• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Až 59 procent lidí v USA prý sleduje televizní obsah v mobilu. Má to ale háček

Juraj Koiš Publikováno 25. 8. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Online streaming. Ilustrační foto Pixabay.com

Konzultační společnost Leichtman Research Group zkoumala měnící se zvyky běžných diváků při konzumaci televizního nebo jiného multimediálního obsahu, a přišla se zajímavým zjištěním. Až 59 procent účastníků výzkumu potvrdilo, že sleduje video obsah na jiných zařízeních než v televizi.

Pokud by to byla pravda, znamenalo by to, že tradičním televizím “odzvonilo”, jelikož poprvé v historii by více než polovina diváků konzumovala televizní nebo video obsah jiným způsobem než přes tradiční televizor. Pochopitelně, vše je trochu jinak.

Studie se totiž nezaměřila jen na televizní obsah, ale na video obsah obecně. Do této kategorie přitom patří nejen videa z různých veřejných platforem typu YouTube, ale i z různých streamingových platforem, které mohou být placené.

Chytré telefony jsou natolik pevnou součástí každodenního života, že vůbec nepřekvapí, když si každý z nás alespoň jednou za den pustí jakékoliv video přes telefon.

Závěry studie prezentované v lákavé tiskové zprávě jsou i přesto poněkud v rozporu s tím, kam se audiovizuální trh posunul v posledních dvou letech. Poskytovatelé video obsahu totiž investovali obrovské prostředky do vývoje televizních aplikací pro chytré televizory. Řada výzkumů v minulých letech naznačovala, že diváci jsou sice ochotni sledovat video v mobilu nebo v počítači. Až 80 procent lidí však i přesto preferuje velkou televizi, kde je zážitek ze sledování nejlepší.

Evropský pay-tv gigant SKY i v důsledku těchto dat investoval do vlastní řady chytrých televizí SKY GLASS, které mají přinést divákům určitou nadstavbu k tradičním pay-tv operátorům.

Zjevně by k tak velkým investicím nedošlo, pokud by platily závěry studie společnosti Leichtman Research Group. Studie totiž navzdory objevným závěrům nemá za cíl měřit počet diváků, kteří sledují obsah výhradně na PC nebo na mobilu. Jen se snaží zjistit podíl těch, kdo alespoň jednou denně odsledují video i na jiném zařízení než je televize.

A v tom je právě háček. Pustit si jednou za den něco v mobilu totiž neznamená, že divák tuto platformu preferuje. Chytré telefony jsou však natolik pevnou součástí našeho každodenního rytmu, že vůbec nepřekvapí, když si každý z nás alespoň jednou za den pustí jakékoliv video přes telefon.

Poznámka: Podrobnosti ke zmíněné studii si můžete přečíst v tiskové zprávě na webu Advanced Television.

0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
iptv freeiptv operátorpoznámky a glosypříjem televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Telly spouští jarní kampaň, na první tři měsíce nabízí největší balíček jen za 250 korun
Juraj Koiš 16. 3. 2023
Podívejte se na studio Novy Sport k závodům MotoGP
Juraj Koiš 22. 3. 2023
Mohlo by vás zajímat
Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
27. 3. 2023
Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
27. 3. 2023
Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel
24. 3. 2023
Britské veřejné televize chtějí dosáhnout, aby se klíčové sportovní soutěže vysílaly volně
Čtěte dále

Britské veřejné televize chtějí dosáhnout, aby se klíčové sportovní soutěže vysílaly volně

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Názorová analýza: Kolik diváků využívá placené programy? Lze věřit hodnotě 57 procent nebo 72 procent?
    • Standardní rozlišení je u Němců stále populární navzdory krokům operátora Sky Deutschland
    • Operátor Telly v průzkumu zjistil, že placenou televizi využívá zhruba 72 procent obyvatel

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2018-2022 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter