• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Jen streaming nestačí. Comcast chystá nový sportovní kanál pro kabelové a satelitní operátory

Juraj Koiš Publikováno 7. 8. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Pohled na město Filadelfie, kde má svou centrálu skupina ComCast. Ilustrační foto: Pixabay.com, autor David Mark

Jeden z globálně nejvýznamnějších pay-tv operátorů Comcast chystá nový sportovní kanál, jenž bude určen pro tradiční pay-tv operátory. Comcast už společně se svou dceřinou televizí NBC provozuje streamingovou službu Peacock, do které investuje miliardy dolarů s cílem přilákat platící diváky. S tímto cílem nakoupil Comcast i mnoho různých sportovních práv, a přináší i významnou porci velmi žádaných přenosů například z basketbalové soutěže NBA.

Vedení Comcastu si uvědomilo, že jen samotný placený streaming sportovních zápasů nestačí. Proto tato společnost hledá cestu, jak dostat atraktivní sportovní přenosy i k dalším skupinám diváků. Jednou z cest je tradiční placená televize, která má stále ještě velmi silnou pozici na mnoha trzích, kde Comcast působí.

Satelitní a kabelový byznys je stále velmi lukrativní, a to nejen v USA. Orientace na atraktivní zpoplatněné sportovní přenosy v lineárních platformách je obzvlášť silná i v Jižní Americe nebo v Evropě. Právě proto je v plánu spuštění nového lineárního sportovního kanálu, který by nabídl tradičním pay-tv operátorům s cílem získat další prostředky z poplatků za šíření. Tyto poplatky fungují tak, že kabeloví, satelitní a IPTV operátoři platí televizním společnostem za to, že mohou jejich programy nabízet svým klientům. Pay-tv operátor nejprve vyinkasuje poplatek od svého platícího diváka, a následně velkou část tohoto poplatku zaplatí dotyčné televizní společnosti.

Comcast má s provozem tradičních sportovních kanálů bohaté zkušenosti. Na americkém trhu provozoval dlouhodobě největší síť regionálních sportovních televizí Comcast SportsNet. Tyto kanály ještě i dnes vysílají pod názvem NBC Sports. Provoz celostátně působícího kanálu NBC Sports byl sice ukončen z důvodu nedostatečného portfolia sportovních přenosů, které lze šířít v celé zemi bez blackoutů. Ovšem regionální sportovní televize v USA zůstaly a patří nejdůležitějším vysílacím partnerům velkých profesionálních sportovních asociací jako jsou NBA, NHL nebo MLB.

Tyto regionální sportovní sítě mají v hierarchii sportovních práv přednost před celostátními televizemi, a mohou vysílat všechny sportovní přenosy profesionálních klubů v oblasti, kde primárně působí. Na rozdíl od celostátních televizí tak regionální sítě nemusí přenosy začerňovat, a navíc mají zajištěny prakticky nejvyšší příjmy od pay-tv operátorů prostřednictvím poplatků za šíření.

Comcast provozuje několik významných sportovních stanic i na evropském trhu. Stále ještě kontroluje britskou a italskou placenou televizi SKY, která má desítky sportovních i filmových a seriálových kanálů. Stáhl se pouze z německého a rakouského trhu, kde tamní placená televize SKY přešla pod RTL, ovšem bude i nadále působit pod svou původní značkou.

Nový sportovní kanál by měl být k dispozici kabelovým, satelitním a IPTV operátorům nejen v rámci větších balíčků, ale i samostatně. Comcast nechce nutit operátory k odebírání dalších programů, o které by nemusel být mezi diváky zájem. Díky tomu bude možné tyto stanice odebírat jednotlivě, a zřejmě i na placené bázi. Na konkrétní podmínky tohoto produktu si potenciální zájemci budou muset ještě počkat.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhukabelová televizeplacená televizesatelitní televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
Juraj Koiš 18. 9. 2025
Seriál X-Files slaví výročí. I po 32 letech má velmi oddanou komunitu příznivců
Juraj Koiš 11. 9. 2025
Mohlo by vás zajímat
Mladší diváci se postupně adaptují na bezplatné streamingové alternativy s reklamou
19. 9. 2025
Trendy a čísla v platformě Telly: Internetová TV roste, diváci si však ponechávají i satelit
18. 9. 2025
Satelit a terestrika jsou dvě nejúspornější formy šíření TV vysílání
18. 9. 2025
HBO Max postupně omezí sdílení placených účtů
Čtěte dále

HBO Max postupně omezí sdílení placených účtů

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Francouzský regulátor Arcom neudělí licence novým televizím přes anténu. Ohrozilo by to konkurenční prostředí
    • Terestrika ve Švédsku slábne. Regulátor věří, že pomůže cenová regulace
    • Mladší diváci se postupně adaptují na bezplatné streamingové alternativy s reklamou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter