Nová streamingová platforma ESPN chce prorazit díky dohodám s operátory. Tím jen zkonsoliduje své současné publikum

Ukázka studia SportsCenter, ikonického zpravodajského a publicistického pořadu televize ESPN
Známá americká sportovní síť ESPN připravuje svůj další pokus na poli placeného sportovního streamingu. V nové službě chce především sjednotit lineární programy ESPN nabízené u pay-tv operátorů se svou nadstavbovou službou ESPN+, která nabízí vybrané sportovní přenosy pouze on-line. Výsledkem by měla být služba, která divákovi nabídne veškerý dostupný obsah od značky ESPN na jednom místě bez nutnosti předepsaného programového balíčku od jiného operátora.
Paradoxně, služba ESPN chce přilákat své diváky a předplatitele především díky spolupráci s partnerskými pay-tv operátory a největšími obchodními řetězci. Tím ovšem v první fázi nedosáhne výrazný růst tržeb, jelikož klienti pay-tv operátorů získají k nové aplikaci přístup zdarma. Rovněž spolupráce s velkými řetězci typu Walmart přinese jen omezené tržby, jelikož v praxi by mělo jít o cenově velmi zvýhodněné přístupy tak, aby si zájemci mohli novou službu vyzkoušet. Televizní společnost tak z těchto akcí zdaleka nezíská tolik prostředků, aby jí to výrazně pomohlo.
Zřejmým cílem vedení ESPN s novou aplikací je tak především konsolidace již existujícího publika těchto stanic, tak aby případně neodcházeli ke konkurenci. Řada sportovních příznivců v USA totiž signalizuje, že není spokojena se stavem, kdy v lineárním vysílání stanic ESPN je jiný obsah než v streamingové platformě ESPN+. Zároveň je přirozené, že lidé vedle poplatků za kabelovou, satelitní nebo internetovou televizi nechtějí platit další peníze jen za přístup k dalším zápasům na ESPN+.
I proto tato světoznámá sportovní televize hledala cestu, jak svému publiku nabídnout veškerý obsah na jednom místě za přijatelnou cenu. A tak vznikla nová streamingová aplikace, která bude v dalším období postupně uvedena do života. Její konkurenční výhoda je nejen v tom, že klienti pay-tv operátorů budou mít přístup zdarma. Velmi výhodná – alespoň na americké poměry – je i uváděcí cena pro nové klienty ve výši necelých 30 dolarů měsíčně bez daně.