• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Glosa: Český slavík, vítězství, sledovanost

Juraj Koiš Publikováno 26. 11. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Na dnešní době je však zajímavé, že víc než samotný galavečer se internetoví čtenáři zajímají o hodnoty sledovanosti. A je potřeba říci, že sledovanost je i na dnešní poměry stále ještě slušná. Diváci mají rádi známé značky, a sledování galavečera v nich určitě vyvolává i příjemnou nostalgii.

Sledování streamovaného obsahu. Ilustrační foto Pixabay.com

Tak jsme v pátek mohli sledovat další ročník Českého slavíka. A už předem jsme věděli, že ve sledovanosti nebude mít konkurenci, a to ani v kontextu dnešní „onlinové doby“. I když mi celý galavečer připadá rok od roku nudnější, musím přiznat, že už – nebo stále ještě – nepatřím mezi typickou cílovou skupinu. Nicméně i já byl jedním z těch 2 milionů, kdo si zapnuli páteční přenos alespoň na patnáct minut.

Na dnešní době je však zajímavé, že víc než samotný galavečer se internetoví čtenáři zajímají o hodnoty sledovanosti. A je potřeba říci, že sledovanost je i na dnešní poměry stále ještě slušná, a není potřeba v jejím dlouhodobém poklesu hledat senzaci. Diváci mají rádi známé značky, a sledování tradičního galavečera v nich určitě vyvolává i příjemnou nostalgii. Vždyť i já velmi rád vzpomínám na doby, kdy jsme jako rodina před televizí sledovali vyhlášení různých cen nebo galavečery Miss.

Nicméně i tak jsem zamířil do archivů a podíval se, jaká byla sledovanost Českého slavíka v době, kdy v této zemi vysílaly jen čtyři celoplošné televize. Český slavík tehdy v průběhu jednoho prosincového víkendu 2006 soupeřil o přízeň diváků se Superstar. Oba pořady si připsaly na dnešní poměry až neuvěřitelnou sledovanost, nad hranicí dvou milionů diváků.

Průměrná sledovanost letošní ankety z roku 2023 činí 1,14 milionů diváků v nejširší možné cílové skupině všech starších 4 let. A hranice 2 miliony byla svým způsobem pokořena i tentokrát, pokud bereme v úvahu každého, kdo se na galavečer díval alespoň 15 minut.

I tyto výsledky ukazují, jak výrazně se změnil televizní trh v době internetové. Diváci mají velké množství různých zdrojů obsahu, a tradiční televizní společnosti budou mít co dělat, aby své publikum udržely u výpravných pořadů i v dalších letech.

Doporučená analýza: Kolik různých zdrojů sledování obsahu může využít běžný divák?
Další informace: Polovina uživatelů internetu uvádí, že nesleduje lineární televizní vysílání
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
poznámky a glosypříjem televizetv nova


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
CANAL+ Action v listopadu láká na dvě zajímavé seriálové premiéry
Juraj Koiš 22. 10. 2025
TV Joj opouští bezplatný anténní příjem. Bude vysílat jen v placených platformách
Juraj Koiš 20. 10. 2025
Mohlo by vás zajímat
Britská vláda zvažuje úplné vypnutí anténního příjmu. Náhradou má být televize přes internet
29. 10. 2025
Warner Bros. Discovery se mělo příští rok v dubnu rozdělit. Nyní o něj soupeří konkurenti
27. 10. 2025
Bezplatné streamingové služby mohou přilákat váhající diváky k placeným platformám
23. 10. 2025
Služba SledovaniTV s předvánoční slevovou akcí
Čtěte dále

Služba SledovaniTV s předvánoční slevovou akcí

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se dostal do sporu s Googlem. Jeho kanály zmizely ze služby YouTube TV
    • Skupina Warner Bros. Discovery odpočítává čas do Olympiády. Slibuje zpřístupnění obsahu všem předplatitelům
    • Podívejte se na olympijské studio Eurosportu a dalších stanic WBD

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter