• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Frekvence 1 by měla být vnímaná jako radiová vlajková loď pro střední generaci

Martin Petera Publikováno 21. 12. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet
Pozorní posluchači rádia Frekvence 1 mohli v rámci letošního roku zaznamenat několik výraznějších změn ve svém směřování – nejprve posílilo zpravodajství, mírně upravena byla struktura vysílání, od léta docházelo k významnějším obměnám hudebního playlistu a v neposlední řady tyto novinky zaštítil nový zvukový obal a refresh webové prezentace.

Redakce serveru TVkompas.cz proto oslovila vedení rádia Frekvence 1, abychom společně novinky ve vysílání zrekapitulovali v krátkém rozhovoru.

Synergie s Rádiem Z týmu zpravodajství prospěla

Na naši otázku, zda dílčí úpravy záměrně volili cestu evoluce, nikoli radikální změnu, jsme dostali odpověď od Brand PR managera Ivy Pavlouskové: „Pokud bychom použili vaši terminologii, tak rozhodně cestou evoluce. Frekvence 1 by měla být vnímaná jako radiová vlajková loď pro střední generaci se stejnou váhou na všechny 3 základní radiové platformy, tedy hudbu, zpravodajství i mluvené slovo jako takové.“

Vedení Frekvence 1 si pochvaluje skvěle fungující synergii se sesterským Rádiem Z, s nímž si sdílí například podvečerní pořad Pressklub. Vzájemně si vyměňují témata, redaktoři natáčí rozhovory ve společném newsroomu, z těch pak připravují různé příspěvky pro obě stanice.

Na konci loňského roku rozšířil tým rádia Frekvence 1 René Hnilička, ten řídil hudbu již v letech 1998–2002. Výraznější změnu hudební stránky sledujeme od léta, do playlistu se dostaly „taneční devadesátky“. Několik týdnů zpátky jsem zaznamenal silný akcent na novou, aktuální hudbu, která se do té doby vůbec nehrála (Ava Max, Weeknd, Imagine Dragons).

Nová hudba i inovace dávají Frekvenci 1 modernější tvář

„Naším cílem bylo dát Frekvenci 1 novou, modernější tvář, ale sem tam evokovat i nějakou příjemnou vzpomínku. A zároveň také zachovat poměrně významné zastoupení domácí tvorby, která k Frekvenci 1 neodmyslitelně patří. Obzvlášť nyní vnímáme podporu tuzemských interpretů jako velmi důležitou. Proto jsme „oprášili“ i model páteční hitparády, ve které v naprosté většině prezentujeme právě novinky tuzemských interpretů. Zmínil jste „taneční devadesátky“… Víte, rádio dělá rádiem moment překvapení, milého překvapení v podobě něčeho, co člověk dlouho neslyšel. Proto sem tam do našeho vysílání zařazujeme písničky nejen z devadesátých, ale občas i z osmdesátých let, a to nejen taneční.“

Zejména česká hudba starší 30 let se už téměř na Frekvenci 1 nevyskytuje. Částečné omlazení playlistu Frekvence 1 tak odklání případné sdílení cílové skupiny se sesterským Rádiem Bonton, kam ony starší hity byly přesunuty, čímž docílila stanice lepší, jasnější profilace obou stanic.

Další informace: V éteru dominují Roxette a Pink, z českých interpretů Kryštof, Chinaski nebo Mirai

Delší dobu má prostor v rámci programu Frekvence 1 pořad „Music Studio Live“, s nímž chce rádio pokračovat i nadále, protože projekt je „stále funkční a posluchače zajímá“. V rámci karantény pak připravila stanice nespočet koncertů českých interpretů, ty zazněly nejen v éteru, ale také online.

Rádio není televize – vymezovat se vůči konkurenci je cesta do záhuby

Playlist pak od října doplňují dynamičtější jingly zdůrazňující zvukové logo rádia, zatímco v minulosti probíhala spolupráce s belgickým studiem BRANDY jingles, současná zvuková grafika vznikala in-house. Nový obal je produktem interních úvah a strategie: „Ta vychází z faktu, že žijeme v době, kde není potřeba mít velké a dlouhé košaté zpívané znělky a pře-identifikovat radiový prostor. Identifikace stanice by měla být nenásilná, ale zcela jasná. Při výrobě zvukového obalu jsme byli samostatní a celá výroba zůstala in-house.“

Tendence zaměřovat se na proudové vysílání se v uplynulých letech postupně sílila. Zajímalo nás, zda se tak výrazně mění posluchačské návyky. „Je nutné si uvědomit, že rádio není televize. To, co si může dovolit rádio, nemůže si dovolit televize a z toho vycházíme. Snažíme se nevymezovat vůči konkurenci, to je cesta do záhuby. Děláme to, co si myslíme, že bude posluchače v daném vysílacím pásmu nejvíce bavit a co baví nás.“

Poslech rádia je v dnešní době osobnější záležitostí. Ilustrační foto, autor Whoalice Moore, fotobanka Pixabay.com

Neupouštíme od budování značky se známými jmény

Frekvence 1 dle svých slov neupouští od budování značky se známými jmény: „Ranní show a odpolední show je plná zábavy, doplněná o kvalitní zpravodajský servis a důležité aktuální informace. Osobností jako Jan Kraus, Marta Jandová, Meky Žbirka, Pokáč či Petr Jablonský v rámci svých pořadů či rubrik rámují prostor Frekvence 1 jedinečností a silným potenciálem.“

V říjnu Frekvence 1 inovovalo večerní proud od 18 do 24 hodin, představila pořad Konečně pátek s Ondrou Kubalou. „Pátek je specifický den pro sensitivitu posluchače. Ten se chce bavit, je už jednou nohou ve víkendových radovánkách, tudíž je potřeba i páteční odpoledne a večer koncipovat v této sféře emocí.“ Stanice tímto nenavazuje na staré formáty typu Dance Party nebo Cambus.

Koronavir logicky ovlivnil fungování rádia, technologii alá „vysílání z domova“ má již plně odzkoušenou a k dispozici, jsou schopni týmy propojit solitérní moderátory se studiem, ale i více moderátorů v rámci svých show. Jarní vlna pandemie měla za následek útlum zájmu zadavatelů o inzerci: „Celý tento rok je prostě jiný kvůli pandemii koronaviru. Firmy, které nemohou prodávat z důvodů vládních nařízení, samozřejmě utlumují veškerou svojí inzerci.“

Vánoce i oslavy příchodu Nového roku proběhnou netradičně

Na co by v nadcházejících předvánočních týdnech pokračuje v konceptu „Platíme za vás“, v němž proplácí posluchačům účtu. Rádi by tak pozvalo rádio právě na Milionového Ježíška navazujícího na tento koncept: „Je to dlouhodobá a atraktivní radiová aktivita, kterou si posluchači velmi oblíbili. Letošní Milionový Ježíšek je jiný v tom, že spolu s příběhy od posluchačů sbíráme i účty a v prosinci proplácíme účty za vánoční dárky v hodnotě 1 000 000 Kč. V minulosti jsme za posluchači jezdili s dárky. V lednu pak budeme pokračovat s osvědčeným konceptem dálniční známky, kdy posluchačům je po celé ČR nadělujeme, jako takový dodatečný vánoční dárek.“

Na Štědrý den uvede Marta Jandová a René Hnilička stodvacetiminuovou TOP 30 vánočních hitů, a to od 10. hodiny v premiéře a od 19. v repríze. „I v mé rubrice Tento song nastane předvánoční čas a vyberu pro vás světové vánoční skladby, které jsou legendární nebo zajímavé svým příběhem. Říká se, že každá pop-rocková hvězda má mít nějaký vánoční hit, tak se na to spolu podíváme,“ uvádí Meky Žbirka.

Další informace: RadioProjekt pod vlivem koronaviru. Proč se už půl roku nezveřejnily výsledky poslechovosti?

Na Silvestra bude Frekvence 1 vysílat speciální hodinový díl Pressklubu od 18 hodin s moderátorkou Helenou Šulcovou a imitátorem Petrem Jablonským. „Vždy jsem chtěla mít ve studiu současně Miloše Zemana, Andreje Babiše a Miroslava Kalouska a konečně to vyjde. Tak ostrá politická debata ještě v českém éteru neproběhla. Snad se chlapci pořádně připraví, aby si neudělali na konci roku ostudu. Určitě všichni poslouchejte! S Petrem Jablonským vám splníme i to, co vám žádný politik nedokáže ani slíbit,“ láká na poslech speciálu Helena Šulcová. Novým rokem slibuje Frekvence 1 provést posluchače rovněž netradičně…

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
frekvence 1music studio liverádioradio textyvánoce


Autor

Martin Petera

Autor píše o médiích již čtrnáctým rokem, spolupracoval například s projekty RadioTV.cz a Marketing&Media. V minulosti pracoval v mediálním zastupitelství televizních stanic a aktuálně působí v mediální agentuře, kde se primárně zaměřuje na on-line.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Podcast Digitalk CZ odhaluje unikátní formou zákulisí a úskalí příjmu rádia a televize
3. 3. 2025
Perspektivy digitálního rozhlasového vysílání Českého rozhlasu
13. 2. 2023
Poznámka k zastavení příprav veřejnoprávního rádia Lidovka
24. 6. 2022
BBC vstupuje do světa mezinárodního streamingu
Čtěte dále

BBC vstupuje do světa mezinárodního streamingu

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter