• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

Juraj Koiš Publikováno 24. 3. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Příjem televize. Ilustrační foto Pixabay.com

Mediální agentura Atmedia nedávno zveřejnila další etapu svého průzkumu atmedia index, z něhož vyplynulo, že placenou televizi v ČR využívá 57 procent diváků ve věku 15-69 let. K podobným závěrům nyní došla i agentura Skála & Šulc, která realizovala průzkum pro provozovatele služby Telly. Podle této agentury je míra podílu placené televize u českých diváků až na hodnotě 72 procent.

Průzkum pro operátora Telly se uskutečnil na vzorce jednoho tisíce respondentů a vyplynulo z něj, že 72 procent českých diváků má aktuálně předplacenou některou televizní službu. Z odpovědí respondentů dále vyplývá, že 18 procent diváků nemá o placené televizní služby zájem a nikdy si je nepořídili. Nejčastěji kvůli finanční náročnosti a malému zájmu o televizní vysílání. Desetina diváků tyto služby využívala v minulosti, aktuálně je ale nemá předplacené.

Naopak zbývajících 72 procent českých diváků platí za příjem televizního vysílání u některého z operátorů. Coby nejčastější důvody respondenti uváděli velkou nabídku televizních kanálů, možnost přetáčet si pořady, nahrávat je a sledovat na mobilním telefonu, počítači a dalších zařízeních.

„Diváků, kteří si platí nějakou televizní službu rok od roku přibývá. Podíl 72 procent se v případě českého trhu může zdát vysoký, na západ od našich hranic je tento podíl vždy přes 90 procent,“ říká Jan Schöppel, marketingový ředitel Telly.

Operátor zveřejnil i podíly jednotlivých způsobů příjmu televizních programů. Dominantním příjmem televizního signálu je stále pozemní vysílání (34 procent), na kabelové a IPTV vysílání připadá dohromady 32 procent. Příjem prostřednictvím satelitního zařízení využívá v Česku 12 procent televizních konzumentů. Streamingové video služby na vyžádání pak má v oblibě 22 procent tuzemských diváků.

Většina diváků (62 procent) sleduje televizní pořady a filmy (živě i odloženě) dvě až tři hodiny. 19 procent respondentů se dívá méně než hodinu a naopak pět procent sleduje každý den obrazovku televizoru více než pět hodin.

Z průzkumu dále vyplývá, že 73 procent diváků televizi sleduje denně nebo nejméně čtyři dny v týdnu. Každý pátý divák sleduje vysílání nejvýše tři dny v týdnu.

Výsledky průzkumu agentury Skála & Šulc zaslal novinářům operátor Telly prostřednictvím tiskové zprávy. Podrobněji se budeme podílům a perspektivám placeného televizního příjmu v České republice věnovat v pondělní analýze.

Odkaz na analýzu: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?

Mezi nejčastější důvody sledování placené televize uváděli diváci velkou nabídku televizních kanálů, možnost přetáčet si pořady, nahrávat je a sledovat na mobilním telefonu, počítači a dalších zařízeních.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
czech pay tvdigi tv czdigitální kabelová televizedigitální satelitní televizeiptv operátorkabelová televizekabelový operátorplacená televizepříjem televizesatelitní operátorsatelitní televizetelevize na běžnou anténutelevize přes internettelly cz


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
9. 7. 2025
MotoGP se vrací do Brna. Nova zařadí vybrané závody i Televizní noviny z Brna
9. 7. 2025
Nová streamingová platforma ESPN chce prorazit díky dohodám s operátory. Tím jen zkonsoliduje své současné publikum
8. 7. 2025
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
Čtěte dále

Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
    • MotoGP se vrací do Brna. Nova zařadí vybrané závody i Televizní noviny z Brna
    • Nová streamingová platforma ESPN chce prorazit díky dohodám s operátory. Tím jen zkonsoliduje své současné publikum

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter