• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Levný obsah v prémiové platformě nefunguje. Amazon zruší sportovní debaty

Juraj Koiš Publikováno 2. 10. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Poslech rádia je v dnešní době osobnější záležitostí. Ilustrační foto, autor Whoalice Moore, fotobanka Pixabay.com

Streamingová platforma Amazon Prime se neustále snaží o nové formáty, kterými by posílila svou pozici a především získala nové předplatitele pro své sportovní balíčky. Součástí těchto inovací je i blok denních sportovních debat, kde vystupují analytici a odborníci k různým disciplínám, a vedou spolu nekonečné debaty o tom samém. Prakticky jde o přenesení rozhlasových pořadů do televizního prostředí, jelikož část obsahu se vysílá i v placených rozhlasových platformách, které jsou v USA stále ještě velmi populární.

Amazon po necelém roce od uvedení těchto formátů zjistil, že diváci je prakticky ignorují. Průměrný divák nepotřebuje v rámci streamingové platformy sledovat živé sportovní debaty. Raději si je pustí ve zvukové podobě v rádiu. Má k tomu mnoho regionálních klubových rozhlasových stanic na středních vlnách nebo v digitálním pásmu. Tyto stanice jsou dostupné úplně zadarmo. Pokud je někdo ochotný za sportovní publicistiku platit, může využít placené rádio SiriusXM, které funguje přes satelit nebo přes internet.

Vedení Amazonu věřilo, že sportovní streaming může přilákat desítky milionů nových diváků, a že tato platforma může postupně konkurovat gigantům jako jsou Netflix nebo Disney+. Ukázalo se však, že sport je lákavý výhradně v té nejdražší podobě. Musí jít o ty nejatraktivnější zápasy hrané živě. Amazon má zatím v této oblasti velké rezervy. Svým klientům exkluzivně nabízí pouze produkt NFL Thursday Night Football, tedy jeden zápas týdně. A za tento jeden exkluzivní zápas platí přes 1 miliardu dolarů za rok!

Debaty o sportech tedy nejsou vhodné do placené streamingové platformy. Jejich produkce je sice velmi levná, ale diváci jsou naučeni si vybírat. Levný obsah je v prémiové platformě jednoduše nezajímá.

Vedení Amazonu věřilo, že sportovní streaming může přilákat desítky milionů nových diváků, a že tato platforma může postupně konkurovat gigantům jako jsou Netflix nebo Disney+. Ukázalo se však, že sport je lákavý výhradně v té nejdražší podobě. Musí jít o ty nejatraktivnější zápasy hrané živě.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv operátortelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Odstartovala nejvýznamnější tenisová událost léta. Kde můžete sledovat Wimbledon 2025?
Juraj Koiš 1. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
3. 7. 2025
Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
3. 7. 2025
Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus
2. 7. 2025
Skupina AMC ve světě testuje levnější variantu streamingové platformy, u nás spoléhá na tradiční distribuci
Čtěte dále

Skupina AMC ve světě testuje levnější variantu streamingové platformy, u nás spoléhá na tradiční distribuci

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
    • Telly rozjíždí letní kampaň: 3 měsíce balíčku Velký za 260 Kč, HBO a Max na měsíc a iDnes Premium zdarma
    • Pecka.TV spouští vylepšené balíčky a zákazníci k nim mohou dostat zajímavý bonus

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter