Startuje MS NOW, levicově zaměřená zpravodajská televize, která se osamostatnila od NBC
Dnešním dnem, tedy v sobotu 15. listopadu 2025, startuje významná zpravodajská televize pro americký trh MS NOW. Po necelých 30 letech působení pod značkou MSNBC bude nová stanice fungovat samostatně a nezávisle na svém předchozím vlastníkovi, americké televizní síti NBC.
Zpravodajská televize MSNBC startovala v létě roku 1996 jako společný podnik software giganta Microsoft a celostátní terestrické televize NBC. Nový produkt MSNBC nabízel non-stop zpravodajství a publicistiku a měl za cíl konkurovat tehdy velmi populární a zavedené značce CNN. Stanice CNN si v tehdejších dobách užívala přízeň levicového i pravicového publika, zatímco MSNBC se posunula více doleva. Dnes je tato značka oblíbeným domovem příznivců americké Demokratické strany, zatímco FOX NEWS vysílá primárně pro voliče Republikánů.Někde mezi nimi se snaží působit CNN, která už ale nedokáže čerpat ze své někdejší slávy, a na americké poměry má extrémně nízkou sledovanost. Naproti tomu je MSNBC zdatným soupeřem pravicové FOX NEWS, a šlape jí na paty v souboji o první místo. Dokonce jsou i případy, kdy je MSNBC sledovanější než FOX NEWS. Nedávno zvítězila v průměrné sledovanosti pokrytí doplňkových amerických voleb státních zástupců a guvernérů.
I proto je přirozené, že Comcast se nechtěl televize MSNBC úplně zbavit. Místo toho ji vyčlenil do samostatné společnosti Versant Media Group, která bude vlastnit a řídit několik kabelových programů, které už předchozí vlastník nechce mít přímo ve svém portfoliu. Konkrétně jde o skupiny programů USA Network, CNBC a MS NOW. Comcast se totiž hodlá soustředit především na rozvoj streamingových aktivit, na sportovní kanály a rovněž na působení terestrické sítě NBC. Tradiční kabelové placené programy ovšem nechce provozovat přímo, jelikož obchodní modely kabelové televize a streamingových platforem jdou přímo proti sobě.
Tradiční kabelové programy jsou totiž závislé na přímých platbách od pay-tv operátorů, zatímco streamingové platformy se snaží těmto operátorům převzít jejich platící diváky přímo pod sebe. Vedení Comcastu pochopilo, že je potřeba zvolit nový strategický směr, a své placené televizní programy vyčlenit pod jinou společnost.
I proto se televize MSNBC musela nakonec přejmenovat a osamostatnit. Od poloviny listopadu 2025 už působí nezávisle na Comcastu. Ten ale podpoří nově vznikající skupinu Versant Media Group důležitým úvěrem, resp. umožněním dluhu. Jednotlivé televize totiž přešly pod Comcast za sumu 2,25 miliardy dolarů. Dalších přibližně 500 milionů poskytl Comcast nové společnosti, aby měla z čeho fungovat.
Doporučená analýza: Vážná krize v BBC. Co znamená konec generálního ředitele a ředitelky zpravodajství?
Co znamená zkratka MS NOW? Zprávy, názory, svět
První pořad, který se v sobotu ráno objeví na stanici MS NOW má jednoduchý název The Weekend. Ten má už přes rok své stabilní místo i ve vysílání MSNBC, moderuje jej trojice Jonathan Capehart, Jacqueline Alemany a Eugene Daniels.
Dlouholetý divák MSNBC by kromě nového loga a grafiky neměl zpozorovat velmi výrazných změn. Nová značka chce plynule navázat na působení MSNBC a hlavně zachovat si i existující přízeň diváků.
Nový vlastník stanic MS NOW, CNBC a USA Network bude splácet Comcastu dluh ve výši minimálně 2,75 miliardy dolarů. Zároveň bude mít garantované příjmy od operátorů placené televize, jelikož všechny zmíněné značky zůstanou i nadále důležitou součástí základních balíčků kabelových, satelitních a internetových televizních služeb.
Nový management v posledních měsících vystavěl vysílání televize MS NOW prakticky znovu od základů. Televize už nemůže využívat zázemí silné redakce NBC News, místo toho musela najmout úplně nový tým, a převzala několik významných tváří MSNBC.
Mezinárodní zpravodajství bude zajišťovat tým televize Sky News, která se pro MS NOW stane velmi důležitým obsahovým partnerem. Sky zaměstnává více než 500 novinářů a provozuje 11 zpravodajských studií a poboček po celém světě. Mezi její nejvýznamnější patří redakce v Pekingu, Jeruzalémě nebo v Moskvě. Pro MS NOW je velmi důležité, že se bude moci spolehnout na mezinárodní partnerskou redakci, a nemusí budovat jednotlivé mezinárodní kanceláře od nuly.
Televize MS NOW ovšem nemá ambici působit globálně a její program bude i nadále zaměřen téměř výhradně na americké publikum. Z tohoto pohledu bude mezinárodní zpravodajství pouze doplňkem programu, a nikoliv jeho hlavní náplní.
MS NOW hodlá fungovat fungovat s výrazně nižšími náklady než původní MSNBC. I přesto nabrala přes 100 reportérských a produkčních pozic, jelikož v první fázi to zkusí s relativně širokým týmem. Pokud by se jí v nové podobě nedařilo, může postupně svůj tým zredukovat.
Psali jsme: Jen streaming nestačí. Comcast chystá nový sportovní kanál pro kabelové a satelitní operátory
Další informace: Disney se po pěti letech znovu vrací k lineárním kanálům





