• Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu
  • Domů
  • Všechny články
  • Víme první
  • Analýzy TV trhu
  • Témata a rubriky
    • Svět streamingu
    • Poznámky a glosy
    • DVB-T a DVB-T2
    • Kompas informuje
    • Programové novinky
    • Sport v televizi
    • TV Operátoři
    • Uvolňování pásma 700 MHz v Evropě
  • TÉMA: Svět streamingu

Nielsen: Český televizní trh navzdory pandemii vykázal mírný růst

Juraj Koiš Publikováno 2. 2. 2021
0


0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

Moderní televize s různými OTT aplikacemi. Ilustrační foto Pixabay.com

I přes pandemii COVID-19, která zasáhla nejen v Česku řadu byznysů, vykázal v roce 2020 celý  český mediální trh s reklamou 3% růst. Jeho hybatelem byly televize a internet. Oproti tomu inzertní objemy ostatních mediatypů loni zaznamenaly pokles. Ukazují do data z monitoringu reklamy Ad Intel společnosti Nielsen Admosphere. Hodnoty odpovídají ceníkovým cenám inzerce.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru počítané dle výsledků elektronického měření sledovanosti, přineslo v případě televizí růst na úrovni zhruba 8 procent. V konkrétních hodnotách to znamená, že v roce 2020 byl hrubý příjem televizí z reklamy na úrovni přibližně 62 miliard Kč. Rok předtím to bylo přes 57 miliard Kč. Agentura Nielsen Admosphere uvedla konkrétnější hodnoty v tiskové zprávě.

„Navzdory COVID-19 došlo loni na tuzemském reklamním trhu k opětovnému navýšení objemu hrubých reklamních investic. Oproti roku 2019 ale tempo růstu přece jen výrazně pokleslo. Výsledek se opírá o reklamní výkony v televizi a na internetu. U zbývajících mediatypů jsme zaznamenali značné meziroční poklesy, za kterými stojí zejména probíhající pandemie,“ komentuje výsledky Tomáš Hynčica, Business & Research Director Nielsen Admosphere.

Mezi nejsilnější kategorie inzerentů patřily v roce 2020 Potraviny a potravinové řetězce, Bankovnictví a pojištění a Elektronika a domácí spotřebiče. U tohoto internetu se předpokládá dvojciferný růst oproti roku 2019.

Dodatek autora článku: V případě televizí se růst týká reklamního prostoru vykazovaného v tzv. ceníkové hodnotě. Skutečná hodnota reklamních investic může být výrazně nižší vzhledem k specifickým podmínkám, ve kterých se reklamní trh nacházel v průběhu většiny roku 2020.

Navzdory COVID-19 došlo loni na tuzemském reklamním trhu k opětovnému navýšení objemu hrubých reklamních investic. Oproti roku 2019 ale tempo růstu přece jen výrazně pokleslo. Výsledek se opírá o reklamní výkony v televizi a na internetu, říká zástupce společnosti Nielsen Admosphere.
0
Sdílení
  • Sdílet přes Facebook
  • Vytvořit Tweet

- Reklamní pozice -
Telly.cz
příjem televizetv barrandovtv novatv prima


Autor

Juraj Koiš

Autor článku je šéfredaktorem webu TVKOMPAS.cz a působí jako editor webu RadioTV.cz. V minulosti vedl projekt Digitálně.tv, oficiální informační web k přechodu z analogového na digitální televizní vysílání a spolupracoval s redakcí Digizone.cz.

Stojí za pozornost
Nejstarší zpravodajská televize světa CNN slaví 45 let. Zásadně ovlivnila fungování televizního trhu
Juraj Koiš 2. 6. 2025
Porovnání nabídek internetových TV služeb. Jaké jsou ceny v roce 2025 a na kolika zařízeních můžete sledovat televizi?
Juraj Koiš 30. 4. 2025
Mohlo by vás zajímat
Seriál Ulice zůstává nekonečný i po dvaceti letech
6. 6. 2025
Den peoplemetrů zdůrazňuje přínosy elektronického měření sledovanosti
2. 6. 2025
Finále Ligy mistrů v TV: Bohatý celodenní program nejen pro fanoušky finalistů
30. 5. 2025
DAZN posiluje tradiční televizní programy DAZN1 a DAZN2
Čtěte dále

DAZN posiluje tradiční televizní programy DAZN1 a DAZN2

Napsat komentář

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.

  • TVKOMPAS.cz podporují

  • Nové příspěvky

    • Disney se definitivně vyrovnal s Comcastem o kontrolu nad streamingovou službou Hulu
    • Dvoudílný film České televize vstupuje do druhé etapy natáčení
    • FilmBox Premium o víkendu s mimořádnou televizní premiérou

  • TVKOMPAS.cz se představuje
  • Žádost o registraci nového uživatele
  • Důležité a doporučené texty
  • RSS feed
© 2025 TVKOMPAS.cz - Zásady ochrany osobních ůdajů a používání cookies
K zahájení vyhledávání stiskněte enter