Hollywood se vrací ke kinodistribuci. Očekává úspěšný rok
V dnešní době pochopitelně dominuje streaming, kde mohou diváci sledovat neomezený počet titulů dostupných v rámci obří videotéky. Stačí jim k tomu paušální měsíční platba. Navzdory tomu se však letos očekává i vyšší návštěvnosti kin. Řada hollywoodských studií se vrací primárně ke kinodistribuci. Uvádět vysokorozpočtové filmy formou placeného streamingu se totiž zatím nejeví jako vhodný model.

Tradiční kino je pro filmovou distribuci stále klíčové. Ilustrační foto Pixabay.com
V tomto segmentu jsou stále aktivní dokonce i větší globální hráči jako třeba Amazon, když se snaží získat část podílu v rámci „transakčního videa“, což je virtuální pronájem filmů přes internet.
Zatímco v České republice a na Slovensku se tento způsob distribuce příliš neuchytil, právě v Německu nebo v Polsku má silnou tradici. Vděčí za to především tamním pay-tv operátorům, kteří dlouhodobě provozovali dálkové videopůjčovny, a to dokonce ještě v éře tradiční lineární televize prostřednictvím specializovaných satelitních a kabelových programů.
Polští, němečtí ale i britští nebo španělští diváci placené televize měli k dispozici speciální lineární programy, které vysílaly filmy na pronájem. Signál byl kódován, a divák mohl za jednorázový poplatek získat přístup k jednomu promítání filmu, který v daném čase běžel. Tento způsob byl významným doplňkem tradičního prodeje filmů na fyzických nosičích. Divák však mohl film vidět v pohodlí domova bez toho, aby musel fyzicky navštívit půjčovnu.
Dnes pochopitelně dominuje streaming, kde mohou diváci sledovat neomezený počet titulů dostupných v rámci obří videotéky. Stačí jim k tomu paušální měsíční platba. Navzdory tomu se však letos očekává i vyšší návštěvnosti kin. Řada hollywoodských studií a silných mediálních skupin se totiž vrací primárně ke kinodistribuci.
Uvádět vysokorozpočtové filmy formou placeného streamingu se totiž zatím nejeví jako vhodný model. Prvotní distribuce v kinech má stále ještě ohromný potenciál. Placený streaming může fungovat v rámci distribučního cyklu až jako druhý prémiový kanál, podobně jako tomu bylo kdysi u videopůjčoven.