• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Netflix v USA poprvé zaznamenal úbytek předplatitelů

Juraj Koiš Publikováno 19. 7. 2019
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Růst prémiové streamingové platformy Netflix na americkém trhu se nečekaně zastavil. V druhém kvartálu letošního roku dokonce služba zaznamenala mírný pokles předplatitelů na klíčovém domovském trhu v USA. Ten kompenzovala růstem počtu abonentů v jiných zemích. Celkový výsledek je tedy pro Netflix kladný, nicméně růst byl nižší než se očekávalo.

Služba přišla o 130 tisíc zákazníků v USA. Mimo USA v různých zemích však získala celkově 2,5 milionu nových klientů. Mezinárodní expanze Netflixu výrazně pomohla, už nyní má o 31 milionů více předplatitelů ve světě než na území USA. Pokles na domácí půjde je však velmi nepříjemný vzhledem k tomu, že vedení společnosti předpokládalo růst na všech frontách.

Sílící konkurence od jiných poskytovatelů exkluzivního streamovaného obsahu však může způsobit, že Netflix bude mít v budoucnu větší problémy udržet dlouhodobý růst na americkém trhu. V následujících letech totiž služba přijde o značnou porci sledovaného obsahu.

Disney před spuštěním vlastní prémiové streamingové služby stahuje z Netflixu veškerou svou produkci i pořady dceřiných společností. Z nabídky tak zmizí filmy, seriály a dokumenty od Marvelu, Pixaru, National Geographic a dalších značek, které Netflix postupně přidával do videotéky prakticky od svého vzniku.

Netflix je sice známý především pro svou fenomenální vlastní produkci, nicméně ta je i fenomenálně nákladná. Společnost za ni utratí většinu svých příjmů. Uvedení jakéhokoliv seriálu přitom má jen omezený efekt, jelikož všechny nové epizody lze zhlédnout v průběhu jednoho měsíčního předplatného.

Další zlou zprávou pro streamingovou jedničku je však ztráta práv k pořadům NBC Universal. Z produkce NBC totiž pochází nejsledovanější seriál Netflixu, dávno skončený sitcom Kancl (The Office). I další pořady televizních společností však zajímají publikum. Pokud dojde k výraznému ztenčení nabídky, může to způsobit odliv předplatitelů směrem ke konkurenci.

Netflix je sice známý především pro svou fenomenální vlastní produkci, nicméně ta je i fenomenálně nákladná. Společnost za ni utratí většinu svých příjmů. Uvedení jakéhokoliv seriálu přitom má jen omezený efekt. Díky politice Netflixu, který uvolňuje každou sérii vždy najednou vám k zhlédnutí všech nových epizod stačí jedno měsíční předplatné.

Většina předplatitelů si zatím platí Netflix dlouhodobě. Ve světle fragmentace obsahu do většího počtu streamingových služeb však vznikne tlak na cenu. Všechno, co jste doposud měli na jednom místě, si budete muset předplácet ve 2-3 různých službách. To může způsobit, že část diváků upřednostní krátkodobé předplatné, které si obnoví pouze v případě nějaké nové seriálové premiéry.

Ve světle fragmentace obsahu do většího počtu streamingových služeb však vznikne tlak na cenu. Všechno, co jste doposud měli na jednom místě, si budete muset předplácet ve 2-3 různých službách.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuiptv operátornetflixplacená televizetelevize přes internettřetíusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
11. 7. 2025
Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
11. 7. 2025
Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu
11. 7. 2025
Španělsko: Terestrika na nových frekvencích. Souběžné vysílání bez státní podpory
Čtěte dále

Španělsko: Terestrika na nových frekvencích. Souběžné vysílání bez státní podpory

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Filmový kanál TCM sice v Evropě už nepůsobí, ale Warner Bros. Discovery jej zachová i po svém plánovaném rozdělení
    • Platforma SkyShowtime zpřístupňuje svůj původní seriál Langer z Polska
    • Platforma Max se oficiálně vrátila k názvu HBO Max už i na českém trhu

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter