Salto
28. 3. 2023
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Kuriózní studie říká, že páry tráví 43 dní v roce společným sledováním streamingu
Čtěte dále

Kuriózní studie říká, že páry tráví 43 dní v roce společným sledováním streamingu

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Trendy v placené televizi na západě: Obsahová exkluzivita již není klíčová, střídá ji agregace
    • Společná „národní“ platforma nefungovala. Francouzské televize zavřely službu Salto
    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter