• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Britská SKY předvedla sílu marketingu. Novou chytrou televizi vydává za novodobý zázrak

Juraj Koiš Publikováno 7. 10. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Sky prozatím předvádí spíš to, že umí skvěle odprezentovat své produkty. Tradiční operátory však čeká velmi náročná cesta, aby si udrželi své dlouhodobě věrné klienty. Nová „zázračná televize“ nemusí mít na tom zásadní podíl. Důležitý bude především kvalitní obsah, výborná zákaznická zkušenost a s tím související nadprůměrný klientský servis.

První kamenná prodejna operátora placené televize SKY UK v Liverpoolu. Zdroj: Press centrum SKY UK

Globální pay-tv platforma SKY uvedla na britském trhu nový model chytré televize určený přímo a výhradně pro tuto službu. Pod marketingovým označením SKY GLASS uvede na trh produkty, které umožní divákům pohodlný příjem placené televize od Sky bez satelitu, bez set-top-boxu a „bez drátů“. Vše bude realizováno pomocí na míru vyvinuté aplikace, která bude navíc vhodně spolupracovat i s dalšími streamingovými appkami od předních poskytovatelů placeného streamingu, především od Netflixu, Disney+, BBC iPlayer a dalších. Podle informací západních médií má skupina SKY se svou novou technologií skutečně masivní plány. Pokud se však oprostíme od marketingových superlativů, ve skutečnosti jde o brandovanou chytrou televizi s (doufejme) dobře odladěnou aplikací, která by měla umět zázraky. Tak to alespoň plyne z veřejné prezentace zástupců Sky.

Představitelé platformy vlastněné globálním gigantem Comcast na veřejné prezentaci uvedli, že produkt Sky Glass má jedinečné funkce a nová chytrá televize má tak úžasné funkce, jaké může přinést pouze platforma Sky. Doslova zaznělo, že jde o nechytřejší televizi na trhu. Když si pročtete články a materiály k novému produktu (například zde, zde a zde), možná vám to připomene někdejší megalománské plány a vize spolumajitele a ředitele jisté české soukromé autobusové a vlakové společnosti. V jejich vlacích mělo být vše, co bylo do té doby sci-fi, například kino, internetová kavárna, apod. Měl to být natolik speciální vlak, že musel být vyroben na míru. Kdo se však tím vlakem pak v realitě projel, zjistil, že se zas tak moc neliší od jiných vlaků.

Archivní fotogalerie: Operátor SKY ve Velké Británii otevírá svou vůbec první kamennou prodejnu

V podobné situaci je nyní platforma SKY. Její nová brandovaná chytrá televize nenabídne nic, co bychom už neznali z jiných odbobných aplikací. Že už nemusíte mít satelitní parabolu k příjmu prémiové placené TV? Vždyť parabola už není nutná minimálně 5 let. Že nepotřebujete samostatný set-top-box a dva ovladače? I toto řešení tu je už minimálně 3 roky. Že služba umí integrovat streaming od Netflixu a dalších poskytovatelů do své vlastní aplikace? I to jsme tu už měli, byť nejde o nijak převratnou funkci. Pokud máte chytrou televizi, Netflix v ní už patrně využíváte tak jako tak.

Sky prozatím předvádí spíš to, že umí skvěle odprezentovat své produkty. Největší tlak přitom bude v dalších letech na samotný obsah. Právě britský trh je tím, kde se už nyní svádí jedna z největších bitev o sportovní práva. V této dlouhodobé bitvě začíná Sky tahat za kratší konec, a situace se – celkem očekávatelně – překlápí ve prospěch globálních streamingových hráčů, především DAZN nebo Amazon Prime. Nejdůležitějším úkolem pro management SKY tak bude udržení alespoň některých vysílacích práv tak, aby uživatelé nemuseli masově přecházet od tradičních pay-tv operátorů ke globálním streamerům.

Vedení původně britského operátora patrně doufá, že integrací Netflixu a dalších platforem přímo pod svou aplikaci – a do faktur klientům – dostatečně motivuje tyto klienty, aby zůstali pod křídly tradičních operátorů. Průměrný příznivec tvorby Netflixu však nemá příliš mnoho důvodů setrvávat u tradičního operátora. Pokud mu jde jen o obsah, ten si najde přímo v Netflixu nebo u Disney+, a nemusí kvůli tomu platit další předplatné u Sky.

Tradiční operátory tak čeká zejména náročná cesta, aby si udrželi své dlouhodobě věrné klienty. Nová „zázračná televize“ nemusí mít na tom zásadní podíl. Důležitý bude především kvalitní obsah, výborná zákaznická zkušenost a s tím související nadprůměrný klientský servis.

Že nemusíte mít satelitní parabolu k příjmu prémiové placené TV? Vždyť parabola už není nutná minimálně 5 let. Že nepotřebujete samostatný set-top-box a dva ovladače? I toto řešení tu je už minimálně 3 roky. Že služba umí integrovat streaming od Netflixu a dalších poskytovatelů do své vlastní aplikace? I to jsme tu už měli.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
analýzy tv trhuplacená televizepoznámky a glosyvelká británie


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
17. 6. 2025
Volba ředitele ČT: postup do finále by si zasloužilo víc kandidátů než pět
12. 6. 2025
HBO Max vstupuje do 12 dalších zemí, už se staronovým názvem
11. 6. 2025
Česká televize bude i nadále klíčovým broadcasterem fotbalových zápasů s českou stopou
Čtěte dále

Česká televize bude i nadále klíčovým broadcasterem fotbalových zápasů s českou stopou

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Warner Bros. Discovery po návratu k HBO Max přehodnotí některé své lineární projekty
    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter