Na americkém trhu vzniká významná zpravodajská televize, nahradí dosavadní MSNBC

Archivn9 screenshot roku 2019 z debaty 10 kandidátů Demokratické strany v USA, na které se podílela divize NBC News a zpravodajská televize MSNBC. Ilustrační screenshot, zdroj YouTube
Nejvýznamnější levicově orientovaná zpravodajská televize MSNBC končí ve své současné podobě. a dostává se mimo portfolia skupiny NBCUniversal. Z tohoto důvodu musí změnit nejen logo a název, ale i své sídlo a celé produkční zázemí. Nová značka bude fungovat zcela samostatně a nemůže se spolehnout ani na sdílení reportérů a dalších pracovníků redakce.
Nový management musí vystavět vysílání MSNBC znovu od základů. Výhodou je, že do doby než bude nový projekt připraven, může využívat své dosavadní redakční zázemí, aby přechod do nové podoby vysílání proběhl hladce.
Televize MSNBC si ponechá zkratku MS ve svém názvu, ale pochopitelně vypustí značku svého dřívějšího majitele NBCUniversal. Nově se bude tato stanice označovat jako MS NOW, což je značka podobná dosavadnímu sesterskému kanálu NBC NEWS NOW. Ten ale působí výlučně v bezplatných FAST platformách, zatímco MS NOW bude i nadále primárně placeným zpravodajským programem.
Americký trh zpravodajských stanic má v posledních dvou desetiletích v podstatě jen dva skutečně významné hráče. Na levé straně jde o zmíněnou MSNBC, na pravé straně je to FOX NEWS. Další zpravodajské televize nemají šanci této dvojici konkurovat. Sledovanost americké verze televize CNN je o několik desítek procent nižší, a značky NEWSNATION, NEWSMAX nebo ONE AMERICA NEWS patří rovněž k méně sledovaným.
Zajímavé ovšem je, že i s nízkou sledovaností se můžete na americkém trhu uživit. To ovšem může být v dalších letech problém vzhledem k tomu, že zpravodajským televizím výrazně konkurují digitální platformy a především osobnostní podcasty.
Televize MS NOW se chce tomuto novému trendu přizpůsobit tím, že pod novou značkou bude fungovat s výrazně nižšími náklady. I přesto dnes nabírá přes 100 reportérských a produkčních pozic, jelikož v první fázi to zkusí s relativně širokým týmem. Pokud by se jí v nové podobě nedařilo, může postupně svůj tým zredukovat.