• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Každý třetí divák streamingové služby s reklamou si připlatí, aby ji nemusel sledovat

Juraj Koiš Publikováno 4. 6. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Sledování televize a streamovaného obsahu. Ilustrační foto Pixabay.com

V poslední době vzniklo už několik výzkumu a studií, které zkoumají vztah diváka streamingových služeb k reklamě. Zařazování reklamy do určitých placených balíčků může zasáhnout nejlukrativnější skupinu diváků, která doposud sledovala streamingový obsah výhradně bez reklam. Ovšem vztah diváků k reklamě je různý. Jedna nedávná studie došla k závěru, že diváci jsou ochotni akceptovat reklamy jen mimo placených balíčků. Nicméně jiná novější studie od značky Roku a agentury Magna Media Trials došla k opačnému závěru. Divák streamingových služeb podle těchto závěrů vnímá reklamu stejně pozorně, bez ohledu na to, zda je součástí bezplatné platformy nebo levnějšího placeného balíčku.

Podle zkoumání na vzorku 16 000 diváků se míra sledovanosti a míra pozornosti u vizuální reklamy při porovnání bezplatného a placeného streamování pohybuje v rozmezí jednoho procentního bodu. V podstatě to znamená, že divák ve velmi podobné míře vnímá reklamu jak v bezplatném, tak v placeném balíčku streamingové služby.

Zajímavé je ovšem zjištění, že už každý třetí dospělý divák změnil parametry své předplacené služby, a rozhodl se přejít z levného balíčku s reklamou na dražší balíček bez reklamy. Agentura zkoumala chování dospělých diváků v posledních třech měsících, a zjistila, že právě třetina lidí byla reklamou přehlcena natolik, že si raději připlatili víc za to, aby reklamu neviděli.

Pochopitelně, veškeré podobné průzkumy a studie je potřeba brát s mírnou rezervou. Každý podobný průzkum má totiž určitý strategický cíl. V tomto případě to může být snaha povzbudit klienty k vyšším výdajům za reklamu ve streamingu, pokud se dočtou, že pozornost diváků je podobná u placených i neplacených platforem.

Další vhodnou motivací může být i to, že divák neopustí streamingovou službu ani když je reklamou přehlcen, ale je naopak ochoten si připlatit za to, aby reklamu nemusel sledovat vůbec.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv freeiptv operátorsvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
HBO Max rovněž zavádí lineární kanály jako doplněk k videotéce. Zatím pouze v USA
Juraj Koiš 12. 12. 2025
FilmBox Premium ukáže herce Hugha Granta v jedné z jeho nejtemnějších rolí
Juraj Koiš 9. 12. 2025
Mohlo by vás zajímat
Streamingová platforma Amazon Prime Video zastavila využití umělé inteligence v dabingu a souhrnech seriálů
15. 12. 2025
HBO Max rovněž zavádí lineární kanály jako doplněk k videotéce. Zatím pouze v USA
12. 12. 2025
České Radiokomunikace koupily společnost zabývající se vývojem řešení pro IPTV a OTT platformy
12. 12. 2025
Terestrické vysílání pro mobily 5G Broadcast může být zajímavé pro velké akce, ale chybí mu obchodní model
Čtěte dále

Terestrické vysílání pro mobily 5G Broadcast může být zajímavé pro velké akce, ale chybí mu obchodní model

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Streamingová platforma Amazon Prime Video zastavila využití umělé inteligence v dabingu a souhrnech seriálů
    • Netflix musel odepsat 55 milionů dolarů za nerealizovaný seriál kvůli podvodu režiséra
    • HBO Max rovněž zavádí lineární kanály jako doplněk k videotéce. Zatím pouze v USA

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter