• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Přesun od kabelu na internet. Miliony lidí v USA přešli k on-line placené televizi

Juraj Koiš Publikováno 14. 3. 2022
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Lockdowny přiměly většinu diváků k vyzkoušení různých streamingových služeb. Cílený marketing největších streamingových hráčů jim přihrál desítky milionů nových platících diváků, v mnoha případech právě na úkor tradičních pay-tv operátorů.

New York, ilustrační foto: Michael Pewny, Pixabay.com

Americký spotřebitelský trh je tradičně konzervativní, a to platí rovněž o kabelové a satelitní placené televizi. V posledních 8 letech se však začal pozvolný přesun od tradičních operátorů k internetovým platformám. Tento fenomén se původně označoval pojmem „cord-cutting“, tedy že se běžní diváci přesouvali od poměrně drahé kabelové televize k levnějším streamingovým platformám. V posledních dvou letech však tento přesun výrazně akceleruje vzhledem k tomu, že na online trhu začínají dominovat globální videotéky Netflix, Amazon Prime a další. To způsobuje, že velká část diváků mění tradičního pay-tv operátora za jiného poskytovatele obsahu.

Jen v posledních dvou letech se tento přesun projevil tak, že tradiční operátoři přišli dohromady o 8-12 milionů abonentů právě na úkor SVOD, tedy placených streamingových služeb. Agentura Leichtman Research Group to tvrdí v analýze, kde srovnává přesun klientů v letech 2020 a 2021, tedy v době, kdy probíhala různá opatření související se zamezením šíření nemoci Covid 19.

Právě tvrdé lockdowny přiměly většinu diváků k vyzkoušení různých streamingových služeb. Cílený marketing největších streamingových hráčů jim přihrál desítky milionů nových platících diváků, v mnoha případech právě na úkor tradičních pay-tv operátorů.

Pokud budou chtít operátoři tomuto trendu čelit, budou muset v nejbližších letech přijít se speciálními programovými balíčky namířenými na různé divácké skupiny. Doba velmi širokých „základních“ programových nabídek zřejmě časem skončí.

Možného odlivu platících diváků směrem k globálním streamingovým službám se obávají i zástupci českých operátorů. Tato hrozba je reálná v případě, pokud by došlo k citelnému omezení možnosti přetáčení reklam. Cena za měsíční základní balíček placené televize je totiž srovnatelná s cenou za Netflix a další streamingové služby. Pro diváka je v nynější online éře velmi jednoduché vyměnit tradičního operátora za Netflix nebo HBO MAX.

V této souvislosti je potřeba připomenout, že u zahraničních služeb funguje přetáčení obsahu bez omezení, a reklama se tam prakticky neobjevuje. Proto je potřeba myslet i na to, aby tuzemské IPTV služby byly vůči nadnárodním streamingovým gigantům konkurenceschopné. Jinak hrozí přesun diváků k nim, což by ve svém důsledku poškodilo nejen operátory, ale i české komerční televize, které inkasují významné měsíční sumy za zpřístupnění svého obsahu v IPTV platformách.

Další informace: Svět streamingu – vysoká cena může být překážkou. Řešením mohou být paradoxně dražší balíčky
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhudigitální kabelová televizeiptv operátorkabelová televizekabelový operátorplacená televizesatelitní operátorsatelitní televizetelevize přes internetusa


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Filmové klasiky, oceňované seriály a dokumenty v prosinci na Skylinku a freeSATu pro všechny
Juraj Koiš 2. 12. 2025
Telly naděluje pod stromeček dvojnásobnou porci zábavy
Juraj Koiš 19. 11. 2025
Mohlo by vás zajímat
Placená televize SledovaniTV spouští tři vlastní kanály s obsahem z videotéky
4. 12. 2025
Streamingová platforma prima+ přináší třetí řadu původních dokumentů Bez lítosti
4. 12. 2025
V tomto týdnu by mohl být znám nový majitel Warner Bros. Discovery. Ve hře je i třetí kolo nabídek
2. 12. 2025
Skylink měl včera krátký výpadek. Reakce byla rychlá, k obnovení služeb došlo do 30 minut
Čtěte dále

Skylink měl včera krátký výpadek. Reakce byla rychlá, k obnovení služeb došlo do 30 minut

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Placená televize SledovaniTV spouští tři vlastní kanály s obsahem z videotéky
    • Streamingová platforma prima+ přináší třetí řadu původních dokumentů Bez lítosti
    • V tomto týdnu by mohl být znám nový majitel Warner Bros. Discovery. Ve hře je i třetí kolo nabídek

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter