Španělská LaLiga má novou kampaň proti pirátství. Upozorňuje na rizika úniku hesel
Řídící asociace nejvyšší španělské fotbalové soutěže LaLigy přichází s novou kampaní, kde jednoduchým způsobem zdůrazňuje negativa spojená s online pirátstvím sportovních přenosů. Problém se v dnešní době netýká jen filmové nebo seriálové produkce. Výrazné ztráty v důsledku pirátství pociťují především profesionální sportovní organizace. LaLiga svou novou kampaň v první fázi zaměřila na Britské ostrovy. Vyzývá v ní sportovní fanoušky, aby sledovali přenosy jen prostřednictvím legálních kanálů a legitimních TV operátorů.
Španělské fotbalové kluby podle odhadů přicházejí každoročně o 600–700 milionů eur potenciálních příjmů v důsledku toho, že diváci sledují sportovní přenosy v neautorizovaných a nelicencovaných platformách.
LaLiga ovšem v kampani upozorňuje i na riziko zavirování počítače nebo přijímacího zařízení, a na další negativa s tím spojená, především na riziko úniku hesel nebo přístupu k bankovním aplikacím. Podle některých odhadů může až 50 procent škodlivých online virů souviset s pirátským obsahem nebo nelegálními platformami pro stahování.
Hlavním mottem kampaně je slogan „You Get Pirated Football, They Get You“, tedy „Vy dostanete pirátský fotbal, oni dostanou vás“ s upozorněním, že sledování pirátských streamů fotbalových přenosů může podvodníkům odhalit vaše hesla a citlivé bankovní informace.
Podle údajů Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví EUIPO je Španělsko jednou z nejvýznamnějších zemí v Evropě s vysokou mírou konzumace pirátského audiovizuálního obsahu, zejména u mladšího publika.