• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Paradox karantény: Vyšší sledovanost, méně reklamy

Juraj Koiš Publikováno 27. 4. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Období omezeného pohybu a omezených služeb přineslo několik paradoxů. Televizní společnosti i operátoři mohou mít radost z toho, že lidé tráví čas doma především sledováním televize. Vyšší sledovanost však automaticky neznamená vyšší příjmy pro televizní společnosti. Navíc, zvýšený zájem diváků o televizní vysílání může být daný i tím, že se vysílá méně reklamy.

Ilustrační foto Pixabay.com

Výrazně zvýšený zájem diváků o televizní vysílání je v období celostátní karantény a preventivních opatření pochopitelný. Radost z něj pochopitelně mají i televizní společnosti a zvýšený zájem poskytuje prostor i pro operátory placené televize k různým marketingovým akcím. V této době však vyšší sledovanost paradoxně nepřináší televizím ani operátorům vyšší příjmy. Vzhledem k uzavřeným obchodům a službám, jakož i přirozené větší finanční opatrnosti lidí se v televizích neobjevuje tolik reklamy jako v předchozích měsících. S tím souvisí další paradox. Zvýšený zájem u diváků může být daný právě tím, že se vysílá méně reklamy.

Tento stav je pro jarní období celkem přirozený, jelikož jaro je z pohledu reklamních investic klidnějším obdobím než podzim. Na druhou stranu, manageři televizních společností musí mít hlavu v smutku z toho, že na jedné straně sice mají výrazně víc diváků, ale nedokáží je promítnout do srovnatelně vyšších příjmů.

Zůstává jim doufat, že diváci si ponechají své sledovací návyky i po uvolnění koronavirových opatření. Průměrná sledovanost přesahující 4 hodiny a 11 minut je výborným základem do dalšího období.

Pokud jde o operátory placené televize, jejich nynější marketingové akce, kdy umožňují sledovat prémiové programy téměř zadarmo, jim rovněž mohou přinést ovoce. Rozhodující bude, jak moc si diváci navyknou na dokumentární nebo filmové programy, které nejsou běžné dostupné v bezplatném terestrickém vysílání.

Související analýza: Televizní sledovanost podle Atmedia vzrostla v době karantény o 25 procent
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhučeská televizečeská televize i vysíláníčt 4 sport onlinedigi tv czdigitální kabelová televizedigitální satelitní televizeiptv freeiptv operátorkabelová televizekabelový operátorpříjem televizesatelitní operátorsatelitní televizeskylinktelevize přes internettelly cztv barrandovtv novatv prima


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
16. 6. 2025
Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
16. 6. 2025
FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
13. 6. 2025
Nový vzhled webového portálu Telly se povedl, přinášíme fotogalerii
Čtěte dále

Nový vzhled webového portálu Telly se povedl, přinášíme fotogalerii

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter