• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Češi tráví víc času u televize, streaming zatím tradiční televizi neohrožuje

Juraj Koiš Publikováno 23. 9. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Ilustrační foto: Pixabay.com

Tradiční televizní vysílání u českých diváků jednoznačně kraluje i v roce 2022. Čas strávený před televizí přesahuje 4 hodiny denně, což je nadprůměr ve srovnání se zahraničím. Evropa jako jediný kontinent nezaznamenala meziroční úbytek počtu odsledovaných minut. Čeští diváci tento trend potvrzují a věnují stále obrovskou pozornost především lineárnímu vysílání, které je na konstantních hodnotách od roku 2012. Vyplynulo to z prezentace Hany Friedlaenderové ze společnosti Nielsen Admosphere na konferenci Innovation Day 2022.

Fakt, že čeští diváci tráví nadprůměrný počet minut u televizních obrazovek, není sám o sobě překvapivý. Překvapila však informace o stabilním podílu lineárního vysílání, který neklesá ani v důsledku odložené sledovanosti. Zatímco v roce 2012 byla sledovanost lineárně vysílaných programů na úrovni 3 hodiny a 31 minut denně, tak dnes je tato sledovanost prakticky totožná.

V praxi to znamená, že streamingové platformy – IPTV, OTT a VOD – tradiční televizi nijak neohrozily. Právě naopak, díky streamingu došlo k navýšení celkového času u televizních obrazovek přibližně o 32 minut denně. Tradiční televize by tak neměly strádat ani ve světě IPTV platforem. Jejich diváci jim zůstali, a věnují jim přesně tolik času jako před 10 lety.

Není ale jasné, jak se čas u televize projevuje v reklamních příjmech televizí, tedy zda konstantní čas strávený před obrazovkou stačí televizím k udržení pozornosti při sledování reklam. Zástupci komerčních televizí totiž dlouhodobě upozorňují, že právě streamingové platformy jim mohou způsobit úbytek příjmů například v důsledku přetáčení reklam.

Průzkumy však zároveň ukazují, že divák sleduje tradiční lineární televizi konstantně, a celkový počet zhlédnutých minut u tradičního lineárního vysílání prakticky neklesá. Z tohoto pohledu lze dojít k závěru, že streamingové platformy – alespoň nyní – tradiční televizi nijak významně neohrožují. Právě naopak, streaming představuje pro televize jedinečnou příležitost, jak udržet pozornost diváka i mimo tradiční televizní vysílání.

Streamingové platformy tradiční televizi nijak neohrozily. Právě naopak, díky streamingu došlo k navýšení celkového času u televizních obrazovek přibližně o 32 minut denně. Tradiční televize je však podle počtu odsledovaných minut u diváků stejně silná jako byla před 10 lety.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální kabelová televizedigitální satelitní televizeinnovation dayiptv operátorkabelová televizekabelový operátorpříjem televizetelevize na běžnou anténutelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
HBO Max rovněž zavádí lineární kanály jako doplněk k videotéce. Zatím pouze v USA
Juraj Koiš 12. 12. 2025
FilmBox Premium ukáže herce Hugha Granta v jedné z jeho nejtemnějších rolí
Juraj Koiš 9. 12. 2025
Mohlo by vás zajímat
Soud v Mnichově dospěl k závěru, že Amazon neoprávněně zařazuje reklamu do služby Prime Video
19. 12. 2025
Liberty Global se stahuje i ze Slovenska. Kabelového operátora UPC prodá společnosti O2 Slovakia
19. 12. 2025
Přemíra videoobsahu. Podle čeho si diváci vybírají? Vítězí televize nebo streaming?
18. 12. 2025
Mistní TV vysílač Praha-Zelený pruh avizuje 10denní výluku
Čtěte dále

Mistní TV vysílač Praha-Zelený pruh avizuje 10denní výluku

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Soud v Mnichově dospěl k závěru, že Amazon neoprávněně zařazuje reklamu do služby Prime Video
    • Liberty Global se stahuje i ze Slovenska. Kabelového operátora UPC prodá společnosti O2 Slovakia
    • Prima SHOW rozšíří program. Zařadí dětský blok s animovanými seriály

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter