• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Disney+ vůbec poprvé zaznamenal pokles počtu platících diváků. Cena za původní tvorbu stoupá

Juraj Koiš Publikováno 15. 2. 2023
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Globální placená streamingová služba Disney+ poprvé ve své tříleté historii vykázala pokles počtu předplatitelů. Stalo se tak v posledním kvartále roku 2022. Ve výsledcích za konec roku platforma uvedla, že ztratila téměř 2,5 milionu platících klientů, a nyní jich má necelých 162 milionů. V celkovém kontextu jde tedy o nepatrný pokles ve výši zhruba 1,5 procenta.

Hlavní stránka služby Disney+ na chytrých televizorech v angličtině. Zdroj: Disney.com

Po obsahové stránce je streamingová platforma Disney+ právem označovaná za nejlepší službu světa. V některých zemích je dokonce silnější než Netflix. Nejnovější vývoj může přesto mít zásadní dopady na další fungování služby vzhledem k tomu, že Disney+ za necelé tři roky působení nevykázala žádný zisk, a nadále kumuluje ztráty ve výši stovek milionů dolarů každý rok. Vedení služby tak musí počítat s dalším růstem klientské základny, aby se platforma mohla časem dostat do černých čísel. Současný generální ředitel celé skupiny Bob Iger předpokládá, že Disney+ překročí práh ziskovosti někdy na konci roku 2024.

Za pokračující ztrátou jsou mimo jiné vysoké produkční náklady, vzhledem k velmi silnému konkurenčnímu prostředí. Do původního obsahu totiž investují všechny streamingové platformy, a to se projevuje i na rostoucí ceně za každý nový seriál nebo film.

Předchozí generální ředitel Walt Disney Company Bob Chapek ještě zhruba před rokem neviděl cestu k vyšším přijmům ve zlevňování předplatného, ani v zavedení levnějších balíčků s reklamou. Jeho předchůdce i nástupce Bob Iger se už podobným konceptům nebrání.

Ve výsledcích za konec roku platforma uvedla, že ztratila téměř 2,5 milionu platících klientů, a nyní jich má necelých 162 milionů. V celkovém kontextu jde tedy o nepatrný pokles ve výši zhruba 1,5 procenta. Tyto hodnoty sice nejsou vyloženě alarmující. Problém je, že dokud není platforma v zisku, nemůže si dovolit ztrácet klienty. Právě naopak, musí v dalším období získat nové klienty, aby se obří investice začaly postupně vracet.

Otázkou však je, zda může Disney+ zaujmout další významnou skupinu nových platících diváků tím, že zlevní předplatné. Rovnováha mezi ochotou platit a neplatit za stále vyšší počet různých streamingových služeb totiž může být velmi křehká. Pokud zlevníte, hrozí, že se ztráta celé služby ještě prohloubí, a příchod nových platících diváků nebude v tak vysokém počtu, aby se vám to vyplatilo. Druhou cestou je mírné zdražení služby a víra v to, že vám většina současných diváků zůstane.

Platforma Disney+ může zároveň sloužit jako velmi dobrá ukázka toho, nakolik je trh streamingových služeb již saturovaný, a zda mají největší hráči alespoň určitý prostor k dalšímu růstu. Pokud by totiž Disney+ i v dalších kvartálech stagnoval, vedení společnosti by se muselo vážně zabývat smysluplností obřích investicí do původní tvorby určené pouze pro streaming. A zároveň by se otevřela otázka ještě užší spolupráce s tradičními operátory placené televize, pro které Disney+ a další streamingové platformy představují vážnou konkurenci. Právě tito operátoři v některých západních zemích museli vyřadit kanály společnosti Walt Disney, aby se diváci mohli přesunout do světa streamingu.

Rovnováha mezi ochotou platit a neplatit za stále vyšší počet různých streamingových služeb totiž může být velmi křehká. Pokud zlevníte, hrozí, že se ztráta celé služby ještě prohloubí, a příchod nových platících diváků nebude v tak vysokém počtu, aby se vám to vyplatilo. Druhou cestou je mírné zdražení služby a víra v to, že vám většina současných diváků zůstane.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
disney plusevropaiptv operátorplacená televizesvět streamingutelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Další bohatý fotbalový večer v Evropské lize a Konferenční lize. Klíčový čas je 18:45
Juraj Koiš 6. 11. 2025
Nova Gold se změnila na Nova Krimi
Juraj Koiš 4. 11. 2025
Mohlo by vás zajímat
Výzkum APMS a NMS Research: Internet dále posiluje jako hlavní zdroj sledování videoobsahu
6. 11. 2025
Další bohatý fotbalový večer v Evropské lize a Konferenční lize. Klíčový čas je 18:45
6. 11. 2025
Sport, dokumenty a filmy v říjnu na Skylinku a freeSATu pro všechny
4. 11. 2025
Francouzský Canal+ spustí nový kanál zaměřený na kinofilmy
Čtěte dále

Francouzský Canal+ spustí nový kanál zaměřený na kinofilmy

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Výzkum APMS a NMS Research: Internet dále posiluje jako hlavní zdroj sledování videoobsahu
    • Nova Cinema rozšířila dostupnost přes anténu, objevila se v multiplexu 24
    • Další bohatý fotbalový večer v Evropské lize a Konferenční lize. Klíčový čas je 18:45

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter