• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Jak se vyvíjely ceny streamingových služeb? Nejvíc v průběhu let zdražil Netflix a Apple TV+

Juraj Koiš Publikováno 19. 9. 2024
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Přetáčení reklam je klíčovou funkcí moderních placených televizních služeb. Ilustrační foto Pixabay.com

Diváci prémiových streamingových služeb citlivě vnímají postupné zvyšování cen jednotlivých nabídek. V průběhu posledních let došlo nejen k rozšíření konkurence na globálním trhu, společně s tím ale došlo i ke zvýšení cen jednotlivých služeb. Skončily totiž roky expanze, kdy jednotlivé služby chtěly nabrat co nejvíce platících diváků, i za cenu obřích ztrát. Nyní se však streamingové společnosti snaží dostat své platformy do plusového hospodaření, a to se může podařit jen díky zvýšeným cenám, a úsporám v oblasti produkce obsahu.

Kromě základních tarifů, které obvykle obsahují reklamy, se zdražení nevyhnulo ani prémiovým tarifům a tarifům bez reklam. I jejich ceny v průběhu let pouze rostly. Vývoj cen byl podobný u všech známých značek, které mají největší podíl na trhu. Zahrnuty byly platformy Hulu, Paramount+, Peacock, Max, Netflix, Prime Video a Apple TV+. Přišla na to studie finančně-poradenského portálu FinanceBuzz, jenž vypracoval podrobný souhrn o vývoji cen největších streamingových služeb. Tato studie analyzuje měsíční ceny standardních i prémiových předplatných streamovacích služeb od jejich uvedení na trh.

Služba Hulu byla první prémiovou streamingovou platformou. Funguje od roku 2007, ovšem předplatné začala účtovat až v roce 2010. Od té doby každá platforma, která přišla později, začala při svém spuštění účtovat předplatné. Globální lídr Netflix vede i v míře zvyšování cen. Od roku 2011 zvýšil Netflix cenu své streamingové služby již 7krát.

Standardní a prémiové předplatné Netflixu téměř zdvojnásobilo cenu od svého uvedení na trh. U standardního tarifu jde o nárůst 94 procent, u prémiového byl růst 92 procent. Prémiový tarif Netflixu je nejdražším tarifem ze všech sledovaných platforem.

Související článek: Zvýšení cen u streamingových služeb může některé diváky odradit. Až 60 procent uvažuje o změně

Platforma Apple TV+ sice od roku 2019 rovněž zdvojnásobila cenu, ale je to jediná platforma, která nezařazuje reklamu ani u svého základního tarifu. Klienti jiných služeb si musí připlatit, aby se vyhnuli reklamám.

Amazon Prime Video je jedinou platformou, jejíž standardní cena předplatného se od jejího spuštění nezměnila. Zároveň však Amazon začal uživatelům standardního tarifu zobrazovat reklamu, a vyžadovat příplatek za využívání služby bez reklam.

Paramount+ a Hulu byly jediné dvě služby, které od svého spuštění dokázaly ceny přechodně snížit. I tyto platformy však následně nastoupily na trend zdražování, který trvá dodnes.

Kromě základních tarifů studie zkoumá i prémiové tarify a tarify bez reklam a dochází k závěru, že tyto ceny v průběhu let pouze rostly. Netflix vede i v této úrovni s 92procentním nárůstem za 11 let. Tarif Netflix Premium je s cenou necelých 23 dolarů měsíčně nejdražším z osmi zkoumaných tarifů a téměř dvojnásobně dražší než tarif Prime Video bez reklam – ten vychází na necelých 12 dolarů.

Pokud vás zajímají další údaje včetně podrobného grafu, podívejte se celou zprávu na webu Financebuzz.com. Původní zpráva je v angličtině.

Svět streamingu: Manažeři pomalu zjišťují, že příliš mnoho hráčů se neuživí. Přichází období konsolidace?
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv operátornetflixplacená televizepříjem televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
CANAL+ Action v listopadu láká na dvě zajímavé seriálové premiéry
Juraj Koiš 22. 10. 2025
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
Juraj Koiš 20. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Britská vláda zvažuje úplné vypnutí anténního příjmu. Náhradou má být televize přes internet
29. 10. 2025
CNN spustila svou novou placenou streamingovou službu All Access
29. 10. 2025
SkyShowtime představuje oficiální trailer k druhé řadě seriálu Landman
27. 10. 2025
Podcast No Signal Found a hovory o médiích nově najdete i na platformě Stream.cz
Čtěte dále

Podcast No Signal Found a hovory o médiích nově najdete i na platformě Stream.cz

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Britská vláda zvažuje úplné vypnutí anténního příjmu. Náhradou má být televize přes internet
    • CNN spustila svou novou placenou streamingovou službu All Access
    • SkyShowtime představuje oficiální trailer k druhé řadě seriálu Landman

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter