• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Češi tráví víc času u televize, streaming zatím tradiční televizi neohrožuje

Juraj Koiš Publikováno 23. 9. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Ilustrační foto: Pixabay.com

Tradiční televizní vysílání u českých diváků jednoznačně kraluje i v roce 2022. Čas strávený před televizí přesahuje 4 hodiny denně, což je nadprůměr ve srovnání se zahraničím. Evropa jako jediný kontinent nezaznamenala meziroční úbytek počtu odsledovaných minut. Čeští diváci tento trend potvrzují a věnují stále obrovskou pozornost především lineárnímu vysílání, které je na konstantních hodnotách od roku 2012. Vyplynulo to z prezentace Hany Friedlaenderové ze společnosti Nielsen Admosphere na konferenci Innovation Day 2022.

Fakt, že čeští diváci tráví nadprůměrný počet minut u televizních obrazovek, není sám o sobě překvapivý. Překvapila však informace o stabilním podílu lineárního vysílání, který neklesá ani v důsledku odložené sledovanosti. Zatímco v roce 2012 byla sledovanost lineárně vysílaných programů na úrovni 3 hodiny a 31 minut denně, tak dnes je tato sledovanost prakticky totožná.

V praxi to znamená, že streamingové platformy – IPTV, OTT a VOD – tradiční televizi nijak neohrozily. Právě naopak, díky streamingu došlo k navýšení celkového času u televizních obrazovek přibližně o 32 minut denně. Tradiční televize by tak neměly strádat ani ve světě IPTV platforem. Jejich diváci jim zůstali, a věnují jim přesně tolik času jako před 10 lety.

Není ale jasné, jak se čas u televize projevuje v reklamních příjmech televizí, tedy zda konstantní čas strávený před obrazovkou stačí televizím k udržení pozornosti při sledování reklam. Zástupci komerčních televizí totiž dlouhodobě upozorňují, že právě streamingové platformy jim mohou způsobit úbytek příjmů například v důsledku přetáčení reklam.

Průzkumy však zároveň ukazují, že divák sleduje tradiční lineární televizi konstantně, a celkový počet zhlédnutých minut u tradičního lineárního vysílání prakticky neklesá. Z tohoto pohledu lze dojít k závěru, že streamingové platformy – alespoň nyní – tradiční televizi nijak významně neohrožují. Právě naopak, streaming představuje pro televize jedinečnou příležitost, jak udržet pozornost diváka i mimo tradiční televizní vysílání.

Streamingové platformy tradiční televizi nijak neohrozily. Právě naopak, díky streamingu došlo k navýšení celkového času u televizních obrazovek přibližně o 32 minut denně. Tradiční televize je však podle počtu odsledovaných minut u diváků stejně silná jako byla před 10 lety.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální kabelová televizedigitální satelitní televizeinnovation dayiptv operátorkabelová televizekabelový operátorpříjem televizetelevize na běžnou anténutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Mistní TV vysílač Praha-Zelený pruh avizuje 10denní výluku
Čtěte dále

Mistní TV vysílač Praha-Zelený pruh avizuje 10denní výluku

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter