• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Britové nešetří na streamingu, říká průzkum. Realita není zdaleka tak jednoznačná

Juraj Koiš Publikováno 26. 10. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Řada průzkumů už v minulosti prokázala, že každý divák má určitou hranici ve svých výdajích za streaming. Vzhledem k tomu, že na streamingový trh vstupují stále noví lokální i globální hráči, musí každý divák postupně vyhodnotit, jaká streamingová služba je pro něj důležitá, a kterou by případně mohl postrádat.

Pohled na Londýn. Ilustrační foto Pete Linforth, Pixabay.com

Streamingové platformy jsou ve Velké Británii velmi populární, což dokazuje řada různých průzkumů. Ovšem v poslední době se v médiích objevují zprávy a informace o tom, že navzdory rostoucím životním nákladům zůstávají různé placené streamingové služby i nadále součástí britských domácností. Jinými slovy, Britové prý na streamingu nešetří, a než aby si odpustili oblíbený televizní obsah, raději se vzdají jiných vymožeností.

Ovšem, pokud se na některý z průzkumů podíváte podrobněji, zjistíte, že realita není zdaleka tak růžová jak se ji snaží podat PR manageři největších streamingových platforem. Technicky sice platí, že více než polovina britských domácností doposud nevypověděla ani jednu streamingovou službu. Ovšem zároveň platí, že přes 40 procent lidí tak už skutečně učinilo. Poměr těch, kdo zatím nezrušili žádnou službu vůči těm, kdo alespoň jednu službu vypověděli, je zhruba 57 ku 43 procentům. A tato hodnota se může v následujících měsících překlopit podle toho, jak se budou vyvíjet skutečné životní náklady.

Atraktivní streaming exkluzivního obsahu je sice velmi příjemnou prémiovou službou pro diváky všech věkových kategorií, ovšem jedná se o službu, která není úplně nepostradatelná. Mnoho domácností nejen v Británii si platí několik streamingových předplatných současně, ovšem bez vázanosti. Znamená to, že pokud by se životní náklady výrazně zvýšily, není problém alespoň jednu placenou službu vypovědět nebo dočasně vyměnit za jinou.

Řada průzkumů zejména v USA už v minulosti prokázala, že každý divák má určitou hranici ve svých výdajích za streaming. Tato hranice činí přibližně 35 dolarů měsíčně. Vzhledem k tomu, že na streamingový trh vstupují stále noví lokální i globální hráči, musí každý divák postupně vyhodnotit, jaká streamingová služba je pro něj důležitá, a kterou by případně mohl postrádat, aby se i nadále vešel do sumy kolem 30-40 dolarů měsíčně.

Z tohoto pohledu je zřejmé, že i v evropských zemích budou diváci časem postaveni před volbu, a budou zvažovat, které služby si ponechají. Platí to zejména na komerčně nejrozvinutějších trzích, jakým je například ten britský.

Mnoho domácností nejen v Británii si platí několik streamingových předplatných současně, ovšem bez vázanosti. Znamená to, že pokud by se životní náklady výrazně zvýšily, není problém alespoň jednu placenou službu vypovědět nebo dočasně vyměnit za jinou.
Svět streamingu: Netflix získal zpět ztracené diváky z prvního pololetí. Věří v další růst
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuevropaiptv operátorplacená televizepoznámky a glosysvět streamingutelevize přes internetvelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Trendy v placené televizi na západě: Obsahová exkluzivita již není klíčová, střídá ji agregace
28. 3. 2023
Společná „národní“ platforma nefungovala. Francouzské televize zavřely službu Salto
28. 3. 2023
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Skylink v rámci volného vysílání nabízí tři stanice, z toho dvě dokumentární
Čtěte dále

Skylink v rámci volného vysílání nabízí tři stanice, z toho dvě dokumentární

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Trendy v placené televizi na západě: Obsahová exkluzivita již není klíčová, střídá ji agregace
    • Společná „národní“ platforma nefungovala. Francouzské televize zavřely službu Salto
    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter