• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Diváci tráví u streamingové televize méně času než před dvěma lety, uvádí studie

Juraj Koiš Publikováno 18. 3. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Příjem televize. Ilustrační foto Pixabay.com

Vyznat se ve světě streamingu je stále složitější. Prakticky každý týden se objeví nová studie, která přináší přehled trendů v tomto odvětví. Nová studie společnosti Wurl, která se specializuje na odvětví streamingu, informuje o mírném růstu průměrné délky sledování streamovaného obsahu u každého diváka. To je na první pohled pozitivní zpráva, ovšem jen do chvíle než si uvědomíme, že délka sledování od roku 2023 poklesla.

V roce 2023 totiž došlo o snížení průměrného sledování téměř o 16 procent ve srovnání s předchozím rokem. A i když loňský rok přinesl v tomto směru pozitivní vývoj, stále nedošlo k dorovnání úrovně z roku 2022. V průběhu posledních dvou let lze tedy vysledovat, že aktuální růst zatím nedokáže vykompenzovat předchozí poklesy. Autoři studie ve veřejné tiskové zprávě neuvádí konkrétní hodnoty, ty jsou dostupné pouze v placené části studie.

Streamovaná televize je i přesto primární platformou pro sledování obsahu. Streamingu pomáhá především fakt, že vedle tradičních lineárních programů lze přes chytré televize sledovat i bezplatný obsah z různých velkých videoplatforem – například YouTube. Právě čas, který diváci věnují sledování YouTube a dalších bezplatných služeb – výrazné pomáhá streamingové televizi na cestě k stabilní primární platformě pro sledování obsahu.

Pozornost operátorů nyní směřuje k zlepšení cílení reklamy a ke zvýšení efektivity reklamy, která se objevuje ve streamingových platformách. Prioritou ovšem zůstává divácký zážitek, tedy aby reklama nebyla příliš rušivá. Souvisí to s výrazným konkurenčním tlakem, kdy operátoři streamingových služeb nechtějí diváky přehltit reklamou.

související článek: Až čtvrtina amerických domácností zaplatí přes 100 dolarů měsíčně za streamingové služby
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv freeiptv operátortelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Filmové klasiky, oceňované seriály a dokumenty v prosinci na Skylinku a freeSATu pro všechny
Juraj Koiš 2. 12. 2025
Telly naděluje pod stromeček dvojnásobnou porci zábavy
Juraj Koiš 19. 11. 2025
Mohlo by vás zajímat
Placená televize SledovaniTV spouští tři vlastní kanály s obsahem z videotéky
4. 12. 2025
Streamingová platforma prima+ přináší třetí řadu původních dokumentů Bez lítosti
4. 12. 2025
V tomto týdnu by mohl být znám nový majitel Warner Bros. Discovery. Ve hře je i třetí kolo nabídek
2. 12. 2025
Služba Max odstranila nejznámější animované klasiky ze své knihovny. Toma a Jerry to naštěstí nepostihlo
Čtěte dále

Služba Max odstranila nejznámější animované klasiky ze své knihovny. Toma a Jerry to naštěstí nepostihlo

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Placená televize SledovaniTV spouští tři vlastní kanály s obsahem z videotéky
    • Streamingová platforma prima+ přináší třetí řadu původních dokumentů Bez lítosti
    • V tomto týdnu by mohl být znám nový majitel Warner Bros. Discovery. Ve hře je i třetí kolo nabídek

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter