• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

HBO Max nabízí stejné filmy jako v kinech. Roste však pomalu

Juraj Koiš Publikováno 23. 4. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Nová streamingová služba HBO Max má po roce téměř 10 milionů klientů v USA. Jde o samostatné abonenty, kteří si platí předplatné výlučně této služby. Pokud bychom započetli i skupinu uživatelů, která získává přístup skrz standardní předplatné filmových kanálů HBO, zjistili bychom, že celkový počet abonentů HBO Max je více než 40 milionů.

Ilustrační screenshot z prezentačního videa HBO Max

V dnešním textu se však zaměříme pouze na uživatele, kteří si platí službu HBO Max samostatně. Na první pohled je hodnota 9,7 milionů uživatelů velmi zajímavá. Rovněž přírůstek za 1. kvartál 2021, který činí 2,7 milionů předplatitelů. Pro srovnání, Netflix získal globálně v prvním kvartále pouze 4 miliony abonentů, v USA a Kanadě dohromady pouhých 450 tisíc. Z tohoto pohledu lze nástup HBO Max po necelém roce od uvedení služby označit za raketový.

I přesto však analytici tomuto projektu příliš nevěří. Důvodů je hned několik. Ten nejzásadnější však je, že HBO Max uvádí ve své videotéce i filmy, které aktuálně běží v kinech. Divák si je tak může zcela legálně streamovat doma místo toho, aby šel do kina. V průběhu covidových omezení má sice tento způsob distribuce své opodstatnění, ovšem skupina AT&T tím výrazně snižuje potenciál možných příjmů z kinodistribuce. Pokud by uvedení svých premiér odložila na období po pandemii, mohla by získat výrazně víc peněz na tržbách z kinoprojekcí než získá na předplatném od klientů HBO Max.

Psali jsme: Videoslužba HBO Max nespoléhá jen na algoritmy. Filmy a seriály doporučují skuteční lidé

Pokud by počet nových předplatitelů HBO Max byl v desítkách milionů za rok, dávalo by okamžité uvedení kinohitů v rámci služby. Současné hodnoty předplatitelů ovšem této strategii příliš nenahrávají.

Vzpomeňme si například na to, jak filmová studia s provozovateli multiplexů ostře bojovala proti neomezeným návštěvám kina za měsíční paušál. Služba MoviePass fungovala právě na tomto principu, a prodělala stamiliony dolarů.

Službě HBO Max podobný osud sice nehrozí, ovšem její současná strategie se až nápadně podobá tomu, co nabízel MoviePass. Za 15 dolarů měsíčně můžete zhlédnout cokoliv, včetně nových filmů v kině z produkce studií ve vlastnictví WarnerMedia. Jediný rozdíl je v tom, že díky MoviePassu jste mohli fyzicky chodit do kina, zatímco HBO Max vám kinofilmy „pouze“ nastreamuje domů.

HBO Max uvádí ve své videotéce i filmy, které aktuálně běží v kinech. Divák si je tak může zcela legálně streamovat doma místo toho, aby šel do kina. V průběhu covidových omezení má sice tento způsob distribuce své opodstatnění, ovšem skupina AT&T tím výrazně snižuje potenciál možných příjmů z kinodistribuce.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
hbo maxiptv operátortelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
Juraj Koiš 3. 7. 2025
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Mohlo by vás zajímat
Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
9. 7. 2025
Nová streamingová platforma ESPN chce prorazit díky dohodám s operátory. Tím jen zkonsoliduje své současné publikum
8. 7. 2025
Netflix se nechtěl pouštět do cenových válek o sportovní práva. Svůj postoj zřejmě přehodnotil
3. 7. 2025
Marc Dorcel plánuje spustit personalizovaný “porno Netflix”. Má to ale háček
Čtěte dále

Marc Dorcel plánuje spustit personalizovaný “porno Netflix”. Má to ale háček

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Vrací se regulace must carry, tedy povinnost šířit určité televizní programy v základních balíčcích?
    • MotoGP se vrací do Brna. Nova zařadí vybrané závody i Televizní noviny z Brna
    • Nová streamingová platforma ESPN chce prorazit díky dohodám s operátory. Tím jen zkonsoliduje své současné publikum

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter