• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Každý třetí divák streamingové služby s reklamou si připlatí, aby ji nemusel sledovat

Juraj Koiš Publikováno 4. 6. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Sledování televize a streamovaného obsahu. Ilustrační foto Pixabay.com

V poslední době vzniklo už několik výzkumu a studií, které zkoumají vztah diváka streamingových služeb k reklamě. Zařazování reklamy do určitých placených balíčků může zasáhnout nejlukrativnější skupinu diváků, která doposud sledovala streamingový obsah výhradně bez reklam. Ovšem vztah diváků k reklamě je různý. Jedna nedávná studie došla k závěru, že diváci jsou ochotni akceptovat reklamy jen mimo placených balíčků. Nicméně jiná novější studie od značky Roku a agentury Magna Media Trials došla k opačnému závěru. Divák streamingových služeb podle těchto závěrů vnímá reklamu stejně pozorně, bez ohledu na to, zda je součástí bezplatné platformy nebo levnějšího placeného balíčku.

Podle zkoumání na vzorku 16 000 diváků se míra sledovanosti a míra pozornosti u vizuální reklamy při porovnání bezplatného a placeného streamování pohybuje v rozmezí jednoho procentního bodu. V podstatě to znamená, že divák ve velmi podobné míře vnímá reklamu jak v bezplatném, tak v placeném balíčku streamingové služby.

Zajímavé je ovšem zjištění, že už každý třetí dospělý divák změnil parametry své předplacené služby, a rozhodl se přejít z levného balíčku s reklamou na dražší balíček bez reklamy. Agentura zkoumala chování dospělých diváků v posledních třech měsících, a zjistila, že právě třetina lidí byla reklamou přehlcena natolik, že si raději připlatili víc za to, aby reklamu neviděli.

Pochopitelně, veškeré podobné průzkumy a studie je potřeba brát s mírnou rezervou. Každý podobný průzkum má totiž určitý strategický cíl. V tomto případě to může být snaha povzbudit klienty k vyšším výdajům za reklamu ve streamingu, pokud se dočtou, že pozornost diváků je podobná u placených i neplacených platforem.

Další vhodnou motivací může být i to, že divák neopustí streamingovou službu ani když je reklamou přehlcen, ale je naopak ochoten si připlatit za to, aby reklamu nemusel sledovat vůbec.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv freeiptv operátorsvět streamingutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Streaming a internetová televize přináší úžasné inovace. Tradiční televizní příjem však oceníte v mnoha situacích
Juraj Koiš 21. 7. 2025
Kanál FilmBox Stars oživuje legendární české krimi filmy
Juraj Koiš 22. 7. 2025
Mohlo by vás zajímat
Animované klasiky se vrátí do streamingu, budou k dispozici bezplatně
28. 7. 2025
Únava diváků z placeného streamingu? Až 42 procent klientů se domnívá, že za streaming platí moc
25. 7. 2025
Služba Pecka.TV zdvojnásobila počet zařízení, na nichž lze sledovat obsah současně
25. 7. 2025
Terestrické vysílání pro mobily 5G Broadcast může být zajímavé pro velké akce, ale chybí mu obchodní model
Čtěte dále

Terestrické vysílání pro mobily 5G Broadcast může být zajímavé pro velké akce, ale chybí mu obchodní model

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Podzimní novinky na Primě: rodinný seriál Polabí, kriminální Mladá krev a návrat show Ano, šéfe! Po devíti letech
    • Hudební televize Music Box nezmizela. Její vedení věří, že lineární hudební kanály mají smysl
    • Česká televize na podzim: StarDance na cestách, nové i známé seriály

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter