• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Čemu vděčí služba T-Mobile TV za svůj výrazný růst?

Juraj Koiš Publikováno 4. 6. 2020
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Centrála Deutsche Telekom, Bonn. Fotografii pro redakční účely poskytl Deutsche Telekom

Placená televizní služba T-Mobile TV prožívá velmi zdařilé období. Operátor v posledních měsících pravidelně informoval novináře o prolomení určitých magických hranic v počtu abonentů. Ješte v polovině roku 2019 se služba blížila k hranici 111 tisíc abonentů. V průběhu října 2019 překročila 120 tisíc klientů. Na konci loňského roku atakovala hranici 150 tisíc zákazníků. A nakonec, v polovině května 2020 T-Mobile oznámil, že došlo k pokoření hranice 170 tisíc klientů této poměrně mladé televizní služby. Zajímavé je, že T-Mobile pro distribuci televizních programů zvolil až dvě platformy – vedle internetové televize se drží i satelitu. Díky příslušnosti ke skupině Deutsche Telekom a s tím související spolupráci se Slovak Telekomem má český T-Mobile k dispozici poměrně zajímavou paletu programů, kterými může nalákat diváky.

Operátor T-Mobile TV měl jako první k dispozici program Epic Drama HD a dodnes jako jediný šíří program BBC Earth v češtině. Zároveň však po dohodě s konkurenční službou Telly zařadil i atraktivní sportovní programy DIGI Sport 1 a DIGI Sport 2, na jejichž exkluzivní sportovní obsah lákal i prostřednictvím billboardové kampaně. Zároveň se jako jeden ze tří českých operátorů dostal i k programu Premier sport HD, který nabízí anglickou Premier league a další ostrovní soutěže.

Právě dohoda na využívání těchto sportovních produktů může být klíčovým faktorem růstu T-Mobile TV na českém trhu. Atraktivní sportovní obsah může u části diváků rozhodovat. T-Mobile totiž před několika lety už satelitní platformu provozoval, tehdy však ještě bez exkluzivních sportovních přenosů. Moc velký úspěch s tím neměl, ovšem doba se za několik let posunula a nynější pozice operátora na trhu placené televize je mnohem komfortnější.

Pouze nabídka atraktivních sportovních přenosů však nevysvětluje tak výrazný růst klientské báze, ke kterému došlo především v posledních 18 měsících. Za neustále rostoucími čísly jsou i akvizice menších TV operátorů, jejichž klienty si T-Mobile následně může započítat do celkového počtu abonentů své televizní služby. Akviziční apetít operátora zřejmě ještě neskončil, proto se v nejbližších měsících můžeme dočkat dalšího výrazného růstu klientské báze služby T-Mobile TV.

Operátor T-Mobile TV měl jako první k dispozici program Epic Drama HD a dodnes jako jediný šíří program BBC Earth v češtině. Zároveň však po dohodě s konkurenční službou Telly zařadil i atraktivní sportovní programy DIGI Sport 1 a DIGI Sport 2, na jejichž exkluzivní sportovní obsah lákal i prostřednictvím billboardové kampaně.

Platforma T-Mobile TV exkluzivně nabízí dokumentárni program BBC Earth v češtině

Pay-tv operátoři lákají diváky na zajímavé akce

Dalším důvodem výrazného růstu mohou být i obchodní praktiky, kdy operátor láká své abonenty mobilních služeb k placené televizi za velmi výhodných podmínek. Na tomto místě jsem už jednou psal, že pokud jste v posledních měsících dostali jako klient T-Mobile nabídku placených TV služeb, zřejmě byla tak dobrá, že nešla odmítnout. Operátor tímto způsobem může nalákat na interaktivní placenou televizi desetitisíce nových klientů, které si v pozdější fázi bude chtít udržet.

Podobné podpory využívají i další pay-tv operátoři. Například O2 TV pravidelně nabízí svým novým klientům sportovní balíček exkluzivních programů k vyzkoušení prakticky zdarma. Všimněte si, kolik dalších podobných nabídek se na trhu pravidelně objevuje. Divák tak má možnost sledovat placenou televizi bez výrazných poplatků. Klient navíc není omezován vázaností a může službu nebo smlouvu kdykoliv vypovědět.

S provozem pay-tv platformy se však pojí i relativně citelné fixní náklady související s uspokojením nároků kolektivních správců a v neposlední řadě i samotných poskytovatelů obsahu, tedy programmerů. Další náklady stojí technický provoz samotné služby. Každý operátor, který chce být v černých číslech, tak nemůže placenou televizi nabízet příliš levně. Pokud nechce produkovat ztrátu, musí ze svých výnosů pokrýt alespoň ty nejnutnější náklady.

V případě značky T-Mobile TV se zdá, že operátor je momentálně ve fázi růstu a snaží se získat co nejvíce nových klientů za co nejvýhodnějších podmínek. Proto lze očekávat, že jeho klientská báze bude i nadále růst a brzy se zřejmě dočkáme pokoření hranice 200 tisíc (platících) diváků.

Z konkurenčního hlediska je to jen dobře. Produkt T-Mobile TV totiž může přilákat i ty skupiny domácností, které by za běžných okolností nad placenou televizí neuvažovaly. Tímto způsobem se diváci k placeným programům dostanou jednodušší cestou a budou si moci vyzkoušet jednotlivé funkce a výhody moderních TV aplikací. Dlouhodobě z toho pak mohou těžit všichni další účastníci pay-tv trhu v České republice.

Produkt T-Mobile TV totiž může přilákat i ty skupiny domácností, které by za běžných okolností nad placenou televizí neuvažovaly. Tímto způsobem se diváci k placeným programům dostanou jednodušší cestou a budou si moci vyzkoušet jednotlivé funkce a výhody moderních TV aplikací.
Vývoj počtu klientů T-Mobile TV
  • červen 2019: očekávané překročení hranice 111 tisíc abonentů
  • říjen 2019: překročení hranice 120 tisíc
  • prosinec 2019: přiblížení se k hranici 150 tisíc klientů
  • květen 2020: pokoření hranice 170 tisíc zákazníků

 

Nabídka atraktivních sportovních přenosů může pomoci k výraznému růstu počtu klientů. Za neustále rostoucími čísly jsou však i akvizice menších TV operátorů, jejichž klienty si T-Mobile následně může započítat do celkového počtu abonentů své televizní služby. Akviziční apetít operátora zřejmě ještě neskončil, proto se v nejbližších měsících můžeme dočkat pokoření dalších významných milníků v historii této poměrně mladé TV platformy.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuczech pay tvdigitální satelitní televizeiptv freeiptv operátorplacená televizepříjem televizesatelitní operátorsatelitní televizet-mobile tvtelevize přes internet


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
HBO Max rovněž zavádí lineární kanály jako doplněk k videotéce. Zatím pouze v USA
Juraj Koiš 12. 12. 2025
FilmBox Premium ukáže herce Hugha Granta v jedné z jeho nejtemnějších rolí
Juraj Koiš 9. 12. 2025
Mohlo by vás zajímat
Streamingová platforma Amazon Prime Video zastavila využití umělé inteligence v dabingu a souhrnech seriálů
15. 12. 2025
HBO Max rovněž zavádí lineární kanály jako doplněk k videotéce. Zatím pouze v USA
12. 12. 2025
České Radiokomunikace koupily společnost zabývající se vývojem řešení pro IPTV a OTT platformy
12. 12. 2025
Nová verze aplikace Telly v platformě Apple TV
Čtěte dále

Nová verze aplikace Telly v platformě Apple TV

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Streamingová platforma Amazon Prime Video zastavila využití umělé inteligence v dabingu a souhrnech seriálů
    • Netflix musel odepsat 55 milionů dolarů za nerealizovaný seriál kvůli podvodu režiséra
    • HBO Max rovněž zavádí lineární kanály jako doplněk k videotéce. Zatím pouze v USA

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter