• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Hudební televize mají své místo i v éře streamingových platforem

Juraj Koiš Publikováno 5. 11. 2018
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Logo nejstarší a nejznámější hudební televize MTV ještě s původním dodatkem Music television. V dnešní době se MTV prezentuje bez tohoto dodatku, jelikož hudba je v jejím programu v menšině.

Hudební televize musí v dnešní době konkurovat on-line hudebním portálům a programově nejsou tak lákavé jako před 10-15 lety, alespoň pokud jde o moderovaný program a studiovou produkci. I přesto se těší velké podpoře producentů obsahu i poskytovatelů placené televize. Jen na českém trhu můžete v dnešní době sledovat 17+ různých hudebních stanic. Jednotlivé značky se profilují multižánrově.

Hudební program má pro televizní společnosti několik výhod. Na jedné straně je levný provoz, náklady jsou prakticky jen za správu a doplňování archivu, marketingové aktivity a poplatky autorským svazům. Hudební televize nepotřebuje moderovaný program, díky čemuž nemusí nutně investovat do studiové techniky a odpadají tak vysoké náklady na produkci.

I hudební televize však musí investovat alespoň do základního atraktivního vizuálu a kratších programových prvků, aby se odlišila od konkurence. Na straně příjmů je však výrazně omezena.

Program plný hudebních klipů sice může část peněz získat z reklamy nebo od poskytovatelů placené televize, ale naráží na velkou konkurenci v segmentu. Lokální poskytovatelé soutěží nejen o přízeň diváků, ale i operátorů. Jejich konkurencí jsou přitom nadnárodní hráči, především VIACOM, kteří mají daleko vyšší rozpočty, produkční možnosti a v neposlední řadě bohatý archiv původních pořadů.

Psali jsme: Volné programy v listopadu – freeSAT otevřel AXN, Skylink uvolnil NatGeo HD a Sport2 HD

Navíc, hudební televize v éře online platforem naráží na své limity. Příznivec hudby má díky internetu možnost poslechnout si jakoukoliv píseň nebo shlédnout preferovaný videoklip kdykoliv a libovolně často – nemusí čekat na svou oblíbenou píseň v televizi. Vybudování úspěšné značky hudební televize si navíc vyžaduje výrazné a dlouhodobé investice do marketingu. Jde o běh na dlouhou trať ale s nejistou návratností.

Krátkou úvahu o potenciálu hudebních televizí bych uzavřel myšlenkou, kterou mi kdysi řekl jistý nejmenovaný televizní odborník. „Všem skutečným i domnělým hudebním televizím přeji, aby jim jejich snaha a nadšení přinesly co nejmenší ztráty.“

Tento výrok zazněl ještě v době analogové, krátce před přechodem na digitální platformy. Tehdy ještě nikdo netušil, jakou roli v oblasti hudby sehrají online platformy a internet obecně. Na trhu úspěšně etablovalo ÓČKO a další mediální hráči pošilhávali po vlastních hudebních programech.

Vybrané hudební programy na českém trhu
  • Populární hudba: Óčko, Óčko Star, Power TV, MTV Hits*, MTV Live*, VH1*
  • Oldies: RETRO, VH1 Classic*
  • Rock: REBEL, REBEL 2 Slušnej kanál, MTV Rocks*
  • Pro starší ročníky: Šlágr, Šlágr 2, SENZI TV*
  • Vážná hudba: C-Music*, Stingray iConcerts*
  • Alternativní scéna: Óčko Expres

 

* Hudební programy označené hvězdičkou jsou k dispozici pouze u poskytovatelů placené televize. Ostatní programy vysílají volně prostřednictvím antény nebo satelitu a jsou v nabídkách většiny IPTV operátorů.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuczech pay tvdigi tv czdigitální kabelová televizedigitální satelitní televizedruháevropahudební televizeiptv freeiptv operátorkabelová televizekabelový operátorněmeckoplacená televizepříjem televizesatelitní operátorsatelitní televizeskylinkslovenskošvýcarskotelevize na běžnou anténutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
13. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Skupina AMC Networks s novou distribuční smlouvou s majitelem Skylinku
11. 6. 2025
Placená televize v Evropě roste, koncem roku ji bude mít 262 mil. domácností
Čtěte dále

Placená televize v Evropě roste, koncem roku ji bude mít 262 mil. domácností

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou
    • Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
    • Volba ředitele: Rada ČT vybrala pět finalistů, rozhodne se za týden

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter