• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Názor: Hudební ceny a zarážející reakce Novy

Juraj Koiš Publikováno 22. 11. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Kdyby tradiční média neměla potřebu proslov pana Karla Janečka zbytečně rozpitvávat, nebo kdyby se ve skutečnosti psalo a mluvilo jen o samotných vítězech ankety, šlo by o odraz stadnardní doby. Jenomže, v posledních 18 měsících rozhodně nežijeme ve standardní době, což dokládají přehnané reakce na letošní anketu.

Kino interniér. Ilustrační foto Pixabay.com

Letošní hudební anketa Zlatý slavík po dlouhé době nezaujala jmenoslovem výherců, nýbrž politicky laděnými výstupy organizátora Karla Janečka. Ten se prostřednictvím této show pokusil vylepšit veřejné vnímání své osoby, což se mu – soudě dle reakcí televize Nova I vybraných umělců – příliš nepovedlo. V dnešním komentáři však nemám za cíl opakovat to, co už bylo stokrát řečeno. Spíš bych se rád zamyslel nad tím, jakým způsobem mohl nenápadný miliardář a filantrop udělat společnosti – a především sám sobě – mnohem lepší reklamu.

Na rozdíl od většiny komentariátu se nedomnívám, že by vystoupení pana Janečka v rámci show bylo nevhodné. Z pozice licencovaného organizátora a faktického sponzora ankety řekl svůj názor na společenské dění. Že se následně od něj distancovaly různé významné skupiny včetně jim založeného dobročinného fondu, to už tak nějak patří ke koloritu této doby. Kdyby tradiční média neměla potřebu proslov pana Janečka zbytečně rozpitvávat, kdyby Nova necítila potřebu se od něj výrazně distancovat… nebo kdyby se ve skutečnosti psalo a mluvilo jen o samotných vítězech ankety, šlo by o odraz stadnardní doby. Jenomže, v posledních 18 měsících rozhodně nežijeme ve standardní době, což dokládají přehnané reakce.

Politické projevy v rámci hudební ankety sice na obrazovku nepatří, ovšem nebylo by to poprvé, kdy k něčemu takovému došlo. Hollywoodská společnost je plná politických projevů v rámci různých galavečerů. Česká média tyto projevy mnohdy s oblibou citují, nehledě na to, že jde mnohdy o nenávistná nebo velmi vulgární vystoupení. Pan Janeček se k ničemu podobnému nesnížil, v rámci české společenské debaty i přesto tvrdě narazil. Jiný kraj, jiný mrav – chtělo by se říct.

Pokud by televize Nova skutečně nesouhlasila s obsahem, vybranými projevy nebo vyzněním pořadu, mohla toto vysílání kdykoliv v průběhu večera přerušit nebo ukončit. Bylo by to mnohem ráznější gesto, které by si zasloužilo své vlastní ocenění za odvahu.

Ovšem, zřejmě se shodneme na tom, že udělat podobné vystoupení bez konzultace s pořadatelskou agenturou a vysílající televizí je přinejmenším velmi nešťastné a sporné. Pokud měl možný prezidentský kanditát potřebu na sebe upozornit touto formou, mohl tak udělat se souhlasem obou institucí. Rovněž umělci, kteří by se ankety zúčastnili, by tak činili s plným vědomím toho, k čemu večer slouží. Bylo by to důstojné a férové.

Tvrdé reakce po galavečeru však svědčí o tom, že pan Karel Janeček vtáhl všechny zúčastněné do politického boje, jehož součástí nechtěli být. A to mu v dlouhodobém horizontu může mnohem více uškodit než pomoci.

Mírně zarážející je na celé věci postoj televizní skupiny Nova, která páteční galavečer odvysílala. Ta se následně distancovala od obsahu s tím, že celý pořad produkovala a dodávala externí produkční agentura. Ať se vedení Novy nezlobí, ale to zní jako dost chabá výmluva. Pořad totiž zpravidla vzniká v koprodukci s tím, kdo ho vysílá. A televize Nova dle zákona zodpovídá za obsah všeho co umístí na obrazovku.

Byly doby, kdy se Nova sebevědomě hlásila ke všemu, co vyprodukovala, včetně některých pořadů nevalné kvality. I páteční vysílání Slavíka dokázala tato televize velmi dobře zhodnotit prostřednictvím cenných reklamních brejků. Pokud by však televize skutečně nesouhlasila s obsahem, vybranými projevy nebo vyzněním pořadu, mohla toto vysílání kdykoliv v průběhu večera přerušit nebo ukončit. Bylo by to mnohem ráznější gesto, které by si zasloužilo své vlastní ocenění za odvahu.

Psali jsme: Televizní pirátství se nevyplácí. Platí to především o poskytovatelích
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
druhápoznámky a glosyprvní


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Poznámka: Petr Mrzena přiznal, že žádal členy Rady ČT, aby za ředitele nevolili Milana Fridricha… a další zvláštnosti voleb
19. 6. 2025
Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
12. 6. 2025
Seriál Ulice zůstává nekonečný i po dvaceti letech
6. 6. 2025
Největší mediální výstava a konference IBC se v prosinci neuskuteční
Čtěte dále

Největší mediální výstava a konference IBC se v prosinci neuskuteční

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Netflix chce být kabelovou televizí. Zařazuje tradiční lineární TV programy
    • Teletext v Norsku končí, nicméně ve Švédsku a v německy mluvících zemích se mu náramně daří
    • Poznámka: Petr Mrzena přiznal, že žádal členy Rady ČT, aby za ředitele nevolili Milana Fridricha... a další zvláštnosti voleb

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter