• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Netflix je pro diváky stále nejdůležitější službou, o kterou nechtějí přijít

Juraj Koiš Publikováno 21. 6. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pohled do centrály Netflixu v Los Angeles. Foto: media.netflix.com

Globální streamingová platforma Netflix se počtvrté za sebou stala tzv. „must keep TV“ platformou v průzkumu konzultační agentury SRG. Diváci a spotřebitelé v rámci zkoumání uvedli, že tuto službu by si ponechali na úkor jiných podobných služeb. Průzkumu se zúčastnilo přes 1400 respondentů v USA. Netflix má toto výsadní postavení už 4 roky, díky čemuž může očekávat vyšší loajalitu těch diváků, kdo jsou už jeho klienty.

Tato platforma se však zároveň potýká s poklesem počtu předplatitelů, k čemuž došlo vůbec poprvé v novodobé historii. Úbytek byl sice minimální a činil jen 200 tisíc ztracených předplatitelů, ovšem pro analytiky to byl i tak obrovský šok. Těsně před ohlášením výsledků za 1. kvartál letošního roku se totiž analytici na amerických zpravodajských televizích předháněli v tom, zda si Netflix připíše „jen“ 3 miliony nových předplatitelů nebo ještě méně. Určitý pokles nikdo nepředpokládal. Pro Netflix jde o úplně novou realitu, se kterou se management musí vypořádat.

Právě proto nyní vedoucí představitelé Netflixu přichází se strategii, jak přilákat nejen nové předplatitele, ale především jak zvýšit počet existujících profilů ve výkazech. Jednou z cest může být zpoplatnění možnosti sdílení účtu, díky čemuž by Netflix získal alespoň určitou část předplatitelů, kteří jej nyní sledují zdarma v rámci účtu patřícího někomu jinému.

Druhou možností je zavedení levnějšího předplatného s určitým reklamním obsahem tak, aby byla reklama pro diváka co nejméně obtěžující. Konkrétní kroky však zatím Netflix nekomunikoval. Pokud se rozhodne pro některou cestu, bude ji muset ještě předtím otestovat na vybraných trzích.

Doporučená exkluzivní analýza: Netflix poprvé v historii ztratil víc předplatitelů než získal. Není to však důvod k panice
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
evropaiptv freeiptv operátornetflixplacená televizepříjem televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Trendy v placené televizi na západě: Obsahová exkluzivita již není klíčová, střídá ji agregace
28. 3. 2023
Společná „národní“ platforma nefungovala. Francouzské televize zavřely službu Salto
28. 3. 2023
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Svět streamingu: Disney+ konečně v ČR. Uspěje v konkurenci Voyo, HBO Max a Netflixu?
Čtěte dále

Svět streamingu: Disney+ konečně v ČR. Uspěje v konkurenci Voyo, HBO Max a Netflixu?

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Trendy v placené televizi na západě: Obsahová exkluzivita již není klíčová, střídá ji agregace
    • Společná „národní“ platforma nefungovala. Francouzské televize zavřely službu Salto
    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter