• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: TV podzim 2025

Nielsen: Český televizní trh navzdory pandemii vykázal mírný růst

Juraj Koiš Publikováno 2. 2. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Moderní televize s různými OTT aplikacemi. Ilustrační foto Pixabay.com

I přes pandemii COVID-19, která zasáhla nejen v Česku řadu byznysů, vykázal v roce 2020 celý  český mediální trh s reklamou 3% růst. Jeho hybatelem byly televize a internet. Oproti tomu inzertní objemy ostatních mediatypů loni zaznamenaly pokles. Ukazují do data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru počítané dle výsledků elektronického měření sledovanosti, přineslo v případě televizí růst na úrovni zhruba 8 procent. V konkrétních hodnotách to znamená, že v roce 2020 byl hrubý příjem televizí z reklamy na úrovni přibližně 62 miliard Kč. Rok předtím to bylo přes 57 miliard Kč. Agentura Nielsen Admosphere uvedla konkrétnější hodnoty v tiskové zprávě.

„Navzdory COVID-19 došlo loni na tuzemském reklamním trhu k opětovnému navýšení objemu hrubých reklamních investic. Oproti roku 2019 ale tempo růstu přece jen výrazně pokleslo. Výsledek se opírá o reklamní výkony v televizi a na internetu. U zbývajících mediatypů jsme zaznamenali značné meziroční poklesy, za kterými stojí zejména probíhající pandemie,“ komentuje výsledky Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.

Mezi nejsilnější kategorie inzerentů patřily v roce 2020 Potraviny a potravinové řetězce, Bankovnictví a pojištění a Elektronika a domácí spotřebiče. U tohoto internetu se předpokládá dvojciferný růst oproti roku 2019.

Dodatek autora článku: V případě televizí se růst týká reklamního prostoru vykazovaného v tzv. ceníkové hodnotě. Skutečná hodnota reklamních investic může být výrazně nižší vzhledem k specifickým podmínkám, ve kterých se reklamní trh nacházel v průběhu většiny roku 2020.

Navzdory COVID-19 došlo loni na tuzemském reklamním trhu k opětovnému navýšení objemu hrubých reklamních investic. Oproti roku 2019 ale tempo růstu přece jen výrazně pokleslo. Výsledek se opírá o reklamní výkony v televizi a na internetu, říká zástupce společnosti Nielsen Admosphere.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
příjem televizetv barrandovtv novatv prima


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Pecka.TV přichází s významnou novinkou, umožňuje přetáčet reklamy i na kanálech skupiny Prima
Juraj Koiš 2. 9. 2025
Saúdská fotbalová Pro League bude k vidění exkluzivně na Strike TV i s českým komentářem
Juraj Koiš 29. 8. 2025
Mohlo by vás zajímat
Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
5. 9. 2025
Libor Bouček od příštího týdne v nové roli v soutěži Na lovu
5. 9. 2025
Transformace na Primě: Marek Singer se posouvá do strategického vedení, výkonným ředitelem je Lukáš Kubát
2. 9. 2025
DAZN posiluje tradiční televizní programy DAZN1 a DAZN2
Čtěte dále

DAZN posiluje tradiční televizní programy DAZN1 a DAZN2

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Streaming v Německu předstihl tradiční televizi. Má to ale háček
    • Libor Bouček od příštího týdne v nové roli v soutěži Na lovu
    • Služba MAGENTA TV zařadila stanice CANAL+ Sport 2 a 3, prodloužila CANAL+ Action

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter