• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Comcast neopouští lineární televizi. Spustil nový prémiový sportovní kanál

Juraj Koiš Publikováno 18. 11. 2025
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Americký mediální gigant Comcast, který provozuje placené satelitní a kabelové programy i v Evropě, spustil v pondělí 17. listopadu nový prémiový sportovní kanál. Obnovil jednu ze svých původních značek, a doplnil své existující portfolio stanic, které zredukoval po odčlenění sítě USA Network a zpravodajských stanic MSNBC a CNBC pod novou nezávislou společnost Versant. O připravovaném sportovním kanále jsme na TVKOMPAS.cz psali už v srpnu.

Fotografie z domácího zápasu týmu NBA Toronto Raptors. Ilustrační foto, zdroj: Unsplash.com, autor fotografie Ryan

Vedení Comcastu před několika lety přijalo strategické rozhodnutí, a soustředilo veškeré prostředky a vysílací práva na rozvoj své streamingové platformy Peacock. Z tohoto důvodu Comcast vyčlenil některé své známé stanice do samostatné společnosti Versant. Mezitím si ale vedení uvědomilo, že jen samotný placený streaming sportovních zápasů nestačí. Proto letos v létě začaly přípravy na spuštění staronového prémiového sportovního kanálu, který nabízí divákům atraktivní přenosy v tradičních platformách jako jsou kabelová televize, satelit a lineární internetové TV služby.

Satelitní a kabelový byznys je stále velmi lukrativní, a to nejen v USA. Orientace na atraktivní zpoplatněné sportovní přenosy v lineárních platformách je velmi silná v Severní a Jižní Americe a rovněž v Evropě.

Velká část atraktivního sportovního obsahu se sice postupně přesouvá do OTT služeb a na prémiové streamingové platformy. Krok Comcastu ovšem dokazuje, že tradiční placená televize ještě zdaleka neřekla své poslední slovo. Kabelové a satelitní vysílání je totiž ve srovnání s internetovým streamingem výrazně stabilnější, a náklady na tento způsob distribuce se dají lépe odhadnout a naplánovat.

Kabelový a satelitní příjem má totiž oproti internetu jednu zásadní výhodu. Příjem je stabilní bez ohledu na počet diváků. Například u milionové sledovanosti mohou mít některé internetové televizní služby problémy, zatímco diváci na satelitu a kabelu výpadky nepociťují.

Vedení Comcastu přehodnotilo svou strategii a rozhodlo se atraktivní sportovní obsah nabízet nejen v rámci streamingové služby Peacock, ale i na nově spuštěném lineárním kanále NBC Sports, který bude mít celostátní působnost. Přitom Comcast už před několika lety program téhož názvu provozoval. Celoplošnou verzi NBC Sports ovšem zavřel kvůli tomu, že neměl v té době k dispozici dostatečně široké portfolio sportovních přenosů, které by šlo šířit celostátně.

Díky partnerství s tradičními kabelovými a satelitními operátory může NBC Sports Network počítat s dodatečnými příjmy z poplatků za šíření. Tyto poplatky fungují tak, že kabeloví, satelitní a IPTV operátoři platí televizním společnostem za to, že mohou jejich programy nabízet svým klientům.

Logo sportovního kanálu NBC Sports Network

Značka NBC Sports nikdy nezmizela

Paradoxně, značka NBC Sports byla na trhu přítomna i po roce 2021, ovšem jen v regionálním měřítku. Pod tímto názvem dodnes vysílá ještě několik sportovní kanálů v různých částech USA. Tyto stanice patří nejdůležitějším vysílacím partnerům velkých profesionálních sportovních asociací jako jsou NBA, NHL nebo MLB.

Celoplošný kanál má ovšem mírně upravený název. Místo obyčejného NBC Sports se jmenuje NBC Sports Network, a tomu je uzpůsobeno i logo.

Comcast měl ke spuštění celoplošného sportovního programu ještě jeden motiv. Díky partnerství s tradičními kabelovými a satelitními operátory může totiž počítat s dodatečnými příjmy z poplatků za šíření. Tyto poplatky fungují tak, že kabeloví, satelitní a IPTV operátoři platí televizním společnostem za to, že mohou jejich programy nabízet svým klientům. Pay-tv operátor nejprve vyinkasuje poplatek od svého platícího diváka, a následně velkou část tohoto poplatku zaplatí dotyčné televizní společnosti.

Tento model funguje stabilně už po několik desetiletí. Poplatky za šíření jsou velmi důležitým zdrojem pro všechny televizní společnosti včetně těch komerčních. Přitom u streamingových platforem podobný model nefunguje. Tam platí poplatky přímo diváci, a operátor získává platby jenom od těch, kdo jeho streamingové platformy skutečně využívají.

Díky tradičním operátorům však může Comcast získat peníze i od těch diváků, kdo se na jeho sportovní programy nedívají. Stačí jen, že mají aktivní programový balíček u kabelové nebo satelitní televize.

Velká část atraktivního sportovního obsahu se sice postupně přesouvá do OTT služeb a na prémiové streamingové platformy. Krok Comcastu ovšem dokazuje, že tradiční placená televize ještě zdaleka neřekla své poslední slovo. Kabelové a satelitní vysílání je totiž ve srovnání s internetovým streamingem výrazně stabilnější, a náklady na tento způsob distribuce se dají lépe odhadnout a naplánovat.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální satelitní televizekabelová televizekabelový operátorplacená televizesatelitní operátorsatelitní televizeusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Platforma Disney+ si připomíná šest let od spuštění. Odstartovala v Nizozemsku
Juraj Koiš 12. 11. 2025
Vážná krize v BBC. Co znamená konec generálního ředitele a ředitelky zpravodajství?
Juraj Koiš 11. 11. 2025
Mohlo by vás zajímat
Startuje MS NOW, levicově zaměřená zpravodajská televize, která se osamostatnila od NBC
15. 11. 2025
Bezplatná platforma Tubi postupně omezuje sledování vybraných titulů bez registrace
13. 11. 2025
Platforma Disney+ si připomíná šest let od spuštění. Odstartovala v Nizozemsku
12. 11. 2025
Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Comcast neopouští lineární televizi. Spustil nový prémiový sportovní kanál
    • Francouzská veřejnoprávní televize v problémech. Výrazně omezí výdaje pro příští rok
    • Startuje MS NOW, levicově zaměřená zpravodajská televize, která se osamostatnila od NBC

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter